digital report
  • TEKNOLOJİ
  • DRPRO
  • GİRİŞİM
  • E-TİCARET
  • FINTECH
  • MARKA
  • GÜVENLİK
  • REHBER
  • DERGİ
  • FORUM
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
digital report
Digital Report E-ticaret

Maptriks Türkiye’nin alışveriş haritası verilerini açıkladı

Yazar: Eylül Tunç
20 Ocak 2020
Kategori: E-ticaret
A A
Maptriks Türkiye'nin alışveriş haritası

Maptriks Türkiye'nin alışveriş haritası

Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

İş dünyasında lokasyon ile veri analitiğini bir araya getiren Maptriks, Türkiye’nin alışveriş haritası verilerini açıkladı. 2016 ve 2019 yılları için karşılaştırma yapan Maptriks verilerine göre Türkiye’nin alışveriş hacmi 3 yılda tam 2 kat arttı. İller özelinde bakıldığında ise İstanbul aylık 36 milyar TL ile ilk sırada yer alırken alışveriş hacminin en az olduğu şehir 43 milyon TL ile Bayburt oldu.

Coğrafi teknolojileri kullanarak veri analizi yapan Maptriks, Türkiye’nin alışveriş haritası verilerini açıkladı. %100 Türk sermayesi ile kurulan şirket Türkiye’nin en büyük veri katoloğuna sahip. Maptriks firmalara veri ve danışmanlık hizmetleri sunarken firma ihtiyaçları özelinde yazılımlar da geliştiriyor. Sunulan hizmetler veri, danışmanlık ve teknoloji olarak üç ana segmentte sınıflandırılıyor. Maptriks’in 30 dan fazla kaynaktan elde ettiği verileri modelleyerek oluşturduğu panele göre son 3 yılda Türkiye’deki aylık alışveriş hacmi 2 kat arttı. İl bazında bakıldığında tahmin edildiği gibi 2016 ve 2019’da İstanbul en yüksek orana sahip oldu. 3 yıl içinde aylık alışveriş hacmi İstanbul’da 2,5 kat, Ankara ve İzmir’de ise 2 kat arttı. En düşük alışveriş hacmi ise Bayburt’ta oldu.

SıraİlToplam Alışveriş Hacmi ( milyar TL/Ay)
20192016
1İstanbul35,9714,38
2Ankara11,635,38
3İzmir8,244,16
4Bursa5,042,51
5Antalya4,022,10
6Adana3,061,61
7Konya3,021,58
8Mersin2,781,44
9Kocaeli2,731,36
10Gaziantep2,311,16
81Bayburt0,420,23

14 ilde hala AVM yok

Alışveriş hacmine paralel olarak mağaza ve AVM yatırımları da yıllara göre artış gösterdi. AVM sayılarına bakıldığında İstanbul 113 AVM ile ilk sırada yer alıyor. Ankara’da 39, İzmir’de ise 31 AVM yer alıyor. Aralarında Ardahan, Bartın, Rize, Sinop ve Gümüşhane’nin de olduğu 14 ilde ise AVM bulunmuyor. 2016 yılında AVM bulunmayan il sayısı 20’ydi.

Semtlere göre kategori dağılımları

Zincir perakende markalarının da şube sayıları 2016 dan 2019 a oldukça farklılaşmış durumda. Geçen 3 yıl içinde mağaza kategorilerinin en yoğun bulundukları semt dağılımları da değişiklik gösterdi.

  • Aksesuar ve takı kategorisinde 2016 yılında Bakırköy’de 13 zincir mağaza şubesi yer alırken 2019 yılında bu sayı 108’e yükseldi.
  • Hobi, kitap, oyuncak mağazaları 2016’da Şişli’de 41 mağaza ile yoğunluk gösterirken 2019 yılında bu kategoride Kadıköy ilçesinde 113 mağaza listelendi.
  • Moda ve tekstil mağazaları 2016’da da 2019’da da Şişli’de toplanırken sayıda önemli bir artış yaşanmış. 3 yıl önce 123 olan sayı bu sene 420’ye çıktı.
  • Yeme içme noktalarında da yoğunluk Şişli’den Kadıköy’e kaymış. 2016’da Şişli’de 324 olan mekan sayısı 2016’da Kadıköy’de 483 oldu.

İstanbul’da çiğ köfteci popüler

Yiyecek içecek sektöründe faaliyet gösteren zincir restoranların da datasını toplayan Maptriks’in verilerine göre Kadıköy bu alanda ilk sırada yer alıyor. 483 yeme içme noktası bulunan semtte börek, fırın, tatlı, pizza ve kebap, lahmacun, pide restoranları çoğunluğu oluşturuyor. Kahve içmeyi, balık ve hamburger yemeyi ve lüks restoranları sevenler Şişli’de buluşurken, Pendik’te çiğ köfteciler, Ümraniye’de ise dönerciler öne çıkıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR  Etsy’yi erkekler de kullanıyor

İstanbul’daki mağaza sayılarına bakıldığında çiğköfteciler 4.640 ile başı çekerken onları 1.302 ile kafe, fırın, pastane kategorisi izliyor. Kafe ve kahveler 1.016 ile üçüncü sırada yer alırken dördüncü sırada dönerciler (955) ve beşinci sırada pizzacılar (713) yer alıyor.

Maptriks CEO’su Akgün Karlıbel, “Tüketim zincirinde yer alan her bir basamağın analitik olarak değerlendirmesini yapabilecek veri donanımına ve teknolojik güce sahip olan Maptriks, zamanın ön göremediği değişiklikleri geliştirdiği yapay zeka modelleri ile ölçebilmektedir. 3 yıl içinde farklılaşan alışveriş hacmine ilişkin değişkenleri sunarken aslında Türkiye’nin bölgesel gelişmişliklerine ilişkin sonuçları da paralelinde izlemek mümkündür. İstanbul bu gelişimi hem ekonomik hem sosyal açıdan her zaman olduğu gibi önde götürmektedir. İstanbul gibi diğer büyük şehirlerimizde de ekonomik gücün tüketimi desteklediğini yukarıda sunmuş olduğumuz verilerden ön görebiliriz. Bizim en büyük gücümüz bu noktada sahip olunan sayısal verileri lokasyon bazlı değerlendirebilmektedir. Uzman kadromuzun titiz çalışmaları ile sektörel gelişmişlikleri ilçe detayında hatta mahalle detayında sunarak farklılaşmaları gözlemleyip ilerlemeleri kaydedebilmekteyiz. Şu an yeme içme sektöründeki dağılımın Şişli aksından Kadıköy aksına kaymasını diğer parametrelerimizle de destekleyerek 2023 için olabilecek değişimleri tahminleyebiliriz. Sektörün hangi şartlarda geliştiğini ve hangi sosyal grupların kullanımlarının lokasyonda nasıl dağıldığını modelleyebiliriz ve bunu Tüm Türkiye için yapabiliriz. 10 yıldır, 12 sektörde 150 den fazla firmaya somut fayda sağladık” açıklamasında bulundu.

Etiketler: alışverişavmçiğ köfteİstanbulkadıköymağazamaptriksveri analizi
PaylaşTweet'lePaylaşGönderPaylaş

İLGİLİ YAZILAR

Twitter, yeni alışveriş özelliklerini test ediyor

Twitter, yeni alışveriş özelliklerini test ediyor

Instagram Reels ile alışveriş yapılabilecek

Instagram Reels ile alışveriş yapılabilecek

WhatsApp Sepetler özelliği yayında

WhatsApp Sepetler özelliği, uygulama içi alışverişi kolaylaştıracak

Metro Türkiye’den yepyeni bir dijital alışveriş teknolojisi: Metro Fast

Metro Türkiye’den yepyeni bir dijital alışveriş teknolojisi: Metro Fast

SON HABERLER

Kripto paralar, ödemelerde kullanılamayacak
Fintech

Merkez Bankası’nın yeni yönetmeliği ile kripto paralar artık ödemelerde kullanılamayacak

Apex Legends 100 milyon oyuncuyu aştı
Teknoloji

Apex Legends oyuncu sayısı 100 milyonu aştı

Lenovo, yeni nesil ThinkSystem sunucularını duyurdu
Pro

Lenovo, yeni nesil ThinkSystem sunucularını duyurdu

Canon, yeni profesyonel kamerası EOS R3 ile Sony ve Nikon ile rekabet edecek
Teknoloji

Canon, EOS R3 ile profesyonel kamera alanında Sony ve Nikon ile rekabet edecek

WhatsApp, grup sohbetlerini iyileştirmek için yeni özellikler geliştiriyor
Teknoloji

WhatsApp, grup sohbetlerini iyileştirmek için yeni özellikler geliştiriyor

Apple 2022'de, iPhone 14 mini'yi başka bir 6.7 inçlik modelle değiştirecek
Teknoloji

Apple, 2022’de iPhone 14 mini yerine bir başka 6,7 inçlik telefon tanıtacak

SON FORUM GÖNDERİLERİ

Stalk nedir, stalking nedir, ne a …yazan Fair3 ay önce
Kolayca Instagram foto indir: Ins …yazan Fair3 ay önce
Android için en iyi yaşlandırma u …yazan Fair3 ay önce
Instagram güncelleme hakkında her …yazan Fair3 ay önce
iPhone 12'de 5G'yi kapatmayazan Fair3 ay önce
digital report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
  • TEKNOLOJİ
  • DR
  • GİRİŞİM
  • E-TİCARET
  • FINTECH
  • MARKA
  • GÜVENLİK
  • REHBER
  • DERGİ
  • FORUM