Kurumsal imaj nedir ve neden şirketiniz için önemlidir merak ediyorsanız, bu içerik size yardımcı olacak. Kurumsal kimlik ile kurumsal imaj arasındaki farkın ne olduğunu hiç merak ettiniz mi? Bunlar, birbiriyle yakından ilişkili olsalar da, genellikle karıştırılan iki terimdir, özünde tamamen farklıdır.
Kurumsal imaj nedir?
Kurumsal kimlik, bir bireyin markanız hakkında sahip olduğu algıyı ifade eder, kurumsal imaj, kamuoyunun şirketiniz hakkında sahip olduğu algıyı ifade eder, elbette, markanın doğal bir unsurudur ve çok ayrıntılı olarak inşa edilmesi gereken bir yönüdür.
Kurumsal imajın önemi
Paul Capriotti kitabında, kuruluşunuzun imajının, bir şirketin halkının çevresinde sahip olduğu zihinsel yapıdan başka bir şey olmadığını, şirketinizin veya kuruluşunuzun çevreyle ilişki kurma şeklini belirleyen bir unsur olduğundan bahseder. Halkınızın sizinle ilgili algısı, markanızla etkileşimlerine bağlı olacaktır.
Capriotti, pazarda farklılaşmanızı ve kendinizi referans olarak konumlandırmanızı sağladığı için şirketlerde bunun stratejik bir unsur olduğunu ve sektörünüzde ne olduğunuza ve ne yaptığınıza dair olumlu bir vizyon sunmanıza olanak tanıdığını da vurguluyor.
Sağlam bir kurumsal imajın faydaları nelerdir?
Sağlam bir imajın sonucu şüphesiz iyi bir itibardır, bu unsurun önemi, bazı durumlarda kuruluşunuzun kamuoyu tarafından markanızla ilgili olarak alınan kararların bir parçası olması gerçeğinde yatmaktadır. İyi bir itibar, şüphesiz, kuruluşunuzu tüketicilerinizin veya müşterilerinizin zihninde en üst sıralara yerleştirme olasılığını getirir ve sonuç olarak satışlarınızı artırma olasılığını artırır.
Öte yandan, organizasyon düzeyinde, iyi bir imaj, doğru insanları çektiği için sağlam ilişkiler kurmanıza yardımcı olur; bu, temel insan kaynakları unsurlarının yanı sıra potansiyel müttefikler ve potansiyel alıcılara atıfta bulunabilir. İtibarın önemine ek olarak, araştırmalar gösteriyor ki, ortalama olarak yöneticiler, kuruluşlarının değerinin yüzde 63’ünün sahip oldukları itibara bağlı olduğunu düşünüyorlar, bu nedenle günlük olarak yansıtmayı planladığımız imajı inşa etmek çok önemli.
Nereden başlamalı?
Hedef kitlenizin markanızla ilgili sahip olduğu zihinsel imajın ve algının ötesinde, kurumsal imaj daha somut ve dolayısıyla daha görsel bir öğeye yerleşebilir ve inmelidir, bu nedenle kendinizi rakiplerin pazarına sunmadan önce hazırlanmanız önemlidir. Bu anlamda kim olduğunuzu göstermek için kurumsal kimliğinizin tam olarak oturması gerekir çünkü ortaya imajınızı oluşturmanıza yardımcı olacak unsurlar çıkacaktır, bu unsurlar logo, kullanacağınız tipografi, ayakta durmanıza yardımcı olacak renklerdir.
İmajınızın size bağlı olduğunu ve paylaştığınız mesajlar aracılığıyla oluşturulduğunu unutmayın, ancak aynı zamanda dışarıdan gelen çok sayıda uyaranlara da maruz kalır, bu nedenle dikkatli olmak ve kuruluşunuzun içinde ve dışında iyi uygulamalar geliştirmek önemlidir.