Digital Report
  • DERGİ
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FİNTEK
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
No Result
View All Result
Digital Report
No Result
View All Result
Home Teknoloji

Sosyal medya kullanımı geleneksel medyayı yakaladı

Yeni bir araştırma, geleneksel medyadan uzaklaşan ve birincil eğlence kaynağı olarak daha demokratik sosyal medya platformlarına doğru artan eğilimin altını çiziyor

by Eray Eliaçık
05/01/2022
in Teknoloji
Karşılaştırma: Sosyal medya vs geleneksel medya
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

Tüketici Teknolojileri Derneği (CTA) tarafından yürütülen ve CES 2022’de yayınlanacak yeni bir araştırma, genel medya tüketiminde çevrimiçi materyalin artan öneminin altını çizdi. ABD’li tüketicilerin artık neredeyse kullanıcı tarafından oluşturulan video içerik akışı için neredeyse geleneksel medyayla aynı zamanı harcadıklarını ortaya koydu.

Karşılaştırma: Sosyal medya vs geleneksel medya

Variety tarafından paylaşılan yeni bir araştırmaya göre, sosyal medya platformlarında kullanıcı tarafından oluşturulan içerik artık ABD’de tüketilen haftalık medya saatlerinin %39’unu oluştururken, geleneksel medya için bu oran %61 oldu.
 

Geleneksel medya

Abonelik bazlı video izleme%20
Geleneksel TV içeriği izleme%18
Müzik dinleme%15
Podcast benzeri sesli içerik dinleme%7

Sosyal medya (Kullanıcı tabanlı)

Video izleme%16
Oyun içeriği tüketimi%9
Podcast benzeri sesli içerik dinleme%6
Müzik dinleme%4
Oyun oynama%4

“13-17 yaş arası gençler, medya zamanlarının %56’sını kullanıcı tarafından oluşturulan içeriklerle geçirirken, bu oran 55 yaş ve üzeri tüketiciler arasında yalnızca %22.”

–Variety

Bulgular, geleneksel medyadan uzaklaşan ve birincil eğlence kaynağı olarak daha demokratik sosyal medya platformlarına doğru artan eğilimin altını çiziyor. Bununla birlikte, geleneksel TV ve aboneliğe dayalı video, şu anda medya tüketim süresinin çoğunu oluşturuyor.

Kullanıcı tarafından oluşturulan içerikte çok fazla değer olmasına ve sosyal uygulamalarda maruz kalma ve izleyici gelişimi için önemli avantajlar olmasına rağmen, editoryal olarak düzenlenmiş materyallerin hala yeri var.

Genç tüketiciler, TV yerine kullanıcı tarafından oluşturulan içeriği izleme eğiliminde

Gençler, keşfettikleri ve abone oldukları bireysel içerik oluşturucularla çok daha uyumlular ve bu da göz önünde bulundurulması gereken önemli bir günlük tüketim trendi olarak karşımıza çıkıyor.

Çalışma ayrıca Amerika Birleşik Devletleri’ndeki yaklaşık 20 milyon içerik oluşturucunun çalışmalarından çevrimiçi olarak para kazandığını ve aylık ortalama 768 dolar gelir elde ettiğini ortaya çıkardı.

“İçerik oluşturucular tarafından kazanılan gelirin %28’i ürün veya hayran deneyimlerinden; %27’si içerik aboneliklerinden; %27’si içerik için alakart ödemeden; %16 bahşişlerden; ve %2’si diğer kaynaklardan.”

Platformların en iyi ünlülerini korumak için içerik oluşturuculara daha fazla para kazanma alternatifi sunma çabalarına rağmen, ürün ve abonelikler en çok kazananlar olmaya devam ediyor.

Karşılaştırma: Sosyal medya vs geleneksel medya
Karşılaştırma: Sosyal medya vs geleneksel medya

İnsanlar belirli içerik oluşturucuları sevebilir. Ancak ücretsiz olarak alabilecekleri hiçbir şey için ödeme yapmaları pek olası değildir. İçerik üreticileri için bu, normal malzemelerinize ek olarak sağlayabileceğiniz ürünler veya hizmetler geliştirerek katma değer teklifinizi iyileştirmeye ve gelir akışlarınızı en üst düzeye çıkarmaya odaklanmanız gerektiği anlamına geliyor.

Bu yazımız da ilginizi çekebilir
Sosyal medya kampanyalarında yapay zeka kullanımının etkileri

Bu çalışma, medya dünyasının mevcut durumuna ve dağıtımdaki değişikliklerin onu nasıl dönüştürdüğüne etkileyici bir bakış sunuyor. Bunu göz önünde bulundurarak, 2022’de marka mesajlarınızı optimize etmek istiyorsanız, uygun kitleyi hedeflemek için kullanıcı tarafından oluşturulan içeriği kullanmak isteyebilirsiniz. Bu yaklaşımın, uzun zamandır ideal reklam yeri seçimi olarak kabul edilen TV reklamlarından bile daha başarılı olması oldukça mümkün.

Tags: ABDAmerikaaraştırmaCES 2022featurediçerik üretimikarşılaştırmanasılnedirraporreklamsosyal medya

İLGİLİ YAZILAR

Windows JPG dosyası güvenlik açığı
Güvenlik

Windows’ta JPG dosyalarını etkileyen kritik güvenlik açığı keşfedildi

by Emre Çıtak

ESET araştırmacıları, Windows işletim sisteminde bulunan ve en yaygın resim formatlarından biri olan JPG dosyaları üzerinden sistem güvenliğini tehdit eden...

Read moreDetails
iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu
Teknoloji

iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu

by Emre Çıtak

Apple'ın "süper ince" telefon denemesi iPhone Air'in geleceği bir süredir belirsizliğini koruyordu. İlk modelin satışlarının beklentilerin altında kalması ve 2027'ye...

Read moreDetails
Teslanın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti
Marka

Tesla’nın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti

by Emre Çıtak

Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği'nin (ACEA) Kasım ayı raporu, elektrikli araç devi Tesla için tehlike çanlarının çaldığını gösteriyor. Rapora göre, şirketin...

Read moreDetails
Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız
Teknoloji

Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız

by Emre Çıtak

Hepimizin geçmişinde, lise yıllarında aldığı ve bugün iş başvurularında kullanmaya utandığı o "çılgın_cocuk99" veya "asi_kiz" temalı bir Gmail adresi vardır....

Read moreDetails

SON YAZILAR

Xiaomi Buds 6 tanıtıldı

VEPARA’nın faaliyetleri yasa dışı bahis soruşturması kapsamında durduruldu

Windows’ta JPG dosyalarını etkileyen kritik güvenlik açığı keşfedildi

iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu

Tesla’nın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti

Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız

ChatGPT’ye reklamlar 2026’da geliyor

Google 2025’i yapay zeka fayda yılı ilan etti, OpenAI kırmızı kod ile karşılık verdi

Nvidia’nın 20 milyar dolarlık Groq satın alması yalan çıktı

X’te Artık herkes paylaştığınız fotoğrafları yapay zeka ile değiştirebiliyor

SON REHBERLER

Android telefon hafıza kartını görmüyor sorunu nasıl çözülür

Instagram’da fotoğraf paylaşma sorununu gidermenin pratik yolları

OLED ekranlarda oluşabilecek yanma sorununu önlemenin pratik yolları

Windows 10’da unmountable boot volume hatası nasıl düzeltilir

Nvidia DLAA ile oyun grafiklerinde kenar yumuşatma nasıl sağlanır

ChatGPT’yi 1 saatten kısa sürede ustaca kullanmayı öğrenin

Windows’un farklı sürümlerinde ve Mac’te şifre kaldırma

iPhone’da kilit ekranına istediğiniz metni yazma nasıl yapılır

Telegram’da engellendiğinizi pratik yöntemlerle nasıl anlarsınız

Windows’ta işletim sisteminin bit mimarisini nasıl öğrenirsiniz

BASIN BÜLTENLERİ

RTB House, Derin Öğrenme ile dijital reklamcılığın yeni işletim sistemini kuruyor

ESET, Çin bağlantılı LongNosedGoblin APT grubunu tespit etti

Simya VC’den Rudiq’e 1 milyon dolar yatırım

Huawei Cloud, İstanbul’da dijital perakende buluşması düzenledi

SteelSeries, tek kulaklıkla birden fazla platformda oyun oynama özgürlügü sunuyor

Aktif Tech, Deloitte Teknoloji Fast 50’de üçüncü oldu

Dolap, 2024 yılında 307 bin 340 ton karbon salımını önledi

Canon, Istanbul’da EOS R6 Mark III ve EOS C50 tanıttı

LG, yeni yıl için soundbar kampanyasını duyurdu

Citrix, Hibrit çoklu bulut lisans modeli sunuyor

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Dergi
  • Yazarlar
  • Basın bültenleri
  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
  • BASIN BÜLTENLERİ
  • YAZARLAR
  • DERGİ
  • KÜNYE
  • İLETİŞİM