Bu yazımızda, piyasadaki en iyi elektrikli araçlar olarak bilinen BMW i4 ve Tesla Model 3’ün özelliklerini karşılaştıracağız.
Karşılaştırma: BMW i4 ve Tesla Model 3
Otomobil üreticileri, dünya çapında elektrikli araç üretimlerine devam ediyor. Yakın gelecekte benzinli araçların yerini elektrikli araçlar tamamen alacak ve bu muhtemelen çok uzun sürmeyecek. BMW’nin en yeni elektrikli aracı olan i4, temelde bir Alman spor otomobili olarka piyasaya sürüldü. Bir BMW aracın sahip olduğu her türlü tasarıma ve özelliğe sahip olan araç, daha güçlü ve daha radikal bir görünüme sahip.
Bu yepyeni, sportif, dört kapılı elektrikli araç için başka rakipler elbette var. Bunlardan biri de elektrikli araçlarda sektör lideri olan Tesla’nın Model 3 aracı. Model 3, daha önceden üretildiği için sorunlarını iyileştirmek için daha fazla zamanı vardı. Yine de kimsenin BMW gibi köklü bir otomobil üreticisinin uzmanlığını küçümsememeli. Sözü daha fazla uzatmadan BMW i4‘ü ve rakibi Tesla Model 3’ü karşılaştıralım.
BMW i4 ve Tesla Model 3: Platformlar ve varyantlar
Tesla Model 3’ün üç adet, BMW’nin ise 2 adet model seçeneği bulunuyor.
Modeller hakkında daha detaylı bilgi vermeden önce bu araçların temellerine geri dönelim çünkü iki araçta son derece farklı bir tasarıma sahip. Birçok araba kullanıcısı Tesla’nın odağında yalnızca elektrikli araçlar olduğunu biliyor. Tesla bu zamana kadar herhangi bir benzinli araç piyasaya sürmedi. Sürekli olarak elektrikli araçlar üretip geliştirmeye devam etti. BMW, tamamen yeni bir elektrikli araçmı yoksa elektrikli güç aktarma donanımlarını ya da benzinle çalışan motorları barındırabilecek uzlaşılmış bir elektrikli araç platformu mu üreteceğine karar vermek zorundaydı.
BMW i4 ve Tesla Model 3: Tasarım
Güç ve sürüş menzili gibi önemli konulara geçmeden önce ilk olarak tasarımdan bahsedelim.
Öncelikle, bu iki marka arasında tasarım açısından büyük bir kültür farkı bulunuyor. Tasarım konusunda farklı yaklaşımlara sahip oldukları için müşterilerin kararlarını da etkileyebiliyor. Birinin diğerine tercih edilmesi her zaman diğerinin kötü olduğu anlamına gelmiyor. Aralarında yalnızca tasarım farkının olduğunu unutmayın.
BMW i4, meraklıları tarafından kolaylıkla tanınabiliyor. Hatta kullanıcılar daha önceki benzinli olan 4 serisiyle arasındaki benzerliği farkedebilir. M50, tasarım ve estetik açısından benzersiz bir Alman konforu ve hızlı bir coupe yaratmak için birkaç tasarım iyileştirmesi içeriyor.
Öte yandan, Tesla bir rüzgar tünelinde yaratılmış gibi görünüyor. Ön kısım daha alçaktan başlıyor ve kademeli olarak yükseliyor. Tekerleklere ve arkadaki küçük spoylere bakmayı bilmediğiniz sürece hangi Model 3’e baktığınızı söylemek zor.
İç tasarım tam da markanın meraklılarının bir BMW’den bekleyeceği gibi. Güzel bir dokunuş, ön paneli kaplayan uzun kıvrımlı ekran, Model 3’ün daha çıkıntılı, dikdörtgen ekranıyla keskin bir tezat oluşturuyor. Model 3’te çok fazla düğme olmadığı için modern ve minimalist bir estetiğe sahip. BMW çok daha geleneksel ve birçok insanın alıştığı aşinalık hissini bozmuyor. Malzemelerde daha pelüş ve esnek deriler kullanılıyor.
Tesla’ya yeni rakip: Apple Car’ın çıkış tarihi ve fiyatı sızdırıldı
BMW i4 ve Tesla Model 3: Boyutlar
Bu tarz araçları karşılaştırırken, boyutlarının pek bir önemi kalmıyor. Yine de bazı müşterilerin kararlarını etkileyebilir. Her iki araç ince ve alçak bir yapıya sahip. Aslında uzunlukları, genişlikleri ve yükseklikleri neredeyse birbirine benziyor. BMW’nin ön ve arka uçları, en azından çıplak gözle bakıldığında biraz daha yüksek görünüyor.
Bagaja kadar uzanan cam tavan, Model 3’ün iç mekanına biraz daha havadar bir his veriyor. Özel bir platform üzerinde bir EV yaratmanın avantajları netleşmeye başlıyor. Ayrıca, orta konsolda önemli ölçüde daha fazla yer var. Model 3’ün geniş bagajı ve bagaj kapağı ekstra alan sağlamaya devam ediyor. Model 3’ün açıklığı bazı eleştirilere maruz kalsa da, yine de bu büyüklükteki bir otomobil için harika bir alan.
BMW i4 ve Tesla Model 3: Pil, menzil ve şarj
Bataryaları tartışmak biraz daha teknik bir hal aldığından, önce Tesla ile başlayalım. Bataryaların boyutlarını tahmin etmeliyiz çünkü Tesla boyutlarını resmi olarak açıklamadı. Ayrıca sürekli olarak araçlarda kademeli olarak değişiklikler yapıyorlar. Tesla Model 3, 250 mil (402 km) menzile ve 57,5 kWH bataryaya sahip. BMW i4 aracın ise 300 mil (482 km) menzile ve 80,7 kWH bataryaya sahip.
BMW i4 ve Tesla Model 3: Performans
Heyecan verici kısım geldi: performans! 239 kW’lık çok saygın bir güce sahip olduğunu ve 6.1 saniyede 0’dan 100 km/s hıza çıkabileceğini belirterek Tesla Model 3’ü aradan çıkaralım. BMW ise 250 kW ile 5.7 saniyede 100 km hıza ulaşabiliyor.
Şimdi i4 M50 ile Model 3 Performance’ı karşılaştıralım. Her iki aracın da dört tekerlekten çekişli olduğu göz önüne alındığında, çekiş kazanmak basit olacak. BMW’de 400 kW ve 795 Nm tork mevcuttur. Tesla, beklenen 413 kW ile güç açısından az farkla geride kalıyor, ancak 660 Nm ile tork açısından yetersiz kalıyor.
Sonuç
BMW i4 ile Tesla Model 3’ü karşılaştırdık! Peki bu iki otomobili birbirinden ayıran nedir? Neden biri diğerine tercih edilmeli?
Tesla satış rakamları bakımından iyi bir seçenek olabilir. Biraz daha hızlı, biraz daha fazla menzil, daha iyi verimlilik, daha iyi şarj ve daha iyi geniş iç alan da sunuyor. Ancak hepimizin bildiği gibi, bir araba satın almaya gittiğinizde, bu sadece sayılardan ibaret olan bir oyun değil. Önemli olan bir araçta dikkatinizi neyin çektiği. Bazı kullanıcılar BMW’nin iç tasarımını üstün görebilir. Bazı kullanıcılar ise Tesla’nın daha avantajlı olduğunu düşünebilir.
Böylelikle BMW i4 le Tesla Model 3 karşılaştırmamızın sonuna geldik. Bu arada, Tesla araçlarına Steam ve Apple Music desteği geldiğini biliyor muydunuz? Detaylar için ilgili yazımıza göz atabilirsiniz! Digital Report ekibi olarak keyifli okumalar dileriz.