Sosyal ağlar en iyi pazarlama araçları haline geldi, bu nedenle her bir platformda ulaşabileceğiniz erişim düzeyini bilmek, potansiyel müşterilere ulaşmak için en iyi stratejiyi oluşturmak için ideal.
Socialbakers tarafından yürütülen, platformun Facebook’tan çok daha popüler olduğu ve hatta Covid-19 sırasında kitlesini genişlettiğinin belirtildiği Sosyal Medya Eğilimleri Raporu Q3 2020 çalışmasının da gösterdiği gibi, Instagram şu anda tüketicilere ulaşmak için en iyi platformlardan biri.
Rapora göre, sadece fotoğraf paylaşmak için doğan platformun popülerliği, Mark Zuckerberg tarafından kurulan sosyal ağdan yüzde 34,7 daha büyük; 2019’a göre 2020’de Instagram yılın üçüncü çeyreğinde yüzde 13,3 büyürken, Facebook yüzde 17,6 geriledi.
Bu analiz, her iki platformdaki en önemli 50 marka profilinin toplam kitle büyüklüğü karşılaştırılarak yapıldı.
Instagram’ın kullanıcı başına daha yüksek etkileşimi var
Facebook‘a göre Instagram, 22 kat daha fazla etkileşimle olarak daha güçlü kaldı.
Bununla birlikte, Instagram daha geniş bir kitleye ve daha iyi etkileşime sahip olmasına rağmen, marka profillerinden gelen tüm gönderilerin yüzde 61,9’u hala Facebook’ta. Bu da ilginç bir detay.
Instagram birçok marka için yeni bir alan olabilirken, e-ticaret, Facebook’ta hala ön planda.
Bu göz önüne alındığında, platformların kitlelere farklı şekillerde ulaşmak için sahip olmanız gereken stratejilere göre seçilmesi gerektiğine dikkat etmek önemli, zira Facebook, kullanıcıların bilgilendirilmesi ve profillerle etkileşime girmesi için bir yol olabilirken Instagram, ise daha çok vakit geçirilen bir mecra konumunda.
Kullanıcıların sosyal ağlarda geçirdiği zaman sayısı pandemi öncesi seviyelere geri döndü, ancak tüketici alışkanlıkları bu beklenmedik olay sonrası değişmiş olabilir, bu nedenle pazarlamacıların “yeni” kitlelerini tanıması gerekiyor.
2020’de Instagram’da profil gönderilerindeki küresel etkileşimler yüzde 5,4 artarken, Facebook profil gönderilerindeki etkileşimler yüzde 0,08 azaldı.