Instagram artık yalnızca on bin takipçisi veya doğrulanmış hesabı olanlar için değil, tüm kullanıcılar için Instagram Hikayelerinde bağlantıları etkinleştirdi.
Instagram, gelişmeleri şu şekilde açıkladı:
“Hikayeler bağlantılarını ilk kullanıma sunduğumuzda, özellik doğrulanmış hesaplarla veya belirli sayıda takipçisi olanlarla sınırlıydı. Topluluğumuzun geri kalanından, önemli olan şeyleri arkadaşları ve aileleriyle de paylaşmak istediklerini duyduk. Yemek yapmaktan gönüllülüğe veya alışverişe kadar her ne ile uğraşırsanız uğraşın, hesap boyutunuz ne olursa olsun artık Hikayelerde paylaşabileceğiniz bir alanınız var.”
Hikayeler için bağlantı çıkartması, tüm hesaplarda kullanılabilecek
Bugünden itibaren herkes, Instagram’ın ‘yukarı kaydır’ bağlantıları yerine ana bağlantı paylaşım seçeneği olarak tanıttığı Hikayeler için bağlantı çıkartmasını kullanabilecek.
Gelişmeler, şüphesiz şirketler için bir iletişim aracı olacak ve Hikayeler üzerinde daha fazla çaba sarf edecekler. Instagram, Hikayeler ve Reels gibi video materyallerine giderek daha fazla odaklanmayı hedeflerken, platformun kendisinin daha fazla etkileşimi teşvik etmek için Hikaye kullanımını vurgulayacağı tahmin ediliyor.
Facebook CEO’su Mark Zuckerberg, Facebook’un en son kazanç duyurusunda konuyla ilgili açıklamalarda bulundu:
“Reels, Instagram’da etkileşim büyümesinin birincil itici gücü zaten. İnanılmaz derecede eğlenceli ve bence ileride büyük miktarda potansiyel var. Bunun büyümeye devam etmesini bekliyoruz ve bunun ürünlerimiz için Hikayeler kadar önemli olacağı konusunda iyimserim. Ayrıca videoya daha fazla eğilmek ve Reels’i deneyimin daha merkezi bir parçası haline getirmek için önümüzdeki yıl Instagram ve Facebook’ta önemli değişiklikler yapmayı umuyoruz.”
Açıkçası, Reels önemli bir bileşen. Ancak Hikayeler de öyle. Instagram’ın yakın zamanda özellikle Hikayeler ve Reels’e rotasını çevirmesi bekleniyor. Geleneksel akış arka koltukta oturacak ve belki de uygulamadaki başka bir sekmeye taşınacak.