MediaMarkt, 2019 yılının Türkiye’de en çok satılan ürünleri açıkladı. Verilere göre Türkiye’deki tüketiciler en çok akıllı telefonları tercih ediyor. Bu tercihlerinde ise telefonların fotoğraf özelliği belirleyici durumda.
Televizyon kategorisinde ise tüketicilerin tercihi büyük ekranlar olurken oyun tutkunlarının yeni modelleri beklediği görülüyor.
İyi fotoğraf çeken güçlü telefonlar tüketicinin dikkatini çekiyor. Tüm veriler incelendiğinde en çok büyüyen kategorinin, yine cep telefonu kategorisi olduğu açıklandı. Bu cihazlar arasında ön plana çıkanların ise güçlü ve iyi fotoğraf çeken cihazlar olduğu belirtildi.
Büyük ekranlı televizyonlar tercih sebebi
Akıllı telefonlarda en ön plana çıkan ürünler, tüketicilerin görüntüye verdiği önemin önemli bir göstergesi olurken televizyonlarda da buna benzer veriler elde edildi. Buna göre TV’lerde UHD (Ultra High Definition) ve büyük ekranlı olanlar daha popüler hale geldi.
Teknoloji severlerin 2019 yılında yaptığı alışverişlere bakıldığında göze çarpan bir diğer detay ise taşınabilir ses sistemlerinin satış miktarı. Listelerin en çok satılan 10 ürünlerine bakıldığında taşınabilir sistemler her ne kadar HIFI’ların gerisinde kalsa da, kategori tümüyle incelendiğinde taşınabilir ses sistemlerinin daha fazla satıldığı görülüyor. Televizyonlar ile entegre olarak da kullanılan HIFI sistemlerin satışlarında TV satışları önemli bir faktör olsa dahi taşınabilir sistemlerin bu denli fazla satması, tüketicilerin müziklerini istedikleri yere götürmek istediklerinin en büyük örneklerinden biri olarak gösteriliyor.
Aksiyon kameraları yükselişte
Fotoğraf ve kameralarda ise en çok tercih edilen ürünlerin DSLR makineler olduğu açıklandı. Dikkat çeken ise aksiyon kameralarının da en çok satanlar listesine girmesi oldu.
Ütüler lider konumda
Her evin ihtiyacı küçük ev aletleri kategorisinin en çok satan ürünleri ütü oldu. Bu listede ilk sırayı alan ütüler ise genellikle buharlı modeller. Listenin devamında tüy alma cihazları da yer aldı.
Önemli kampanya dönemleri sonrasında satış verilerini açıklayan MediaMarkt, Türkiye’nin alışveriş tercihleri hakkında toplumu bilgilendirmeyi hedefliyor.