Instagram IGTV, bireysel video içerik üreticileri için YouTube’a rakip olarak yeni bir yer buluma noktası haline geliyor. Bu da akıllara IGTV yeni YouTube mu oluyor? sorusunu getiriyor. YouTube’a video üreten popüler isimler arasında giderek popülerleşen IGTV, şimdi de bu platforma içerik üretmeleri için insanlara finansal olarak da destek vermeye hazırlanıyor.
Instagram, Haziran 2018 yılında IGTV‘yi tanıttığından beri, birçok YouTube ünlüsü için bu platforma içerik üretme engeli, platformdan herhangi bir para kazanma yolunun olmamasıydı. Bu durum bazı YouTube içerik üreticilerinin IGTV’ye video yüklemekten kaçınmasına ve diğerlerinin de başka bir yerde yayınladıkları videoları yeniden düzenlemesine ve IGTV’yi bir ikinci el merkezine dönüştürmesine neden oldu.
Instagram IGTV, yeni YouTube mu oluyor?
Instagram, her ay kaç kişinin IGTV videolarını görüntülediğini söylemedi, bazı içerik üreticileri ve yayıncılar, Şubat 2019’da uygulamanın akışa IGTV video önizlemelerini eklemeye başlamasıyla beraber görüntülenmelerinde artış gördüğünü belirtti.
Instagram, bu denklemi içerik üreticilerin hesaplamasını kolaylaştırmaya çalıştı. IGTV’yi piyasaya sürdükten aylar sonra platform, Lilly Singh gibi içerik üreticilere IGTV videolarının yapım maliyetlerini karşılamak için ödeme yapmaya başladı. Bu ay, platform Riihimaki ve Gutowski’yi içeren seçkin bir içerik üreticisi grubunun videolarına reklam eklemeyi test etti. YouTube videolarında olduğu gibi, içerik üretenler bu reklamlardan elde edilen gelirin% 55’ini aldı. Riihimaki, “Para kazanma, yaratıcıların platform için daha uzun vadeli ve daha büyük bir strateji planlamaya başlaması için cesaret verici” dedi.
İçerik üreticileri neden IGTV kullanıyor?
Instagram, içerik üretenlerin yalnızca IGTV için video üretirken harcadıkları süreyi telafi etmekle kalmıyor. Platformun YouTube ünlüleri arasında popülaritesini artırmasının bir başka nedeni de, içerik oluşturan kullanıcıların Instagram videolarına YouTube videolarından daha tematik yaklaşmaları. Kullanıcılar bu sayede çektikleri videoları Instagram temalarına da uydurubiliyorlar.
Bazı içerik üreticileri ise “Sabah kahve rutinim” gibi videoları YouTube kanallarına yüklemeye değer bulmadıklarını ancak bunu takipçileri ile paylaşmak istediklerini, bu yüzden bu tarz videoları IGTV’ye yüklediklerini belirtiyorlar. Bu durum IGTV için üzücü bir durum gibi gözükse de, aslında öyle değil. Aksine bu durum IGTV ile YouTube arasında bir rekabet oluşturabilir.