League of Legends, on yılı aşkın bir süredir PC oyun dünyasının en ikonik ve en köklü oyunlarından biri. Milyonlarca oyuncunun alıştığı “işaretle ve tıkla” (point and click) kontrol şeması, MOBA türünün adeta bir imzası haline gelmişti.
Ancak Riot Games, oyunun geleceğine yönelik uzun vadeli projelerinden birini gün yüzüne çıkararak, bu temel alışkanlığı değiştirebilecek devrim niteliğinde bir adım attı. Geliştirici ekibi, yaptıkları “/dev” blog yazısıyla, League of Legends’a WASD tuşlarıyla hareket etme seçeneğinin geleceğini resmi olarak duyurdu.
Neden şimdi? WASD, oyuna yeni başlayanlar için bir köprü
Riot Games, bu yeni kontrol şemasını eklerken, mevcut oyuncuların endişelerini de anladıklarını belirtiyor. Klasik “işaretle ve tıkla” kontrolleri hiçbir yere gitmiyor; WASD, sadece bir alternatif olarak sunulacak.
Peki bu değişikliğin arkasındaki temel motivasyon ne? Cevap, oyuna yeni başlayacak olan oyuncularda gizli. Geliştiricilerin de belirttiği gibi, günümüz PC oyunları için en alışıldık kontrol şeması WASD. Başka bir oyundan gelip League of Legends’a başlayan birçok oyuncu, içgüdüsel olarak parmaklarını WASD tuşlarına yerleştiriyor.
Riot, bu alternatif kontrol şemasını sunarak, League of Legends’ın diğer oyunlardan gelen oyuncular için daha sezgisel ve daha kolay öğrenilebilir hissettireceğine inanıyor. Bu, hem oyuna yeni başlayanların adaptasyon sürecini kolaylaştıracak hem de arkadaşlarını oyuna davet etmeyi daha cazip hale getirecek bir adım.
Yavaş ve kontrollü bir geçiş olacak
Elbette, bir kontrol şemasının diğerine karşı bariz bir avantaj sağlaması, oyunun rekabetçi doğasına büyük bir darbe vurur. Riot Games, bu riskin farkında ve bu yüzden süreci oldukça yavaş ve kontrollü bir şekilde ilerleteceklerini vurguluyor.
WASD kontrolleri, ilk olarak PBE (Açık Beta Ortamı) sunucusunda, birden fazla yamayı kapsayacak şekilde uzun bir test sürecine girecek. Bu süreçte, farklı yetenek seviyeleri, roller ve şampiyonlardaki kazanma oranları yakından takip edilecek. Riot, özellikle yüksek hızlarda hareket etme ve saldırma (kiting) gibi mekaniklerde WASD’nin daha kolay olabileceğini kabul ediyor ve bu konuda dengeyi sağlamak için oyuncu geri bildirimlerine ekstra odaklanacaklarını belirtiyor.

PBE sürecinin ardından WASD, önce dereceli olmayan modlara, ve ancak tüm denge sorunları çözüldükten sonra dereceli ve profesyonel arenaya dahil edilecek. Amaç, oyuncuların kendilerini dezavantajlı hissetmeden, en rahat ettikleri kontrol şemasını seçebilmelerini sağlamak.
Sadece WASD değil, bir dizi yaşam kalitesi iyileştirmesi de geliyor
Riot Games, WASD kontrolleri üzerinde çalışırken, oyundaki genel erişilebilirliği artıracak birkaç “yaşam kalitesi” (quality of life) değişikliği daha yapma fırsatı bulmuş. Bu yenilikler, hangi kontrol şemasını kullanırsanız kullanın, oyun deneyimini iyileştirecek:
- Güncellenmiş tuş atama seçenekleri: Daha önce sadece sistem dosyalarına müdahale ederek değiştirilebilen bazı tuş atamaları (örneğin bir yeteneği sol fare tuşuna atamak gibi) artık doğrudan oyun içi seçenekler menüsünden yapılabilecek.
- Dinamik kilitli kamera (Dynamic Locked Camera): Kilitli kamera kullanmayı seven ancak görüş alanının daralmasından şikayet eden oyuncular için yeni bir seçenek. Bu mod, fare ve şampiyon hareket ettikçe kamerayı hafifçe kaydırarak görüş alanını dinamik olarak genişletiyor.
- Son vuruş göstergeleri (Last Hit Indicators): Dereceli olmayan sıralar için, minyonlara son vuruş yapma zamanını gösteren görsel bir yardımcı ekleniyor. Bu, özellikle oyuna yeni başlayanların en temel mekaniklerden birini öğrenmesini kolaylaştıracak.
WASD kontrollerinin eklenmesi, League of Legends’ın tarihinde bir dönüm noktası olabilir. Bu, Riot Games’in sadece mevcut oyuncu kitlesini memnun etmekle kalmayıp, aynı zamanda yeni nesil oyuncuları da kucaklamak için ne kadar istekli olduğunu gösteren cesur bir adım. Yavaş ve geri bildirim odaklı bir süreçle ilerlenmesi, şirketin oyunun rekabetçi bütünlüğüne olan saygısını da ortaya koyuyor.
Bu, Riot’un üzerinde çalıştığı uzun vadeli projelerden sadece ilki. Gözler şimdi, PBE sunucusuna gelecek olan WASD kontrollerinin ilk versiyonunda ve oyuncu topluluğunun bu devrim niteliğindeki değişikliğe nasıl bir tepki vereceğinde olacak.




