Bu içeriğimizde, içerik pazarlaması yoluyla bir kampanyanın en önemli unsurlarından bazılarını gözden geçireceğiz. Pandeminin ardından birçok işletme dijital dünyaya taşındı.
Ancak, hepsi bu yeni ortamda konumlarını nasıl geliştireceklerini bilmiyor. Dijital dünyadaki şirketlerin en büyük müttefiklerinden biri, bazı küçük ve orta ölçekli girişimciler tarafından hala bilinmeyen bir terim olan içerik pazarlaması, bu model işletme düzeyinde büyük faydalar sağlamayı sürdürüyor.
İçerik pazarlaması, geleneksel pazarlamadan yüzde 62 daha uygun maliyetli ve üç kat daha fazla potansiyel müşteri oluşturuyor.
Bir işletme için 5 önemli içerik pazarlama ipucu
- Takipçilerinizi tanıyın. Müşterileri karakterize eden özelliklerin neler olduğunu bilmek gerekiyor. Cinsiyet, yaş, medeni durum, meslek, gelir seviyesi gibi bilgiler oldukça önemli. Bütün bunlar, bu tür bir profil etrafında içerik oluşturmamıza yardımcı oluyor.
- Hedef kitlelerin kullandığı sosyal ağları araştırın. Bu önemli bir faktör çünkü müşterimizin olmadığı bir ortamda yayın hatasına düşebiliriz. En sevdikleri sosyal ağların hangileri olduğunu bilmek kilit bir anahtar.
- Hedef kitlenin ilgi ve ihtiyaçlarına göre içerik oluşturun. Hedef kitlenin ilgisini çeken içerikler oluşturmak önemli, insanları eğitmeye odaklanan içerik, daha fazla ilgi çeken içeriktir.
- İçeriği doğru formatlarda dağıtın. Bunu yapmak için kullanılacak sosyal ağı veya dijital desteği hesaba katmalıyız. Instagram için bir video oluşturmak, YouTube için bir video oluşturmakla aynı şey değil.
- Stratejinin verdiği sonuçları kontrol edin. Stratejinin etkili olduğunu doğrulamak ve her seferinde izleyicilerin ihtiyaçlarına ve güncel olaylara uyarlanmış daha iyi içerikler yaratmak için istatistikleri ayrıntılı olarak analiz etmek önemli.
Uzmanlara göre içerik pazarlaması yıllardır kullanılan bir şey. Ancak şimdi salgınla birlikte dijital dünyaya daha fazla işletme giriyor ve çevreyi öğrenmek sadece zaman alıyor.