Digital Report
  • DERGİ
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FİNTEK
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
No Result
View All Result
Digital Report
No Result
View All Result
Home Teknoloji

Mastercard, Masterpass ile 9. yaşını kutluyor

Masterpass, 40 milyon kullanıcısıyla Türkiye’nin en büyük dijital ödeme platformu ünvanına sahip.

by Bünyamin Furkan Demirkaya
19/04/2024
in Teknoloji
Mastercard, Masterpass ile 9. yaşını kutluyor
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

Ödeme teknolojileri alanında dünyanın önde gelen şirketlerinden Mastercard’ın Türk mühendisleri tarafından geliştirilen ve dünyaya ihraç edilen dijital ödeme ve kart saklama çözümü Masterpass, 9. yılını kutluyor.  Masterpass, 2024 itibarıyla 40 milyon kayıtlı tekil kullanıcı, 70 milyon kayıtlı kart adedi ve 4 binden fazla üye işyerine ulaştı.

E-ticarette ise her 3 ödemeden biri Masterpass üzerinden yapılıyor

Ödeme sistemleri alanında faaliyet gösteren öncü global teknoloji şirketi Mastercard, sektöründe hayata geçirdiği ilkler ve yeniliklerle Türkiye’deki dijital ekonomi ve e-ticaretin gelişiminde önemli adımlar atıyor. Bundan 9 yıl önce Türk mühendisleri tarafından geliştirilen ve dünyaya ihraç edilen dijital ödeme ve kart saklama çözümü Masterpass, ulaştığı ekonomik büyüklük ile sektöründe farkılaşıyor.

Masterpass platformunda kullanıcılar, kart bilgilerini bir defaya mahsus kaydediyorlar 4000’den fazla işletmede ödeme adımına geldiklerinde kart bilgileri otomatik olarak karşılarına çıkıyor. Mastercard Türkiye ve Azerbaycan Genel Müdürü Avşar Gürdal’ın sözcülüğünde, 19 Nisan’da gerçekleşen basın toplantısında Masterpass’in ülke ekonomisine, işletmelere ve tüketicilere sunduğu faydalar, e-ticaret ekosistemine kazandırdığı ilkler, kullanıcıları için sunduğu yeni ve katma değerli hizmetler aktarıldı.

Mastercard, Masterpass ile 9. yaşını kutluyor
Masterpass, 2024 itibarıyla 40 milyon kayıtlı tekil kullanıcı, 70 milyon kayıtlı kart adedi ve 4 binden fazla üye işyerine ulaştı (Görsel kaynak)

Gürdal: Her 3 ödemeden biri Masterpass üzerinden yapılıyor

Avşar Gürdal, Mastercard’ın yenilikçi dijital ödeme platformu Masterpass’in 9. yılına özel yaptığı açıklamada, “Bugüne kadar Masterpass platformumuza 40 milyon dolarlık bir yatırım yaptık. Bugün 40 milyon kayıtlı  tekil kullanıcı ve 4 binden fazla üye işyeri Masterpass çözümlerini kullanıyor. Geldiğimiz noktada Türkiye’de e-ticaret işlemlerinde her 3 ödemeden biri Masterpass üzerinden yapılıyor. 2024 yılı itibarıyla 70 milyon kayıtlı kart sayısına ulaştık. Masterpass’ı Türkiye’den yakın coğrafyalara ihraç etmeye başladık. Bugun itibarıyla platformumuz, işletmelerin rekabet avantajını da gözeterek kart saklama konusunda e-ticaretin en fazla tercih edilen dijital ödeme çözümü.” dedi.

E-ticaretin dinamosu; Masterpass

Gürdal, “Masterpass’e üye işletmeler Türkiye’deki toplam e-ticaret hacminin yüzde 65’ni oluşturuyor. Masterpass’in bu denli yaygınlaşmasının arkasında en güvenilir, en hızlı ve en pürüzsüz ödeme deneyimini sunması yatıyor. Masterpass, tüm ekosistem paydaşlarına eşitlikçi ve şeffaf bir yaklaşım benimsiyor. Ayrıca Mastercard’ın globalde de en önemli temel prensiplerinden biri olan sorumlu data kullanımını önceliklendiriyor. Tüm bu özellikleri sebebiyle Masterpass’i e-ticaretin dinamosu olarak görüyoruz” dedi.

KOBİ’lerin dijital dönüşümüne destek

Sağladıkları çözümlerle Türkiye’deki işletmelerin yüzde 98’ni oluşturan KOBİ’lerin dijitaleşmesini de desteklediklerini ifade eden Gürdal, “Bugüne kadar 4 binden fazla küçük ve orta boy işletmenin dijital dönüşümünü gerçekleştirmesine destek verdik. E-ticaret altyapı sağlayıcılarıyla yaptığımız iş birlikleriyle KOBİ’lerin dijital dönüşüm için satın aldıkları e-ticaret paketlerine entegre olduk. Böylece işletmenin hacmi fark etmeksizin tüm KOBİ’lerimizin Masterpass’in faydalarına erişmesine olanak tanıdık” diye ekledi.

Mastercard, Masterpass ile 9. yaşını kutluyor
Türk geliştiriceler tarafından üretilen Masterpass tüm dünyada da kullanılıyor (Görsel kaynak)

Masterpass ile alışveriş sırasındaki onay oranı %15 arttı, sepette terk oranı %30’a düştü

Gürdal, sözlerine şöyle devam etti:

“E-ticarette bir ürünü sepetine ekleyecek kadar beğenenlerin yarısından fazlası o ürünü satın almadan çıkıyor. Karmaşık ödeme süreçleri, güven endişesi, başarısız işlem gibi önemli etkenler, tüketicinin ödeme adımında işletmeyi terk etmeye karar vermesindeki faktörler olarak öne çıkıyor. Bunlar da işletmelerde hem ciro kaybına hem de pazarlama yatırımlarının etkisinin düşmesine sebep oluyor. Masterpass tüketici ve işletme odaklı mükemmeliyetçi deneyimi sayesinde, üye işyerlerinde sepette terk oranında yüzde 30 iyileşme sağladı. Masterpass, otomatik kart güncelleme, dinamik POS yönetimi ve banka entegrasyonları ile alışveriş sırasındaki onay oranların ortalama yüzde 15-20 seviyesinde artırdı.”

Masterpass ile kullanıcı verilerinin güvenle saklandığını ifade eden Gürdal, “Tokenizasyon teknolojimiz ile kart bilgileri şifreleniyor, hiçbir kart bilgisi dışarı çıkmıyor ve platformumuzda yüksek güvenlik önlemleriyle saklanıyor.” dedi.

Bu yazımız da ilginizi çekebilir:
Meta AI ve Llama 3 ile sosyal medyalarınız yapay zeka ile tanışıyor

2023’te 30 milyon ek sipariş ve 30 milyar TL ek ciro yaratımı

Masterpass’in, 2023 yılında işletmelere ilave 30  milyon sipariş ve 30 milyar Türk lirası ciro sağladığının altını çizen Gürdal platformun tüketiciye faydalarından da bahsetti. “Tüketiciler, 2023 yılında alışveriş yaptıkları sürede, 550 milyon dakika tasarruf etti. Bu rakam 1025 yıllık bir zaman tasarrufu; bir diğer deyişle 4,5 milyon kişinin kendine ayırabileceği 2 saat anlamına geliyor. 30  milyon sipariş ise 8000 KOBİ’nin yıllık cirosuna eş bir değer yaratıyor” dedi.


Öne çıkan kaynak görseli: Mastercard Türkiye

Tags: e-ticaretMasterCardmasterpass

İLGİLİ YAZILAR

Mastercard ve Garanti BBVA yapay zeka ile tahsilatı dönüştürdü
Basın bülteni

Mastercard ve Garanti BBVA yapay zeka ile tahsilatı dönüştürdü

by DIGITAL REPORT

Mastercard ve Garanti BBVA, bankacılık sektöründe tahsilat süreçlerini dönüştüren yapay zekâ destekli bir iş birliği başlattı. Hayata geçirilen "Tahsilat Optimizasyonu"...

Read moreDetails
Mastercard, 2026 ödeme trendlerini açıkladı
Basın bülteni

Mastercard, 2026 ödeme trendlerini açıkladı

by DIGITAL REPORT

Mastercard, 2026 yılında ödemeler alanında bireylerin ve işletmelerin kullanım biçimlerini etkileyecek altı trendi açıkladı. Bu trendler, yapay zekâ ve kripto...

Read moreDetails
Ticimax: E-ticarette veri analizi ile rekabet avantajı
Basın bülteni

Ticimax: E-ticarette veri analizi ile rekabet avantajı

by DIGITAL REPORT

Ticimax Kurucu CEO'su ve TOBB E-ticaret Meclis Üyesi Cenk Çiğdemli, e-ticaret sektöründe rekabetin artmasıyla birlikte veri analizinin öneminin arttığını belirtti....

Read moreDetails
Mastercard, TOBB: KOBİ'ler için dijital dönüşüm raporu yayınladı
Basın bülteni

Mastercard, TOBB: KOBİ’ler için dijital dönüşüm raporu yayınladı

by DIGITAL REPORT

Mastercard, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) ve Akıllı KOBİ iş birliğiyle "KOBİ’lerin Dijital Dönüşüm Raporu"nu yayınladı. Rapor, KOBİ'lerin dijital...

Read moreDetails

SON YAZILAR

Xiaomi Buds 6 tanıtıldı

VEPARA’nın faaliyetleri yasa dışı bahis soruşturması kapsamında durduruldu

Windows’ta JPG dosyalarını etkileyen kritik güvenlik açığı keşfedildi

iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu

Tesla’nın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti

Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız

ChatGPT’ye reklamlar 2026’da geliyor

Google 2025’i yapay zeka fayda yılı ilan etti, OpenAI kırmızı kod ile karşılık verdi

Nvidia’nın 20 milyar dolarlık Groq satın alması yalan çıktı

X’te Artık herkes paylaştığınız fotoğrafları yapay zeka ile değiştirebiliyor

SON REHBERLER

Android telefon hafıza kartını görmüyor sorunu nasıl çözülür

Instagram’da fotoğraf paylaşma sorununu gidermenin pratik yolları

OLED ekranlarda oluşabilecek yanma sorununu önlemenin pratik yolları

Windows 10’da unmountable boot volume hatası nasıl düzeltilir

Nvidia DLAA ile oyun grafiklerinde kenar yumuşatma nasıl sağlanır

ChatGPT’yi 1 saatten kısa sürede ustaca kullanmayı öğrenin

Windows’un farklı sürümlerinde ve Mac’te şifre kaldırma

iPhone’da kilit ekranına istediğiniz metni yazma nasıl yapılır

Telegram’da engellendiğinizi pratik yöntemlerle nasıl anlarsınız

Windows’ta işletim sisteminin bit mimarisini nasıl öğrenirsiniz

BASIN BÜLTENLERİ

RTB House, Derin Öğrenme ile dijital reklamcılığın yeni işletim sistemini kuruyor

ESET, Çin bağlantılı LongNosedGoblin APT grubunu tespit etti

Simya VC’den Rudiq’e 1 milyon dolar yatırım

Huawei Cloud, İstanbul’da dijital perakende buluşması düzenledi

SteelSeries, tek kulaklıkla birden fazla platformda oyun oynama özgürlügü sunuyor

Aktif Tech, Deloitte Teknoloji Fast 50’de üçüncü oldu

Dolap, 2024 yılında 307 bin 340 ton karbon salımını önledi

Canon, Istanbul’da EOS R6 Mark III ve EOS C50 tanıttı

LG, yeni yıl için soundbar kampanyasını duyurdu

Citrix, Hibrit çoklu bulut lisans modeli sunuyor

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Dergi
  • Yazarlar
  • Basın bültenleri
  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
  • BASIN BÜLTENLERİ
  • YAZARLAR
  • DERGİ
  • KÜNYE
  • İLETİŞİM