Keiretsu Forum Türkiye, Servislet’e 12 milyon dolarlık yatırım yaptı. Aldığı üçünü yatırım ile 1 yılda 130 çarpan ile yatırım almış olan ve 2017 yılında kurulan Servislet, otomotiv sektöründe ürün ve bağlı hizmetlerin aynı platformda satışının yapılabilmesine olanak sağlamasıyla, sektördeki girişimlerden ayrılarak bu anlamda Türkiye’de bir ilki temsil ediyor.
Servis sağlayıcılar ve yedek parça markaları, Servislet platformu aracılığıyla tüm bayiilerini “online” hizmet ve ürün satışına entegre ederek, bayiilerinin performansını ve karlılıklarını artırabiliyor. 2020 yılında Keiretsu Forum Türkiye melek yatırımcıları tarafından 5 milyon TL değerleme üzerinden yatırım alan Servislet, temmuz ayında Autostop Global’den 10 milyon dolar değerleme ile ve Aralık ayı itibariyle de San Diego merkezli Ethos ve Attributed Holdings Turkey liderliğinde 12 milyon dolar yatırım aldı. Servislet bu son yatırımla birlikte bir yıl içerisinde değerlemesini 130 kat artırmış oldu.
Keiretsu Forum Türkiye’den Servislet’e yatırım
Servislet CEO’su Gökmen Bolayır, aldıkları bu yatırım ile temel ürünleri olan pazar yeri kurgusunu genişletmeyi planladıklarının altını çizerek, “Servislet dünyada daha önce hiç sunulmamış yeni dijital ürünlerini de piyasaya sürecek. 2022 Ocak itibariyle SAAS ürünümüz Servislet Dali’yi farklı dil seçenekleri ile Türkiye ve yurt dışı pazarında kullanıma sunacağız. Aynı zamanda Yunanistan pazarında Tirelet adı ile faaliyete başladık. Hedeflerimizde Amerika ve Uzak Doğu pazarları da var. İlk yatırımımızı Keiretsu Forum Türkiye’den aldık. Ardından Ethos ve Attributed’dan aldığımız yatırımlar ile Amerika ve Uzak Doğu ülkelerinde de pazaryeri ve SAAS ürünleri ile faaliyete geçmeye hazırlanıyoruz dedi.
1 TL’lik medya yatırımı, milli gelirde 19,4 TL değer yaratıyor
Hızla büyüdüklerini ve 2 yıl içinde Unicorn olacaklarını da sözlerine ekleyen Bolayır, “Bu denli büyümesi girişimcilik ekosistemi adına da oldukça ilham verici. 2022 ikinci çeyrek itibariyle Servislet’de sunmakta olduğumuz bazı hizmetlerimizi blok zincir tabanında çalıştırmaya başlamış olacağız. Böylece, globalde araç sahipliğini, araç servis hizmetlerinin kaydını ve sigorta poliçelerini bu zamana kadar görülmemiş bir hızda, şeffaflıkta ve güvenle işlemeyi planlıyoruz. Araç verilerinin kişiler arası paylaşımını çok kolay hale getirmesi ile global pazar göz önünde bulundurulduğunda, otomotiv sektöründe bu denli gelişmiş bir dikey entegre çözümü sunan ilk girişim olacağız.” şeklinde konuştu.
Bolayır son olarak “Franchise” modelini de geliştirmeyi planladıklarını ve bu model ile birlikte sunulan tüm hizmetler sayesinde araç sahiplerini, otomotiv sektöründe önceden görülmemiş bir kolaylık ve hızla çözüme ulaştıracaklarını ifade etti.
Servislet, markaları dijitale taşımanın yanı sıra, servislet.com özelinde inşa etmiş olduğu pazaryeri aracılığıyla da ürün ve hizmet satıcılarının çevrimiçi görünürlüğünü geniş kitlelere yayıyor. Araç sahipleri, servislet.com aracılığıyla ve markaların kendi web siteleri üzerinden ürün ve hizmetlere rahatlıkla ulaşabiliyorlar.