Koronavirüs sonrasında Avrupa sınırlarındaki ülkeler için alınan video kalitesi, indirme hızı düşürme gibi önlemlere PlayStation da katıldı. Dünya çapında 190’dan fazla ülkede 440 binden fazla kişiye bulaşan yeni tip koronavirüs (kovid-19) salgınının ardından, yoğunluğun arttığı internet trafiğini düşürmek adına hemen her gün bir şirket önlem alıyor. Netflix ve Youtube ile başlayan ve Tiktok ile devam eden video kalitesi düşürme uygulamasının ardından birçok şirket, dünya çapında önlem almaya devam ediyor.
PlayStation da bu şirketler arasına katıldı. Şirket, paylaştığı bir blog içeriğinde AB Komisyonu’nun büyük internet şirketlerinden, Avrupa’daki internet hızının yavaşlaması nedeniyle çözünürlük gibi hizmetleri düşürmelerini istemesinin ardından bu karara kendilerinin de uyacağını duyurdu. Sony’nin PlayStation için aldığı karar, konsol aracılığı ile yapılan indirmeler ve güncellemeler için geçerli olacak ve Avrupa için uygulanacak. Sony, hız sınırının ne olacağı ve bu uygulamanın ne kadar devam edeceğine ilişkin bir detay paylaşmadı. Ancak bu durumun en az Nisan ayının sonuna kadar süreceği tahmin ediliyor.
PlayStation, Avrupa için neden indirme hızı düşürüyor?
Sony Entertainment CEO’su Jim Ryan, paylaştığı blog içeriğinde “Video oyunları, tüm dünyadaki oyuncu arkadaşlarınızla ve ailenizle bağlantı kurmanızı ve bu belirsiz zamanlarda ihtiyaç duyduğunuz eğlencenin tadını çıkarmanızı sağlıyor. Sony, tüm internet topluluğunun erişiminin korunmasına yardımcı olmak ve indirme trafiğini yönetmek için Avrupa’daki internet servis sağlayıcılarıyla birlikte çalışıyor” ifadelerini kullandı.
Ryan, yazının devamında “Oyuncular biraz daha yavaş ya da gecikmeli oyun oynayabilir ancak yine de keyifli bir şekilde oyunun tadını çıkarabilirler. Bu önlemleri herkesin erişimini korumak adına aldığımız için, topluluğumuzun desteğini ve anlayışını bekliyoruz” ifadesini kullandı.
Online PlayStation oyunlarını etkilemiyor
Sony’nin hız sınırlaması yalnızca PlayStation Store’dan oyun ve uygulama indirmek için geçerli olacak. PlayStation, çevrimiçi oyunlar sırasında bağlantı kalitesinin kendileri için öncelik olduğunu vurguladı ve oyuncuların Avrupa’da gerçekleşen ağır ağ yükünden etkilenmemesi adına her şeyi yapacağını vurguladı.