COVID-19 salgını, işletmelerin çalışma şeklini değiştirdi ve bu içeriğimizde, markaların canlı yayın stratejisi geliştirmesi için gerekli olan temel faktörlerden bahsedeceğiz. 2021’de Nisan ayını geride bırakmak üzereyiz, bununla birlikte canlı yayın markalar için en önemli trend haline geldi. Bu mecra, şirketlerin ürünlerini veya hizmetlerini tanıtmaları için gerçekten önemli.
Güçlü bir canlı akış stratejisi geliştirmek için 6 ipucu
Aşağıda, güçlü bir canlı yayın stratejisi geliştirmek isteyen şirketlerin takip etmesi gereken 6 ipucunu ele aldık.
En çok öne çıkan akış platformlarını kullanın
Genel olarak, en çok tanınan yayın platformu Twitch diyebiliriz. Başlangıçta video oyunlarına odaklansa da yıllar içinde diğer alanların yanı sıra müzik ve yaşam tarzını tanıtmak için önemli bir platform haline gelen Twitch, önemli bir kanal.
Clubhouse da takip etmemiz gereken yerlerden. Bu uygulama, odada bulunan herkesin katılabileceği için her türlü konuşma, tartışma ve konferansa yüksek düzeyde etkileşimle izin veren bir fenomen olmayı başardı. Bir yıldan kısa bir süre içinde Clubhouse kitlesi altı milyon kayıtlı kullanıcıyı aşmayı başardı.
Uygulamanın dezavantajı, Clubhouse’un yalnızca iOS için mevcut olması, bu nedenle diğer platformlar kendi çözümleri üzerinde çalışıyor.
Filtrelerin olmaması, canlı yayın deneyimini daha doğal hale getirir
Canlı yayınlar, kamera önündeki kahramanların doğallıkları ve özgünlükleri ile popüler oldu. Kullanıcılar, influencer’ların ve markaların insani yönünü görmekten memnun oluyor.
Canlı yayın, karmaşık prodüksiyonlardan uzak olmalı
Önceki öneriyle bağlantılı olarak, markaların internet kullanıcıları nezdinde etki yaratması ve daha gerçekçi olması için bir fırsat olduğunun altını çizmek önemli. Her şey, canlı yayının daha sadık ve özenli bir izleyici kitlesi ile sonuçlanacak bir bağlantı sağladığına işaret ediyor.
Marka bir kişi oluyor
Canlı yayın, kullanıcıları markaya yaklaştırıyor ve bu da kendine özgü bir kişilik ve tutarlılık kazanmasıyla sonuçlanıyor. Hedef kitle artık onu bir şirket olarak değil, somut bir hafıza ve bir ekip olarak görecek. Markalar, insani yönünü bir logonun arkasında göstererek izleyicinin verilmek istenen mesajla daha da özdeşleşmesini sağlayabilir.
Sesli pazarlama akılda tutulmalıdır
Pandemi dijitalleşme sürecini hızlandırdı, bu nedenle ses daha önemli hale geldi ve dolayısıyla sesli pazarlama da önemli hale geldi. Alexa veya Siri gibi hizmetler, dünyadaki çoğu ailenin günlük yaşamının bir parçası oldu.
Göstergeler canlı yayın platformlarında değişir
Genel göstergeler artık etkileşime veya gösterim sayısına dayalı değil; bunun yerine ölçümler etkileşim odalarında oluşturulan izleyiciye odaklanıyor. Etkiyi kontrol etmek için dikkate alınacak unsurlar arasında tüketim zamanı ve canlı deneyimleri paylaşan insan sayısı dikkate alınabilir.