Meta’ya ait sosyal medya akışlarınız, yani Instagram ve Facebook, yakında daha da fazla yapay zeka tarafından üretilmiş içerikle dolabilir. Bu planı, bizzat Meta CEO’su Mark Zuckerberg duyurdu.
Zuckerberg, bu hafta yapılan bir kazanç görüşmesi sırasında, sosyal medya akışlarınızda görünen içeriklerde bir sonraki büyük değişimin yapay zeka olacağını açıkladı.
Zuckerberg’in vizyonu: Sosyal medyanın üçüncü dönemi
Zuckerberg, sosyal medyanın şimdiye kadar iki dönemden geçtiğini belirtti:
- İlk dönem: Tüm içeriğin doğrudan takip ettiğiniz arkadaşlarınızdan, ailenizden ve hesaplardan geldiği dönem.
- İkinci dönem: İçerik üreticilerinin (creator) içeriklerinin de akışlara eklendiği dönem.
Zuckerberg’e göre şimdi üçüncü bir döneme giriyoruz:
“Yapay zeka, içerik oluşturmayı ve yeniden düzenlemeyi (remix) kolaylaştırdıkça, bu iki dönemin üzerine devasa bir içerik bütünü daha ekleyeceğiz. Tüm bu içeriği daha derinlemesine anlayan ve hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olacak doğru içeriği size gösterebilen tavsiye sistemleri, giderek daha değerli hale gelecek.”
Kısacası bu, günlük hayatınızda daha fazla yapay zeka tarafından üretilmiş içerik göreceğiniz anlamına geliyor.
Meta’nın yapay zeka sosyal sitesi Vibes’ın başarısı
Zuckerberg, Meta’nın yapay zeka odaklı sosyal sitesi Vibes’ın ne kadar iyi performans gösterdiğini de övdü.
“Bu çeyrekte ayrıca, yeni nesil yapay zeka oluşturma araçlarımız ve içerik deneyimlerimiz olan Vibes’ı da başlattık. Kullanıcıyı elde tutma oranı şu ana kadar iyi görünüyor ve kullanımı her hafta hızla artmaya devam ediyor,” dedi Zuckerberg. “Daha genel olarak, Vibes’ın yapay zeka tarafından mümkün kılınan yeni bir içerik türü örneği olduğunu düşünüyorum ve ileride daha birçok yeni içerik türü oluşturma fırsatı olduğuna inanıyorum.”
Zuckerberg’in yapay zeka tarafından üretilen içeriğe hem inandığı hem de bundan keyif aldığı açıkça görülüyor. Ancak bu durum herkes için aynı anlama gelmeyebilir. Örneğin, Mashable’ın Vibes incelemesi, hizmeti “sonsuz bir lüzumsuz içerik makinesi” olarak tanımlamıştı. Bu tür içerikler, dikkatinizi çekmek için tasarlanmış, ancak size gerçek bir değer katmayan, sonsuz bir göz aldatmacası gibi hissedilebilir.
Yani, Zuckerberg’e göre, gelecekte akışlarınızda bu tür içeriklerden daha fazlasını görmeye hazırlıklı olun.




