iPhone 12 Wi-Fi sorunu çözümünü hem bu cihaz hem de iPhone 12 Pro’da kullanabilirsiniz. iPhone 12 veya 12 Pro’nuz bir Wi-Fi ağına bağlanırken sorun yaşıyorsa, birkaç faktörü göz önünde bulundurmalısınız. Bir soruna neden olan birkaç kaynak olabilir, adım adım olası her çözümü arayacağız.
iPhone 12 Wi-Fi sorunu çözümü için birkaç farklı yol izlenebilir
Wi-Fi ağına bağlanırken iPhone 12 veya 12 Pro’nun karşılaşabileceği en yaygın sorunları göz önünde bulundurmalısınız. Sadece okumaya devam edin ve sizin için en uygun çözümü tercih edin.
Telefonu yeniden başlat
Bunu yapmak için hızlı bir şekilde ses açma düğmesine, ardından ses kısma düğmesine (her ikisi de sol tarafta bulunur) ve ardından açma/kapama düğmesine basmanız gerekir; ikincisi, cihaz yeniden başlatılıncaya kadar birkaç saniye basılı tutulmalıdır.
Ayrıca basitçe kapatabilir ve ardından geleneksel yolu kullanarak açabilirsiniz. Bunu yapmak için, “Kapatmak için kaydır” seçeneğini görene kadar ses kısma veya ses artırma düğmelerine (ikisinden biri) ve açma/kapama düğmesine aynı anda basıp basılı tutmalısınız.
Wi-Fi ağını unutun ve yeniden bağlanın
iPhone 12 veya 12 Pro’nuzu yeniden başlatmak işe yaramadıysa ve bağlantı sorunu hala devam ediyorsa, ağı unutmayı ve ardından yeniden bağlanmayı deneyin. Bunu yapmak için:
- Cep telefonu ayarlarına gidin.
- Wi-Fi bölümüne girin ve ardından unutulacak şebekeyi seçin.
- Ardından tekrar tıklayın ve şifreyi girin.
Modemi yeniden başlatın
Belki de bağlanmaya çalıştığınız yönlendirici sorun yaşıyordur. Bu nedenle, yönlendiricideki güç düğmesine iki kez basarak yönlendiriciyi yeniden başlatmayı deneyin; bu, genellikle çoğu yönlendiricinin arkasında bulunur. Ancak, bazı yönlendiricilerde düğme başka bir yerde bulunsa da her zaman erişimi kolay bir yerdedir.
Modemi güncelleyin
Sorunun nedeni yönlendirici ise bir ürün yazılımı güncellemesi sorunlarınızı çözebilir. Üreticiler genellikle yönlendiricilerine periyodik olarak güncellemeler sunar ve bekleyen bir güncellemeniz olabilir.
Birçok yönlendirici üreticisi olduğundan ve her birinin çok sayıda yönlendirici modeli bulunduğundan, yönlendirici ürün yazılımını güncellemek için evrensel adımlar yoktur. Ancak, yönlendirici güncelleme bölümü genellikle cihazın ayarlarında bulunur ve bu bölüme erişmek için yönlendirici kutusunda verilen varsayılan kullanıcı adı ve şifre ile oturum açın. Orada bir ürün yazılımı güncellemesi olup olmadığını kontrol etmeniz ve varsa indirmeniz gerekir.
Modeminizi fabrika ayarlarına sıfırlayın
Bir noktada ağınızda veya yönlendiricinizde herhangi bir ayarlama veya ayar yaptıysanız, bu değişiklikler iPhone 12 veya 12 Pro’nuzun Wi-Fi’ye bağlanamamasından sorumlu olabilir.
Yönlendiricinizi sıfırlamak için Sıfırla düğmesini bulmanız yeterlidir. Üzerine basın, yönlendirici fabrika ayarlarına dönecektir.
VPN’i devre dışı bırak
iPhone 12 veya 12 Pro’nuzda bir VPN uygulamanız varsa devre dışı bırakın. Genel olarak, VPN’ler bu tür sorunların kaynağı değildir. Ama denemekten zarar gelmez.
iPhone 12 veya 12 Pro’nuzu fabrika ayarlarına sıfırlayın
Yukarıdaki seçeneklerden hiçbiri sizin için işe yaramazsa ve telefonunuz hala bir Wi-Fi ağına bağlanamıyorsa, iTunes aracılığıyla fabrika ayarlarına sıfırlamak da bir çözüm olabilir.
Bir teknik servisi veya bir Apple Store’u ziyaret edin
iPhone 12 veya 12 Pro’nuzu fabrika ayarlarına sıfırlamak istemiyorsanız ve telefon hala bir Wi-Fi ağına bağlanmada sorun yaşıyorsa bir uzmandan yardım isteyin; profesyonel bir servis merkezine veya bir Apple Store’a gidin ve onlardan telefonunuzu kontrol etmelerini isteyin.