Digital Report
  • TEKNOLOJİ
  • DRPRO
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • REHBER
  • YAZARLAR
  • DERGİ
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
Digital Report
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
Digital Report Fintech

KPMG, Geleceğin Dijital Bankacılığı araştırmasının sonuçlarını paylaştı

Yazar: Eylül Tunç
29/04/2020
Kategori: Fintech
KPMG Geleceğin Dijital Bankacılığı
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

İçindekiler

  • 1 10 yılda son 100 yıldan fazla değişecek
  • 2 Geleneksel bankacılıkta sınırlar kalkacak
  • 3 Güven sağlayan bankalar başı çekecek
  • 4 Yapay zeka için etik uzmanlar gelecek
  • 5 Yeni nesil teknolojiler bankacılık anlayışını değiştirecek
  • 6 Tüketici akıllı otomasyona ve güvene önem veriyor

KPMG, Geleceğin Dijital Bankacılığı araştırmasının sonuçlarını paylaştı. Finans sektörünü büyük bir hızla dönüştüren teknolojinin etkilerini araştıran KPMG, bankaların değişimine ışık tutan bir çalışma yaptı. KPMG tarafından hazırlanan ‘Geleceğin Dijital Bankacılığı’ araştırması, 10 yıl içinde finans sektörünün yapı taşlarından olan bankaları bekleyen yıkıcı dönüşümün ipuçlarını veriyor. Koronavirüs salgınında iş modellerini hızla dijitale taşıyan ve müşterilerine ‘temassız’ bir dünya sunan bankaların yeni teknolojilerle sınavı devam edecek.

KPMG’nin araştırmasına göre, 2030’lu yılların bankacılık işlemlerine mevduattan çok müşterilerin kişisel verileri yön verecek. Müşterilerin kazanç ve yatırımlarını değerlendirdikleri en güvenilir alan olan bankalar, 10 yıl sonra müşterilerin aynı zamanda kişisel verilerinin de korunacağı en güvenilir yer olacak.

Geleneksel bankalar müşterilerinin sadece finansal varlıklarını yönetmeye devam edecek ancak geleceğin bankaları kişisel verileri yönetecek. Bankalar, müşterilerinin izniyle kişisel verilerini finansal hizmetlerden fazlası için yine onların yararına kullanıp hayatın her alanında fayda sağlayacak.

10 yılda son 100 yıldan fazla değişecek

KPMG Türkiye Finansal Hizmetler Sektör Lideri Kerem Vardar, geleceğin bankacılık sisteminin tamamen müşteri ihtiyaçları üzerine şekilleneceğini söyledi. Vardar, şunları ekledi:

“Teknoloji insanların çalışma şekillerini, hayat tarzlarını ve hatta sosyal hayatlarını düzenliyor. İnsanların daha karmaşık ve farklı alanlara dağılmış hayatlarını, artan görev ve sorumluluklarını yönetmelerine yardımcı oluyor, finansal işlemler de bunun en önemli parçası. Bankacılık sektöründe önümüzdeki 10 yıl boyunca, son 100 yılda gördüğümüzden daha fazla değişiklik göreceğiz. Bunun sebebi sadece gelişen teknoloji değil hepsi birbirine bağlı olan yapısal faktörler, demografik değişim, sosyo-ekonomik koşullar, regülasyonlar ve çevresel değişiklikler de etkili.

Geleceğin bankaları, müşterilerinin finansal refahlarını sağlamak, bunu daha da iyileştirmek üzere yapılanacak ve tamamen müşterilerin ihtiyaçlarına göre tasarlanacak. Müşteriler, yetersiz zaman ve bilgi sahibi olmadıkları işlemler nedeniyle bankalarının kendileri için en doğrusunu yapma konusunda yüksek güven duyacakları özel hizmetler talep edecek. Bankalar sadece düzenlemelere uyum için değil aynı zamanda sundukları hizmetin değerini artırmak için müşterilerinin verilerini işleyecek. 2030’lu yılların bankaları, yapay zeka ve robot otomasyonu ile desteklenen kanallar üzerinden veri odaklı müşteri deneyimi konusunda uzmanlaşacak.”

  • Geleceğin bankaları, müşterilerinin hayatını kolaylaştıran, günlük ihtiyaçlarına cevap veren, önerilerini yaşam tarzlarına göre kişiselleştirebilen, finansal hizmetlerden daha fazlasını sunan bankalar olacak.

Geleneksel bankacılıkta sınırlar kalkacak

  • Bankalar için yeni bir iş modeli olan; Fintech’lerle bankacılık sistemlerinin ortak sinerjiler oluşturdukları ve perakende sektöründe örneklerini gördüğümüz ‘Platformlaşma’ yaygınlaşacak. Bankalar müşterilerine ihtiyaçlarına yönelik olarak etkileşimli geniş seçenekler sunarak hizmetlerini kişiselleştirme imkanı tanıyacak.
  • Açık bankacılık, fintech şirketlerini ve sistemlerini güçlendirecek.
  • Geleceğin bankaları; fintech ekosistemlerini, müşteri için iletişimde olduğu tedarikçilerini yönetebilen yapılar olacak. Tamamen müşterilerinin yaşam tarzlarına göre hizmetler oluşturarak, gelişen fintech sistemleriyle rekabet edecek. Bu yönde yol almayan bankalar zorluk çekecek.

Güven sağlayan bankalar başı çekecek

  • Kişisel verilerin güvenli bir şekilde saklandığı bir numaralı kuruluş bankalar olacak. Araştırmaya katılım gösteren tüketicilerin yüzde 47’si bankacılığı kişisel verilerin muhafaza edilmesinde en güvenilir sektör olarak görüyor.
  • Bazı bankalar tüketicilere kişisel veri yönetimi ile ilgili sağladıkları özgürlüklerle, şimdiden harekete geçmiş durumda. Gelecekte veri gizliliğinin korunmasında öncü adımlar atmaya devam eden bankalar diğer sektörlere yol gösterici bir rol oynayacak.

Yapay zeka için etik uzmanlar gelecek

  • Teknolojinin getirdiği bilinmezlik ve yeni alanlar müşteriler için riskli olabiliyor. Yapay zekanın her zaman bir uzman gibi etik, tarafsız davranması beklenmiyor. Bu nedenle, yapay zekanın kararlarını denetleyecek, teknolojiyi yönlendirecek, yapay zekayla birlikte çalışacak uzmanlar bankacılık sisteminde görev alacak. Bunu sağlayabilen geleceğin bankaları güvenilirliğini koruyacak.

Yeni nesil teknolojiler bankacılık anlayışını değiştirecek

  • Teknoloji, bankacılığı yeni aygıtlar ve uygulamalar sayesinde daha kişisel hale getirecek ve “her zaman her yerde” kullanılabilir kılacak. Yapay zeka (AI), makine öğrenmesi (ML) ve Nesnelerin İnterneti (IoT) başta olmak üzere çağımıza damga vuran birçok yeni nesil teknoloji bir bütün olarak bankaların müşterilerle kurduğu ilişkiyi dönüştürecek.
  • Ek olarak, yüksek derecede bağlantılı bir dünya artık norm haline gelecek ve tüketiciler sesli ve kişisel asistanlar, yüz tanıma sistemi ve giyilebilir aygıtlar aracılığıyla bankalarla daha etkili bir şekilde etkileşime girecek.

Tüketici akıllı otomasyona ve güvene önem veriyor

Raporda yer alan dünya çapında yapılan araştırmanın sonuçlarına göre, üç tüketiciden ikisi (yüzde 65) ürün, tarife veya fiyat bilgisine ulaşma; tavsiye ve görüş alma sürecini otomatikleştirecek banka arayışında. Tüketicilerin beşte ikisinden fazlası (yüzde 44) ise mevcut durumlarından çok bunaldıklarını hissetmekle beraber gelecekte bilgileri üzerinde daha fazla kontrol sahibi olmak istiyor.

Finansal hizmetlerin bir araya toplanması da tüketiciler için önem teşkil ediyor. %70 oranında tüketici yapacakları işlemlerin sadece birkaç sağlayıcı tarafından gerçekleştirilmesini arzu ediyor. Dört tüketiciden üçü (yüzde 75) ise finansal ürünler ve hizmetler hakkında yeterli bilgi sahibi olduğunu, bunları anladığını ve nasıl işlediğini bildiğini hissediyor. Ancak çoğunluğu (yüzde 66) yine de bir karar almadan önce bankadan görüş ve öneri istiyor.

Etiketler: araştırmadijital bankacılıkGeleceğin Dijital Bankacılığıkişisel veri bankacılığıKPMGyapay zeka

İLGİLİ YAZILAR

Akıllı Sağlık Ekosistemi Araştırmasının sonuçları açıklandı
Pro

Veri ve yapay zeka temelli teknolojiler sağlık ve bakım hizmetlerini yeniden inşa edecek

Yazar: DIGITAL REPORT

Uluslararası denetim, vergi ve danışmanlık şirketi EY (Ernst & Young) Akıllı Sağlık Ekosistemi Araştırmasının sonuçlarını içeren raporunu açıkladı. Geleceğin akıllı sağlık...

Devamını oku
Bilişim 500 şirketlerinin geliri toplamda 214 milyar TL oldu
Teknoloji

Bilişim 500 şirketlerinin geliri 214 milyar TL oldu

Yazar: DIGITAL REPORT

Bilişim dünyasının en net fotoğrafını 23 yıldır ortaya koyan Türkiye’nin İlk 500 Bilişim Şirketi - Bilişim 500 Araştırması tamamlandı. Araştırma...

Devamını oku
Kripto Para Bilinirlik ve Algı Araştırması sonuçları açıklandı
Kripto

Kripto parayla işlem yapanların oranı yüzde 74 arttı

Yazar: DIGITAL REPORT

Paribu adına Akademetre Araştırma Şirketi’nin yaptığı “Kripto Para Bilinirlik ve Algı Araştırması-2022”nin sonuçları kripto para sektörüyle ilgili önemli veriler sundu....

Devamını oku
DALL-E 2 nasıl kullanılır?
Teknoloji

Yapay zeka görsel oluşturma çılgınlığı DALL-E 2 ile devam ediyor

Yazar: Edanur Tekin Şimşek

Bugün trend olan görüntü üreticisi AI, "DALL-E 2 nasıl kullanılır?" ve "DALL-E 2 ücretli mi?" gibi bazı önemli soruları yanıtlayacağız....

Devamını oku

SON YAZILAR

Telegram’dan Premium üyelere özel yenilik: Premium üyelik hediye etme

Xiaomi’den yeni insansı robot: CyberOne

Turkcell ve YouTube’dan iş birliği: YouTube Premium sınırlı bir süre için ücretsiz

Google’dan Apple One’a rakip: Pixel Pass

Korsanların bilgisayarınıza sızmış olabileceğine dair 10 işaret

Mac kullanıcılarının her gün en çok karşılaştığı 3 siber tehdit

Karşılaştırma: Samsung Galaxy Z Fold 4 vs Xiaomi MIX Fold 2

Veri ve yapay zeka temelli teknolojiler sağlık ve bakım hizmetlerini yeniden inşa edecek

NVIDIA SIGGRAPH metaverse etkinliği hakkında bilmeniz gereken her şey

Microsoft, Sony’yi oyunların Game Pass’e eklenmesini engellemekle suçluyor

ÇOK OKUNANLAR

DALL-E 2 nedir?
Teknoloji

Yapay zeka görsel çılgınlığı: DALL-E 2

Steam otomatik açılma nasıl kapatılır?
Teknoloji

Steam otomatik açılma nasıl kapatılır?

OMIX X400: Özellikleri, fiyatı ve çıkış tarihi
Teknoloji

Omix “Teknolojiyi Mixle” temalı etkinliğinde yeni ürünlerini tanıttı

Gençler, Akbank Fellowship Programı sürecinde iş dünyasına ilham verdiler
Girişim

Gençler, Akbank Fellowship Programı sürecinde iş dünyasına ilham verdiler

SON REHBERLER

Pokemon GO Beedrill Mega Enerji nasıl alınır?

Instagram hikayede Reels videosunun tamamı nasıl paylaşılır?

En iyi Valorant karakterleri (Tier list): Ajanlar ve özellikleri

En iyi kayıtçı monitörler: Hangisi satın alınmalı?

Binance Crypto WODL cevapları (15 Ağustos)

Instagram Reels ile nasıl para kazanılır?

Mac için en iyi ücretsiz VPN uygulamaları

Rehber: Vivo telefonlarda uygulamaları gizleme

Safari arama çubuğu yukarı alma nasıl yapılır?

Rehber: Tüm MultiVersus kupaları

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
  • TEKNOLOJİ
  • DR
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • REHBER
  • YAZARLAR
  • DERGİ