Kripto reklamlarına denetleme gelmesi İspanya’da da gündemde. Ülkedeki influencer’lar için kripto para birimi düzenlemeleri açıklandı. Reuters’e göre İspanyol hükümeti, sosyal medya içerik üreticilerinin ve diğer kişiliklerin kripto para varlıklarını nasıl teşvik edebileceğine dair yeni düzenlemeler duyurdu. Önümüzdeki aydan itibaren İspanya Ulusal Menkul Kıymetler Piyasası Komisyonu (CNMV), insanların ve işletmelerin kripto para birimlerinin reklamını yapmadan en az 10 gün önce bunu bildirmelerini isteyecek.
Düzenlemeler, kripto para birimini tanıtması talimatı verilen 100.000’den fazla takipçisi olan ücretli etkileyiciler için geçerli olacak. Bu reklamlar daha öncesinde dünya çapında eleştirilere ve hatta davalara yol açtı.
İspanya’da influencer kripto reklamlarına denetleme
Yeni bir iş mi arıyorsun? Kripto işleri yükselişte
CNMV daha önce sosyal medyayı kullanarak kripto para birimine olan ilgiyi azaltmaya çalışmıştı.
Profesyonel futbolcu Andrés Iniesta, bir tweet’te kripto borsası Binance’in reklamını yaptıktan sonra İspanya’da kripto reklamlarına regülasyon konusu iyice gündeme gelmişti.
Estoy aprendiendo cómo empezar con las criptomonedas con @BinanceES #BinanceForAll
I’m learning how to get started with crypto with @binance #BinanceForAll pic.twitter.com/3Km58KrnPG
— Andrés Iniesta (@andresiniesta8) November 24, 2021
Kripto para birimi ve sosyal medya reklamcılığı arasındaki çizgi oldukça belirsizdir ve bu karışım bazen sorunlara neden olabilir. Kim Kardashian, boksör Floyd Mayweather ve diğerlerine karşı, daha önce neredeyse değersiz hale gelmeden önce fiyatı önemli ölçüde yükselen bir kripto para birimi olan EthereumMax’i teşvik ettikleri için bu ay bir toplu dava açılmıştı.
CNMV’nin yeni düzenlemeleri, influencer’ların kripto para birimini teşvik etmesini engellemeyecek, ancak ajansın reklamı yapılanları daha yakından izlemesini sağlayacak.