in

Sesli alışveriş hazırlıklarını tamamladı

sesli alışveriş

Sesli alışveriş ve sohbet üzerinden ödeme gibi yenilikçi uygulamaları için ise iş birliklerine başlayan Mastercard, nakitsiz ve sürdürülebilir bir gelecek için Türkiye’de Soft POS uygulaması da geliştirdi.

Türkiye, genç nüfusu sayesinde teknoloji adaptasyonu konusunda birçok ülkenin önünde geliyor. Tüketiciler ise ödemede artık dijital kanalları tercih ediyor. 2019 yılında Türkiye’de 33 milyon kart kullanıcısının yarısı, kart harcamalarının %20’ye yakınını online bir şekilde gerçekleştirdi. Online harcamaların %55’i akıllı telefonlar ile yapılırken, seyahat harcamalarının %65’i online gerçekleşti. Sigorta, bilet, vergi, telekomünikasyon ve pazar yerleri en çok online alışverişin yapıldığı yerler olarak dikkat çekiyor.

Sesli alışveriş için yaklaşım olumlu

Yapılan araştırmaya göre tüketiciler %62’sinin sesli alışveriş yapmaya olumlu baktığı görülüyor. Tüketiciler bu şekilde bir alışverişi pratik bulurken güvenlik konusundaki endişelerini de dile getiriyorlar. Bu isteklere çözüm sunmak amacıyla Mastercard ve istegelsin, yakın gelecekte tüketicilere sesle alışveriş hizmeti verebilmek için iş birliği yaptı. Mastercard, yapay zekayı güvenlik için kullanarak tüketici endişelerini de ortadan kaldıracak.

Nakitsiz alışveriş mümkün

Türkiye’de 2018’de tüketici harcamalarının %38’i kredi kartı ile yapılırken, 2019’da 2,3 trilyon TL’lik tüketici harcamasının %41’i kredi kartı ile gerçekleşti. Tüketicilern %63’ünde banka kartı olmasına rağmen, tüketicilerin bu kartları alışverişlerde kullanmadığı görüldü. Türkiye’de 230 milyon kart mevcut. Banka kartları başta olmak üzere tüm bu kartlar alışverişte kullanılmaya başlanırsa nakitsiz topluma ulaşılması ise oldukça mümkün.

Market ve restoranlarda kart kullanılmıyor

En çok nakit harcamasının yapıldığı yerlere bakıldığında market ve restoranlar görülüyor. Tüketicilerin sadece %22’si market ve restoranlarda kart ile ödeme yapıyor. Mastercard, nakit kullanılan alanlarda kart kullanımını arttırabilmek için temassız kart kullanımını yaygınlaştırmayı hedefliyor. Bu nedenle Mastercard 15 şehirde toplu taşımada temassız kart uygulamasını hayata geçirdi. Türkiye’deki temassız işlemlerin %7’si ulaşım harcamalarına ait.

Soft POS ile kart kullanımı artacak

Günümüzde ticari işletmelerin %90’ı POS cihazı kullanıyor ancak çiçekçi, elektrikçi, tesisatçı, kuru temizlemeciler gibi küçük işletmelerin sadece %28’i POS cihazına sahip. Üye iş yerleri cep telefonlarına ya da tabletlerine Mastercard Soft POS uygulamasını indirerek, temassız ödemelerde kullanılan Yakın Alan İletişimi (NFC) teknolojisi vasıtasıyla Android telefonu veya tabletini hiçbir ilave ekipman kullanmaksızın bir POS cihazına döndürerek kartlı ödeme kabul edebiliyor. Bu uygulama ile market harcamalarının %5’inin Soft POS’a geçeceği ön görülüyor.

 

 

 

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR  En sevilmeyen internet reklamları