Facebook, en başarılı içerik oluşturucuların Instagram ve Facebook’ta para kazanmaları için bir programa 1 milyar dolar yatırım yapmayı planladığını duyurdu.
Kullanıcıların gelir elde etmek için, para kazanma araçlarını kullanarak belirli “dönüm noktalarına” ulaşması gerekecek. Şirket, içerik oluşturucuları ödüllendirmek için program olan ‘Bonuslar’ı tanıttı.
Facebook, Instagram’da başlattıkları ilk ‘Bonusların’ davetiyeyle içerik oluşturuculara geleceğini onayladı. Yani (şimdilik) bu programlara kaydolma özgürlüğü olmayacak.
İlk olarak şirket, video hizmeti olan IGTV reklamları için bir bonus duyurdu. Amerika Birleşik Devletleri’nde sunulacak ve reklamları etkinleştirmek için bir bonus almanıza izin verecek. Ayrıca, içerik oluşturucuların bu reklamlardan elde edilen gelirin bir kısmını her videoda tutmasına olanak tanındı.
İkinci olarak, diğer hesaplarla doğrudan iletişim kurmak gibi belirli sayılara veya dönüm noktalarına ulaştıklarında içerik oluşturucuları bir rozetle ödüllendiren, 11 ülkede bulunan Canlı bonus rozetleri var.
Youtube paid $30 Billion to creators over the last 3 years
Good start for FB but Zuck needs to bring a bigger bag https://t.co/8zMOw45l1h
— Zaid Admani (@AdmaniExplains) July 14, 2021
Son olarak Amerika Birleşik Devletleri için, Instagram’ın Tiktok ile rekabet ettiği format olan Reels’in yaratıcılarına ödeme yapacak olan “Reels Summer” adlı bir bonus sunuldu. Yine, kullanıcılar elde ettikleri sayılara bağlı olarak para kazanabilecek.
Zaid Admani Twitter’da yaptığı paylaşımda, YouTube’un son üç yılda içerik oluşturuculara 30 milyar ödediğine vurgu yaptı ve Facebook-Instagram için 1 milyar doların kulağa kötü gelmemesine karşın, rekabet yaratacak bir rakam olmadığını öne sürdü.