Digital Report
  • DERGİ
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FİNTEK
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
No Result
View All Result
Digital Report
No Result
View All Result
Home Marka

Apple, iOS 14 ile Facebook’un dijital reklam işine ciddi zarar verebilir

by Osman Doğan
27/08/2020
in Marka
iOS 14 Facebook dijital reklam faaliyetlerine zarar verebilir

iOS 14 Facebook dijital reklam faaliyetlerine zarar verebilir

Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

Apple’ın önümüzdeki haftalarda kullanıma sunacağı iOS 14, Facebook tarafından yürütülen dijital reklam faaliyetlerine ciddi zarar verebilir. Zira yeni işletim sisteminin yeni sürümü, uygulamaların, iPhone kullanıcılarının çevirimiçi etkinliklerini izlemesini önleyebilecek bir dizi değişiklikle birlikte geliyor.

iOS 14, Facebook tarafından yürütülen dijital reklam faaliyetlerine darbe vurabilir

Apple, kazandığı paranın büyük bir bölümünü donanım satarak, kendi yazılımlarını geliştirerek kazanıyor. Sosyal medya devi Facebook ise, web sitesi ve uygulamaları aracılığı ile kullanıcılara reklam sunarak gelir elde ediyor. Facebook, bu işlemleri gerçekleştirmek ve kullanıcılarına uygun reklamlar sunmak için, kullanıcı verilerinden yararlanıyor. Bu verileri de büyük bir oranda kendi uygulamalarından elde ediyor.

Fakat Apple’ın iPhone cihazlar için geliştirdiği son işletim sistemi iOS 14’ün Facebook’un bu faaliyetlerine ciddi manada zarar verebileceği ifade ediliyor. Buna göre iOS 14, Facebook tarafından sunulan dijital reklam faaliyetleri de dahil olmak üzere, kullanıcı etkinliklerini takip eden pek çok şirketin işini olumsuz yönde etkileyecek. Zira iOS 14 ile birlikte kullanıcılar, uygulamaların çevirimiçi etkinliklerini takip etmelerini engelleyebilecek. Bu da Facebook gibi dev şirketlerin reklamcılık faaliyetlerine büyük bir darbe vuracak.

  • Apple, iOS 14 beta 6 sürümünü yayınladı, işte yenilikler
  • Android kökenli yeni iOS 14 özellikleri
  • En iyi iPadOS 14 özellikleri

Bilindiği üzere Facebook, halihazırda dijital reklamcılık konusunda zor günler geçiyor. Zira çok sayıda şirket, Facebook’un nefret ve ırkçılığa göz yumduğu iddiasıyla büyük bir boykot faaliyeti yürütüyor. Apple’ın iOS 14 ile birlikte kullanıcı gizliliği için attığı bu adım, işlerin daha da kötü bir hal almasına yol açacak gibi gözüküyor. Zira pek çok kullanıcının, iOS 14 işletim sisteminin sunduğu yeni gizlilik özelliklerini kullanması bekleniyor.

Teknoloji devleri yıllardır kullanıcıları ürün olmadıklarına ikna etmek için çalışıyor. Zira tüketiciler, Facebook gibi şirketlerin dijital reklam faaliyetleri için, kullanıcı gizliliğini ihlal ettiğini düşünüyor. Reklam verenler ise bunun tam tersini savunuyor. Tüketicilere en uygun reklamın sunulabilmesi ve doğru hedeflemenin yapılabilmesi adına, kullanıcının uygulama içi ve uygulama dışı etkinliklerden uygun bir şekilde faydalanılabileceğini ifade ediyor.

  • iOS 14 çıkış tarihi, beta, özellikler ve uyumlu iPhone’lar

iOS ile birlikte Facebook ve Google gibi dijital reklam faaliyetleri yürüten uygulamaların, kullanıcı verilerini izlemesinin önüne geçilmesi, bu konuda oldukça büyük bir adım olarak görülüyor. Apple, dev şirketleri karşısına alarak, kullanıcı gizliliği konusunda oldukça büyük bir adım atıyor. Kullanıcılar iOS 14 ile birlikte gelen bu özelliği kullanarak, Facebook gibi şirketlerin, online etkinliklerini takip etmelerini önleyebilecekler.

Tags: app storeAppledijital reklamFacebookfeaturedgizlilikiOS 14Messengerreklamcılıkuygulama

İLGİLİ YAZILAR

Windows JPG dosyası güvenlik açığı
Güvenlik

Windows’ta JPG dosyalarını etkileyen kritik güvenlik açığı keşfedildi

by Emre Çıtak

ESET araştırmacıları, Windows işletim sisteminde bulunan ve en yaygın resim formatlarından biri olan JPG dosyaları üzerinden sistem güvenliğini tehdit eden...

Read moreDetails
iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu
Teknoloji

iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu

by Emre Çıtak

Apple'ın "süper ince" telefon denemesi iPhone Air'in geleceği bir süredir belirsizliğini koruyordu. İlk modelin satışlarının beklentilerin altında kalması ve 2027'ye...

Read moreDetails
Teslanın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti
Marka

Tesla’nın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti

by Emre Çıtak

Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği'nin (ACEA) Kasım ayı raporu, elektrikli araç devi Tesla için tehlike çanlarının çaldığını gösteriyor. Rapora göre, şirketin...

Read moreDetails
Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız
Teknoloji

Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız

by Emre Çıtak

Hepimizin geçmişinde, lise yıllarında aldığı ve bugün iş başvurularında kullanmaya utandığı o "çılgın_cocuk99" veya "asi_kiz" temalı bir Gmail adresi vardır....

Read moreDetails

SON YAZILAR

Xiaomi Buds 6 tanıtıldı

VEPARA’nın faaliyetleri yasa dışı bahis soruşturması kapsamında durduruldu

Windows’ta JPG dosyalarını etkileyen kritik güvenlik açığı keşfedildi

iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu

Tesla’nın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti

Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız

ChatGPT’ye reklamlar 2026’da geliyor

Google 2025’i yapay zeka fayda yılı ilan etti, OpenAI kırmızı kod ile karşılık verdi

Nvidia’nın 20 milyar dolarlık Groq satın alması yalan çıktı

X’te Artık herkes paylaştığınız fotoğrafları yapay zeka ile değiştirebiliyor

SON REHBERLER

Android telefon hafıza kartını görmüyor sorunu nasıl çözülür

Instagram’da fotoğraf paylaşma sorununu gidermenin pratik yolları

OLED ekranlarda oluşabilecek yanma sorununu önlemenin pratik yolları

Windows 10’da unmountable boot volume hatası nasıl düzeltilir

Nvidia DLAA ile oyun grafiklerinde kenar yumuşatma nasıl sağlanır

ChatGPT’yi 1 saatten kısa sürede ustaca kullanmayı öğrenin

Windows’un farklı sürümlerinde ve Mac’te şifre kaldırma

iPhone’da kilit ekranına istediğiniz metni yazma nasıl yapılır

Telegram’da engellendiğinizi pratik yöntemlerle nasıl anlarsınız

Windows’ta işletim sisteminin bit mimarisini nasıl öğrenirsiniz

BASIN BÜLTENLERİ

RTB House, Derin Öğrenme ile dijital reklamcılığın yeni işletim sistemini kuruyor

ESET, Çin bağlantılı LongNosedGoblin APT grubunu tespit etti

Simya VC’den Rudiq’e 1 milyon dolar yatırım

Huawei Cloud, İstanbul’da dijital perakende buluşması düzenledi

SteelSeries, tek kulaklıkla birden fazla platformda oyun oynama özgürlügü sunuyor

Aktif Tech, Deloitte Teknoloji Fast 50’de üçüncü oldu

Dolap, 2024 yılında 307 bin 340 ton karbon salımını önledi

Canon, Istanbul’da EOS R6 Mark III ve EOS C50 tanıttı

LG, yeni yıl için soundbar kampanyasını duyurdu

Citrix, Hibrit çoklu bulut lisans modeli sunuyor

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Dergi
  • Yazarlar
  • Basın bültenleri
  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
  • BASIN BÜLTENLERİ
  • YAZARLAR
  • DERGİ
  • KÜNYE
  • İLETİŞİM