Instagram, platformu içinde gelişmiş bir arama motoruna odaklansaydı, YouTube ile harika bir şekilde rekabet edebilirdi. Instagram’da rehberler, incelemeler ve YouTube’un başrolde olduğu diğer içeriklerle birlikte giderek daha fazla video var, ancak bunlar sürekli bilgi akışında kayboluyorlar, kaydırarak çok fazla zaman harcamadıkça geçmişte yayınlanan hiçbir şeyi bulmanın bir yolu yok.
Şirketin şu anda bunu değiştirme niyeti yok, ancak ürünleri bulma şeklimizde büyük bir değişiklik olacak gibi görünüyor.
https://twitter.com/alex193a/status/1402154438991749125
Yukarıda görüldüğü gibi bazı kullanıcılar, hem aynı ürünü hem de benzerlerini mağazalarda bulmak için ürünleri fotoğraflamanıza olanak tanıyan bir özelliğin keyfini çıkarıyor.
Bu, @alex193a kullanıcısı tarafından gösterildi, ancak diğer Instagram kullanıcıları, bu özelliğin son iki ay içinde belirip kaybolduğunu gördüklerini belirtiyor.
Görünüşe göre Instagram‘ın amacı YouTube ile aynı değil, ziyaret sayısını artırmak ve reklamlarla para kazanmak değil, şu an için olmasa da dünya çapında milyonlarca mağaza ile entegre bir e-ticaret deneyimi sunmak.
Instagram ve TikTok video pazarını ele geçiriyor ve iş modeli Youtube’un modelinden farklı olsa da, Google’ın platformundaki ziyaret miktarı bu yeni kısa video trendini fark ediyor ve Shorts özelliği ile bu noktaya odaklanmayı denedi.