Instagram’ın içerik ekibine göre 90 saniyeden daha uzun Reels gönderileri, uygulama içindeki erişiminizi azaltabiliyor.
Önemli uyarı, geçtiğimiz hafta New York’ta düzenlenen bir içerik üreticileri etkinliğinde Instagram CEO’su Adam Mosseri’nin de katıldığı bir sunumda paylaşıldı.
Etkinlikte Mosseri, platform, algoritma ve gelecek projeleri hakkında çeşitli soruları yanıtladı. Ayrıca sadece yapay zeka ile üretilen içerikleri de artık Instagram ön plana çıkarmayacak.
Instagram’da uzun Reels paylaşımı olumsuz etkiliyor
The Information muhabiri Kaya Yurieff’in aktardığına göre Mosseri ve Instagram ekibi etkinlikte bir slayt gösterisi sundu ve bu slaytta 90 saniyeden uzun Reels paylaşımlarının yayılmasını olumsuz etkilediği belirtildi.
Slaytta yer alan diğer notların çoğuysa daha genel nitelikteki tavsiyelerdi. Zaten içerik üretiyorsanız daha önceden muhtemelen birçoğunu duydunuz. (gerçek etkileşim oluşturmak, doğru zamanlarda paylaşım yapmak, vb.). Ancak dikkat çeken bazı noktalar da var.
- Aynı zamanda bütün platformlara: Örneğin, Instagram’ın önerilerinden biri, farklı platformlardaki güncellemelerinizle aynı zamanda Reels paylaşmanın faydalı olabileceği yönünde. Bunun nedeni, muhtemelen daha geniş bir marka bilinirliği oluşturmak ve tek seferde tartışma yaratmak olabilir. TikTok, YouTube Short ve Instagram Reels’i aynı zaman diliminde paylaşamanız, etkileşiminizi artıracak. En azından Instagram yöneticilerin tavsiyeleri bu yönde.
- Erişimi Olumsuz Etkileyen Faktörler: Uzun Reels gönderileri haricinde Instagram, kendi üretmediğiniz içeriği paylaşmanın, başka uygulamalardan filigranlı içerik yayınlamanın, etkileşim tuzağı kurmanın ve genel olarak düşük kaliteli içerik üretmenin erişiminizi olumsuz etkileyeceğini belirtiyor.
- Yapay zeka içeriklerine sınırlama: İçerikler sadece yapay zekadan oluşuyorsa ve bunu belirtilmiyorsa artık Instagram bu gibi gönderileri ön plana çıkarmayacak. Bununla beraber içerik ile arka plana konulan videoların alakasızlığı varsa Instagram bu içeriklere de kısıtlama uygulayacak.
Instagram’da uzun Reels’ler neden var?
Peki, bu noktada akla şu soru geliyor: İnsanlar uzun Reels videolarını izlemek istemiyorsa, Instagram neden 90 saniyeden daha uzun Reels’lere izin veriyor?
Instagram’ın uzun video mecrasında da iddialı olma çabasını akıllara getiriyor. Şu an için kısa videolar popüler olsa da, Instagram gelecekte uzun videoların da ilgi çekebileceği ihtimalini göz ardı etmiyor. Özellikle uzun video alanında YouTube’un hakimiyeti düşünüldüğünde, Instagram’ın Reels aracılığıyla bu pastadan pay almaya çalıştığı söylenebilir.
YouTube’a rakip platformlar yok değil, ancak henüz güçlü bir alternatif ortaya çıkmadı. Instagram, Reels ile bu alanda da iddiasını ortaya koyarak, uzun video pazarında yeni bir oyuncu olmayı hedefliyor olabilir. Belki de 90 saniyelik sınır, kullanıcıları uzun videolara alıştırıyor ve gelecekteki uzun video içeriklerine zemin hazırlıyor.
Microsoft Build 2024’te neler var: Surface, yapay zeka ve daha fazlası
90 saniyelik Reels sınırı, Instagram’ın şu anki kullanıcı tercihlerine yönelik bir optimizasyon gibi görünse de, platformun uzun video alanındaki gelecek hedeflerine dair ipuçları da veriyor. Kısa videolarda elde ettiği başarıyı uzun videolara taşımayı amaçlayan Instagram, Reels ile YouTube’a rakip olmayı hedefliyor olabilir.
Öne çıkan görsel kaynak: Luke van Zyl / Unsplash