Bugün ısı haritası aracı nedir, ne işe yarar, nasıl ve ne için kullanılır, işiniz için en iyi ısı haritası aracı nasıl seçilir sorularını yanıtlayacağız ve en iyi ısı haritası araçları seçeneklerini tanıtacağız. Bir web sitesi işletirken, kullanıcıların satın alma veya bilgi talep etme gibi operatörün istediği eylemleri gerçekleştirmesini sağlamak gerekir.
Bunu yapmak için, kullanıcıların sitede ne tür eylemlerde bulunduğunu analiz etmek ve siteyi kullanıcıları çekmek için daha çekici hale getirmek esastır. Bir ısı haritası aracı, bir web sitesindeki kullanıcı davranışını analiz eder.
Bu yazımızda ısı haritası araçlarının özellikleri ve faydaları ile ısı haritası araçlarını uygularken dikkat edilmesi gereken noktaları detaylı olarak tartışacağız.
Isı haritası aracı nedir?
Isı haritası aracı, belirli bir web sitesini ziyaret eden bir kullanıcının renkleri kullanarak sitede ne tür eylemler gerçekleştirdiğini anlaşılması kolay bir şekilde gösteren bir araçtır.
Genel erişime açık analiz araçları kullanıldığında, kullanıcıların sitedeki ayrıntılı davranışlarını kavramak mümkün olmayabilir. Bir ısı haritası aracı ise kullanıcının bir sayfa içindeki hareketlerini ayrıntılı olarak yakalayabilir.
Kullanıcıların bir sayfayla nerede ilgilendikleri veya kullanıcıların bir sayfanın hangi bölümlerinin kontrol edilmesini istemediğiniz gibi site yönetimi için faydalı bilgiler alabilirsiniz.
- Google Analytics ile ısı haritaları arasındaki farklar
- Google Analytics’e birden çok site kaydetme
- Kestirimci Analitik (Predictive Analytics) nedir?
Isı haritası araçları: Özellikleri nelerdir ve ne işe yararlar?
Birçok farklı türde ısı haritası aracı vardır ve işlevler araçtan araca değişir. Ancak hepsinde bazı ortak özellikler bulunur ve bu ortak özellikler herhangi bir ısı haritası aracında kullanılabilir.
Birden çok ısı haritası aracında ortak olan özellikler Dikkat, Kaydırma, Tıklama ve Fare Akışıdır.
Dikkat ekranı
Kullanıcıların sitenizde dikkatle nereye baktığını anlamanızı sağlayan bir işlev. Kullanıcının neyle ilgilendiğini görebilirsiniz.
Kaydırma görüntüleme
Bu, kullanıcıların dikey olarak kayan bir siteden nerede ayrıldığını gösteren bir işlevdir. Kullanıcı sonuna kadar kaydırırsa, içerik çekicidir çünkü kullanıcı baştan sona okumakla ilgilenir.
Tıklama görüntüleme
Kullanıcının sitede nereye tıkladığını gösteren bir işlev.
Fare akışı görüntüleme
Kullanıcının faresinin site içindeki hareketini görüntüleyen bir işlev. Fare konsantre bir şekilde hareket ediyorsa, kullanıcının ilgilendiği bir bilgi var demektir.
Isı haritası kullanmanın avantajları ve faydaları
Bir ısı haritası aracı kullanarak, belirli bir sayfadaki kullanıcıların ayrıntılı davranışlarını anlayabilir ve ayrıca kullanıcıların neyle ilgilendikleri hakkında bilgi edinebilirsiniz. Bu bilgileri sitenizi geliştirmek için kullanırsanız, daha fazla kullanıcı çekecek içerik ekleyebileceksiniz.
Örneğin, birçok kullanıcının siteden ayrıldığı alanlardaki içeriği geliştirerek ve daha ilginç bilgiler ekleyerek, kullanıcıların sitede kalma sürelerini artırabilirsiniz.
Kullanıcılar sitenizde ne kadar uzun süre kalırsa, dönüşüm oranınız (sitenizi ziyaret eden ve satın alma veya bilgi isteme gibi istediğiniz işlemi yapan kullanıcıların yüzdesi) o kadar yüksek olacaktır.
Ayrıca, kullanıcının fare akışını analiz ederek, daha tıklanabilir bir site yapısı oluşturmak veya sayfanın üst kısmında kullanıcıların siteden ayrılmasını engelleyen bir içerik yapısı tasarlamak mümkündür.
Isı haritası araçlarını bu şekilde kullanarak site yönetiminin amaçlarını gerçekleştirmek daha kolay olacaktır.
En iyi ısı haritası aracı seçerken bilmeniz gerekenler
Bir ısı haritası aracı uygularken, web sitenize en uygun aracı seçmeniz gerekir. Aşağıda, bir ısı haritası aracını karşılaştırırken ve seçerken akılda tutulması gereken bazı noktalar bulunmaktadır.
Sitenizin ihtiyaçlarına uygun özelliklere sahip mi?
Isı haritası araçlarını karşılaştırırken, çalıştırdığınız sitenin PC veya akıllı telefon kullanıcıları için olup olmadığını tekrar düşünmelisiniz.
Örneğin, çok sayıda PC kullanıcısı olan bir siteyse, tıklamaya neden olması kolay başlıklar ve bağlantılar yerleştirmek önemlidir. Bu durumda, zengin tıklama görüntüleme işlevine sahip bir ısı haritası aracının seçilmesi, afişlerin ve bağlantıların sitenin neresinde tıklanma olasılığının tahmin edilmesini kolaylaştıracaktır.
Öte yandan, sitenizde çok sayıda akıllı telefon kullanıcısı varsa, insanların bir akıllı telefonun küçük ekranı aracılığıyla sitenize nereye odaklandıklarını anlamanıza olanak tanıyan iyi bir dikkat gösterme işlevine sahip olmak önemlidir.
Bir ısı haritası aracı kullanarak bir akıllı telefonda okunan içeriği analiz etmek ve içeriği genişleterek kullanıcıları çekmeyi kolaylaştırmak için siteyi geliştirmek mümkündür.
Isı haritası aracı fiyatı
Farklı firmalar tarafından sağlanan ısı haritası araçlarının her biri farklı bir ücret yapısına sahiptir. Sahip oldukları işlevlere ve sağladıkları özgürlük derecesine bağlı olarak, ücretsizden onlarca, yüzlerce dolar veya daha fazlaya mal olabilir.
Ayrıca, bir ısı haritası aracının fiyatı genellikle hesap sayısına ve PV’lerin sayısına bağlıdır; PV sayısı beklenenden fazlaysa veya birden fazla kişinin ayrı hesaba sahip olması gerekiyorsa, plan fiyatı yüksek olabilir.
Ne kadar destek mevcut?
Alabileceğiniz destek, ısı haritası aracına bağlıdır. Bir ısı haritası aracını ilk kez kullanıyorsanız, kullanımıyla ilgili sorularınız veya sorunlarınız olması kolaydır. Özellikle ısı haritası araçlarında yeniyseniz, araç aracılığıyla elde edilen verilerin nasıl analiz edileceği konusunda kafanız karışabilir.
Isı haritası araçlarında yeniyseniz, araç aracılığıyla elde edilen verileri nasıl analiz edeceğinizi bilmiyor olabilirsiniz. Destek, ısı haritası araçlarının kullanımında danışman olarak kullanılabilir, bu nedenle destekle birlikte gelen bir araç veya plan seçmek iyi bir fikirdir.
Ücretsiz deneme ile ısı haritası aracı kullanabilir misiniz?
Bazı ısı haritası araçlarının uygulama maliyetleri yüksektir, bu nedenle satın almadan önce bunları ücretsiz olarak denemek önemlidir. Araç tanıtıldıktan sonra firmanızın ihtiyaçlarına uygun değilse size çok para ve zaman kaybettirecektir. Bu tür kayıpları önlemek için ücretsiz denemeyi kullanmak önemlidir.
Zaten bir ısı haritası aracı kullanma deneyiminiz varsa ve tanıtmayı planladığınız araç hakkında ayrıntılı bilgiye sahipseniz, ücretsiz deneme olmadan onu tanıtmakta sorun yaşamayabilirsiniz. Ancak değilse, ücretsiz denemenin kullanılabilirliği önemlidir.
Analiz edilebilecek veri miktarı ve veri saklama süresi
Her ısı haritası aracının farklı bir veri saklama süresi ve analiz edilebilecek sayfa sayısı vardır. Saklama süresi ve analiz edilebilecek veri miktarı da ödediğiniz fiyata göre değişiklik gösterecektir, bu nedenle bir araç seçerken bunu kontrol ettiğinizden emin olun.
Isı haritası aracıyla kaç sayfa analiz etmek istediğinize ve ne kadar veri depolamanız gerektiğine önceden karar vermek de önemlidir.
Segmentasyon işlevi ne ölçüde kullanılabilir?
“Segment” kelimesi “kırma” veya “parça” anlamına gelir ve verileri belirli bir kesme noktası ile daraltmayı ifade eder. Örneğin, “ilk kez gelen ziyaretçiler” ile “tekrar gelen ziyaretçiler”i karşılaştırmak için bir ısı haritası aracı kullanırsanız, tekrar eden ziyaretçilerin karakteristiği olan davranış kalıplarını anlayabilirsiniz.
Özellikle dönüşüm gerçekleştiren kullanıcıları dönüşüm yapmayan kullanıcılarla karşılaştırmak önemlidir. İkisini karşılaştırarak, sitenizi bu kalıplara göre dönüştüren ve geliştiren kullanıcıların davranış kalıplarını belirleyebilirsiniz, bu da daha yüksek dönüşüm oranlarına yol açacaktır.
Bu tür segmentasyon işlevlerinden kapsamlı bir şekilde yararlanmak istiyorsanız, bu tür işlevlerin tamamına sahip bir ısı haritası aracı seçmek önemlidir.
En iyi ücretsiz ısı haritası araçları
İki ana tür ısı haritası aracı vardır, ücretsiz ve ücretli. Ücretsiz sürüm, ücretli sürümden çok daha düşük bir analiz kapasitesine sahiptir, ancak büyük şirketlerin bile yalnızca ücretsiz sürümü kullandığı ve kullanışlılığının yüksek olduğu durumlar vardır.
Bu araçların ücretsiz sürümleri arasında Ptengine, UserHeat ve Mieruka Heatmap bulunuyor.
Ptengine
Ücretsiz sürümün bazı sınırlamaları olsa da, halihazırda 150.000’den fazla şirket tarafından kullanılıyor ve kullanım kolaylığı konusunda bir üne sahip. Çoklu cihaz desteği) de sunuyor.
UserHeat
Ücretsiz sürüm ayda 300.000 PV (sayfa görüntülenmesi, page view) ile sınırlıdır, ancak tüm özellikler mevcuttur. Küçük bir site çalıştırıyorsanız, ücretsiz sürüm muhtemelen yeterli olacaktır.
Mieruca Heat Map
Beş sayfaya kadar gerçek zamanlı ısı haritası analizi sunan bir araçtır.
En iyi ücretli ısı haritası araçları
Öte yandan, UserInsight, Appsee ve SiTest gibi ücretli ısı haritası araçları da var.
UserInsight
Ücretsiz olarak kullanılabilen User Heat’in ücretli bir sürümü. Japonya’daki en iyi bilinen ısı haritası araçlarından biridir ve Başbakanlık Ofisi web sitesi ve Japonya’daki diğer büyük şirketler tarafından kullanılmaktadır.
Appsee
Sitenizde en çok tıklamanın nerede olduğunu anlamak için hem Android hem de iOS için kullanılabilen bir akıllı telefon uygulamasıyla ısı haritası analizi yapmanızı sağlayan bir araç.
SiTest
SiTest, yapay zeka (AI) kullanan raporlama işlevlerine sahip bir ısı haritası aracıdır ve A/B testi yapma yeteneği gibi çeşitli işlevlere sahiptir.
Ücretsiz sürüm ile ücretli sürüm arasındaki fark nedir?
Birçok durumda, ücretsiz sürüm ile ücretli sürüm arasında sınırlamalar açısından bir fark vardır.
Genel olarak, PV’lerin sayısında (PV’lerin sayısı önceden belirlenmiş bir sayıyı aşarsa veriler alınmayacaktır), sayfa sayısında (analiz edilecek sayfa sayısı), alan sayısında (kullanılabilecek site sayısı) farklılıklar vardır.
Sınırsız kullanım istiyorsanız ücretli sürümü kullanmalısınız.
Ücretsiz sürümü ve ücretli sürümü hangi durumlarda kullanmalıyım?
Ücretsiz sürümün genellikle kullanım sınırlamaları vardır, ancak siteniz küçükse ve sınırlı sayıda PV’ye ve erişime sahip olmayı bekliyorsanız, ücretsiz sürüm yeterli olabilir. Yine, siteniz küçükse ve sınırlı sayıda PV’ye ve erişime sahip olmayı bekliyorsanız, ücretsiz sürüm yeterli olabilir.
Ücretli sürüm ise daha fazla maliyet gerektirir ancak aracın işlevlerini sınırlama olmaksızın kullanmanıza izin verir. Çok sayıda PV veya erişim bekliyorsanız, ücretli sürüm sizin için daha uygun olabilir.
Isı haritası araçlarını karşılaştırın
Verimli ve etkili web sitesi yönetimini hedeflerken, ısı haritası araçlarının kullanılması vazgeçilmezdir. Ancak günümüzde pek çok araç bulunduğundan, uygularken şirketinize en uygun olanı seçmeniz gerekiyor.
Isı haritası araçlarını karşılaştırırken göz önünde bulundurulması gereken noktalar, şirketinizin ihtiyaçlarına uygun işlevleri olup olmadığı, bunları kullanmanın maliyeti, ne kadar desteğin mevcut olduğu, ücretsiz deneme olup olmadığı, ne kadar verinin analiz edilebileceği ve ne kadar verinin analiz edilebileceğidir. Veri depolamanın ne kadar süreyle mevcut olduğu ve kaç tane segmentasyon fonksiyonunun mevcut olduğu da önem taşır.
Hem ücretsiz hem de ücretli sürümler tercih ediliyor, bu nedenle yönettiğiniz sitenin ölçeğini göz önünde bulundurarak ve şirketinizin ihtiyaçlarına en uygun aracı seçtiğinizden emin olun.