Mastercard, bağımsız pazar araştırma ajansı Vanson Bourne ile iş birliği yaparak ve 5 binden fazla kişiyle görüşerek “Ortak Fayda: İşlemsel Güven Ekosisteminin Oluşturulması” başlıklı bir rapor hazırladı. Rapor, ödeme sistemlerinde güvenin temellerini, dolandırıcılığın önlenmesini ve güvenli bir ekosistemin nasıl inşa edileceğini ele alıyor. Araştırma, güven dinamiklerini tüketiciler, üye iş yerleri ve kredi verenlerin perspektifinden inceliyor.
Rapora göre, tüketicilerin yüzde 79’u finansal işlemlerde güvenliğe hızdan daha fazla öncelik veriyor. Online alışveriş yapan tüketicilerin yüzde 77’si için de güvenlik ilk sırada yer alıyor. Araştırmaya katılan tüketicilerin yüzde 57’si kimliklerinin çalınmasından veya dolandırıcılık mağduru olmaktan endişe duyuyor. Z Kuşağı (18-27 yaş) tüketicileri, Baby Boomers’a (60 yaş ve üstü) kıyasla hızlı online satın alma deneyimi beklediklerini belirtiyor. Üye iş yerlerinin yüzde 56’sı ve kredi veren kuruluşların yüzde 49’u, ödeme süreçlerini iyileştirerek daha sorunsuz müşteri deneyimi ve güvenliğe odaklandıklarını ifade ediyor.
Tüketicilerin yüzde 83’ü, kişisel verilerini mobil uygulamalar veya web siteleri üzerinden paylaşma konusunda endişe taşıyor. Tüketicilerin yüzde 49’u online mağazalara duyulan güveni “kesinlikle çok önemli” olarak tanımlıyor. Online bankalarla veri paylaşımı konusunda tüketicilerin yüzde 76’sı endişeli olsa da, yüzde 67’si için güven “kesinlikle çok önemli” olmaya devam ediyor.
Üye iş yerlerinin yüzde 39’u dolandırıcılık açısından yüksek riskli sınıflandırılmaktan ve bunun işlem ücretlerini artırmasından çekiniyor. Kredi verenler ise yeni ortaya çıkan (yüzde 35) ve karmaşıklaşan (yüzde 34) dolandırıcılık taktiklerinden endişe duyuyor.
Rapora göre, tüketicilerin yüzde 91’i bir satın alma işlemi sırasında dolandırıcılıkla karşılaşması halinde o şirketi bir daha kullanmıyor. Tüketicilerin bir işleme hatalı şekilde itiraz etmesi olarak tanımlanan “birinci taraf dolandırıcılığının”, kurumlara yılda yaklaşık 50 milyar dolara mal olduğu tahmin ediliyor. 2027 yılına kadar global online ödeme dolandırıcılığından üye iş yerlerinin uğrayacağı kümülatif zararın 343 milyar doları aşacağı hesaplanıyor.




