Instagram’ın yeni arama motoru kullanıcıların beğenisine sunuldu. TikTok liderliğinde şekillenen piyasa, Instagram’ı işlevlerinin tüketimi için savaşmaya devam etmesine izin veren daha iyi mekanizmalar geliştirmeye zorluyor. Bu nedenle Facebook’a ait uygulama, navigasyon işlemlerini optimize etmek için işlevlerini sürekli olarak değiştiriyor. Bu yeni değişikliklerin bir kısmı arama motorunda olacak.
Instagram yönetim ekibinin başı Adam Mosseri bu değişikleri açıkladı. Instagram fotoğrafları ve videoları arama sonuçlarında daha belirgin bir şekilde öne çıkarmayı planlıyor.
Instagram’ın yeni arama motorunun detayları
Mosseri, “boşluk” gibi bir terimle arama yapmanın, geleneksel hesaplar ve hashtag’lerin yanı sıra önerilen fotoğraf ve video sonuçlarını göstererek daha fazla araştırmayı teşvik edeceğini anlatıyor.
https://www.instagram.com/tv/CTApmKfgD6-/?utm_source=ig_web_copy_link
“Arama, hesapları ve ilgilendiğiniz konuları bulmanıza yardımcı olmak için tasarlanmıştır. Ana sayfa, Hikayeler, Reels ve Keşfet’ten farklıdır çünkü girdileriniz size ne göstereceğimizi bulmamıza yardımcı olur.”
Instagram’ın kullandığı en önemli sinyallerin önem sırası yapılan açıklamalara göre şu şekilde:
- Arama metniniz: Arama çubuğuna girdiğiniz metin, Arama için açık ara en önemli sinyaldir. Yazdıklarınızı ilgili kullanıcı adları, biyografiler, başlıklar, hashtag’ler ve konumlarla eşleştirmeye çalışıyoruz.
- Etkinliğiniz: Bu, takip ettiğiniz hesapları, gördüğünüz gönderileri ve geçmişte hesaplarla nasıl etkileşim kurduğunuzu içerir. Genellikle takip ettiğiniz veya ziyaret ettiğiniz hesapları ve hashtag’leri, izlemediğiniz hesaplardan daha yüksek oranda görürsünüz.
- Arama sonuçları hakkında; çok sayıda potansiyel sonuç olduğunda, popülerlik sinyallerine de bakarız. Bunlar, belirli bir hesap, hashtag veya konum için tıklama, beğenme, paylaşım ve takip sayısını içerir.