Lenovo, 2024-2025 mali yılı dördüncü çeyrek ve yıl geneli finansal sonuçlarını açıkladı. Şirket, mali yılı 69,1 milyar dolar gelirle kapattı ve bu rakam, Lenovo’nun tarihindeki en yüksek ikinci yıllık gelir seviyesine ulaştığını gösteriyor.
Lenovo’nun net kârı bir önceki yıla göre yüzde 36 artarak 1,4 milyar dolara yükseldi. Şirketin PC dışı segmentinin toplam gelirdeki payı yüzde 47’ye çıktı. Araştırma ve geliştirme (Ar-Ge) harcamaları yıllık bazda yüzde 13 artarak 2,3 milyar dolara ulaştı.
Lenovo Group Başkanı ve CEO’su Yuanqing Yang, makroekonomik belirsizliklere rağmen şirketin bu dönemde büyüme kaydettiğini belirtti. Yang, yapay zeka stratejileri doğrultusunda hem tüketici hem de kurumsal segmentte ilerleme sağladıklarını, küresel yönetim deneyimleri, tedarik zincirleri ve inovasyon yatırımları ile rekabet güçlerini artırmaya odaklandıklarını ifade etti.
Şirket, kişisel bilgisayar kategorisinde küresel liderliğini sürdürdü ve Windows AI PC segmentinde ilk sıralarda yer aldı. Motorola markalı akıllı telefonlar yıllık bazda yüzde 27 oranında büyüme kaydederken, tablet ürün grubunda da çift haneli büyüme görüldü.
Lenovo’nun altyapı çözümleri grubu, gelirini yüzde 63 artırarak 14,5 milyar dolara taşıdı. Yapay zeka sunucularına olan talep ile yılın ikinci yarısında kârlı bir yapı sergiledi. Sıvı soğutma teknolojileri gibi çözümler de bu segmentin büyümesini destekliyor.
Çözümler ve hizmetler grubu, yüzde 21,1 oranında faaliyet kârlılığı elde etti. Yapay zeka tabanlı kurumsal çözümlere artan ilgi, gelirlerde yüzde 13 artış sağladı. Hizmet bazlı çözümler, grubun gelirinin yüzde 60’ını oluşturdu.
IDC 2025 Q1 PCD raporlarına göre Lenovo Türkiye, 2025 yılının ilk çeyreğini yüzde 21,8’lik pazar payıyla lider tamamladı. Şirket, son altı yıldır sürdürdüğü liderliği pekiştirdi. Tüketici segmentinde yüzde 20,6, kurumsal segmentte ise yüzde 26,1 pazar payı elde ederek her iki kategoride de liderliğini korudu. Android tablet pazarında yüzde 14,7 pay ile ikinci sırada yer aldı.
Çevresel ve sosyal etki alanında Lenovo, EcoVadis tarafından Platin Madalya ile ödüllendirildi ve değerlendirilen şirketler arasında ilk yüzde 1’lik dilimde yer aldı. CDP tarafından İklim Değişikliği (A) ve Su Güvenliği (A-) alanlarında “A Listesi” statüsü kazandı. Şirket, yapay zeka çağında etik ve sorumlu yaklaşımlar benimseyerek Avrupa Komisyonu’nun yapay zeka paktına katkı sağlıyor.




