Kara Cuma sonuçları herkesin büyük merakla beklediği Black Friday çılgınlığının büyüklüğünü göz önüne serdi. İndirimler hem müşterileri hem de markaları tatmin etmeyi başardı. Medianova’nın verilerine göre Efsane Cuma, Süper Cuma adlarıyla da anılan kampanya süresince e-ticaret sitelerindeki alışveriş trafiği, kampanya dışındaki döneme oranla tam 10 kat artış gösterdi. 10 dakika içerisinde 20 milyonluk trafik oluştu.
Tüm dünya genelini kasıp kavuran Kasım ayı alışveriş çılgınlığı Türkiye’de de “Çılgın Cuma”, “Efsane Cuma”, “Muhteşem Cuma” gibi isimlerle tüketicilerin karşısına çıktı ve beklentileri oldukça karşıladı. Black Friday kapsamında yapılan kampanyaların verilerini açıklayan Medianova, e-ticaret sitelerindeki trafiğin normal zamana kıyasla tam 10 kat daha fazla olduğunu belirtti.
Kara Cuma sonuçları sosyal medya etkisiyle büyüdü
Kampanya kapsamında en çok trafik mobil cihazlar aracılığı ile gerçekleştirildi. Markaların tüketiciye ulaşmak için farklı mecraları tercih ettiği görülüyor. Dizilerin içerisindeki yönlendirmeler, uygulamalardan gelen anlık bildirimler tüketicilerin tercihlerini etkileyen önemli faktörler arasında yer alıyor.
Hemen hemen her kampanya döneminde olduğu gibi, Black Friday döneminde de yine kadınların erkeklerden daha aktif olduğu görüldü. Bu durum verilerle kampanyaya erkeklerin kadınların 10’da 1’i kadar ilgi gösterdiğini gözler önüne seriyor. Kampanya boyunca en çok ilgi gören ürün kategorisi mutfak aletleri olurken bu kategoriyi sırasıyla cep telefonu, kış sezonu ürünleri ve giyim kategorileri takip etti.