Yeni sahibi Elon Musk’ın hakimiyeti altında kimlik krizi yaşayan Twitter, Mark Zuckerberg’in milyarlarca dolar harcadığı metaverse fikrinin aksine, çok daha pratik bir fırsat sunabilir ve kısa vadede daha başarılı olabilir.
Meta’nın Twitter benzeri sosyal medya platformu yolda
Meta‘nın sosyal medya işinin eskisi gibi olmadığına dair işaretler göstermesine rağmen, Facebook ve Instagram ağları hala kesinlikle devasa boyutlarda ve sağlam bir gelir temeli var. Son kazanç açıklamalarından açıkça anlaşılacağı üzere, analistler şirketin ve Zuckerberg’in, bugünün sosyal medyasında zaten başardıklarını en iyi şekilde değerlendirmek için zaman ve odaklarını harcamalarını tercih ediyorlar.
Meta aynı zamanda, rakiplerinin özelliklerini kopyalama konusunda oldukça deneyimli ve tartışmasız iyi olduğu bir alana sahip. Bu, her zaman doğru bir şekilde yapabildiği anlamına gelmiyor. Şu anda TikTok’un kullanıcılarına cazip gelen şeyin özünü yakalamakta zorlanıyor ve Instagram’daki organik ağ dışı keşif modeli gibi özellikleri çoğaltmaya çalıştığında geri adımlar attı. Ancak geri adımlara rağmen, Meta rakiplerine avantaj sağlayan özellikler geliştirme, test etme ve piyasaya sürme konusunda kararlı ve dirençli olduğunu defalarca kanıtladı (Snap’in hikayeleri ve ürün dönüştürme açısından en etkili örneklerinden biri olduğu düşünülmektedir).
Elon Musk’un başarılı ancak isteksizce gerçekleşen 44 milyar dolarlık kaldıraçlı satın alımının ardından Twitter, şüphesiz bir varoluşsal krizle karşı karşıya kalacak. Anlaşmanın hemen ardından hafta sonunda, Musk’ın şirketi yenilemek için bir araya getirdiği çeşitli insanlar ve arkadaşlarından oluşan bir grupla ilgili raporlar ortaya çıktı. Musk, proto-TikTok video platformu Vine’ı geri getirmeyi düşünüyor ve ayrıca kullanıcıları ağda doğrulayan mavi tik işaretine para ödeme zorunluluğu getirmeyi düşünüyor.
Twitter’ın şu an kullanımının büyük bir kısmını oluşturduğu işlevi yerine getiremez hale gelmesi durumunda, alternatiflerin ne olabileceği zaten tartışılmaya başlandı.
Twitter’ın alternatifleri arasında, Twitter anlaşması sağlanmasının ardından kullanıcı ilgisinde artış yaşayan Mastodon gibi mevcut seçenekler bulunuyor, ancak uzun vadede kritik bir kitleye ulaşmaları olası değil gibi görünüyor. Tumblr, özellikle mevcut sahibi Matt Mullenweg’in hedefi olan medya dağıtım ağı ve içerik platformu olma hedefine ulaşabilirse, Twitter’ın yerini alabilir.
Ancak Meta’nın mevcut sosyal geçmişi ve ağ dinamikleri, muhtemelen Twitter’ın sahip olduğu kullanıcı tabanını oluşturan şeyi kopyalama ve aynı zamanda bunu para kazanma işine dönüştürerek büyütme konusunda en iyi şansı olduğunu gösteriyor.
Meta, yeni yapay zeka dil modeli Llama’yı tanıttı
Facebook, Twitter’ı taklit etmek için gerçekten çaba sarfetmedi, ancak Zuckerberg 2008’de Twitter’ı almak için 500 milyon dolar teklif etmişti. Meta gibi neredeyse 2 milyar günlük aktif kullanıcısı olan bir şirket için yaklaşık yarısı “günlük aktif kullanıcı” olarak kabul edilen yaklaşık 400 milyon kullanıcı sayısı, Twitter gibi bir ağın dikkatini çekecek kadar yüksek olmayabilir. Ancak Twitter, milyarderler, politikacılar ve medyadaki güçlü seslerden oluşan ağı ve en çok takip edilen kullanıcıları ile benzersiz bir yapıya sahip. Bu arzu edilen bir kitle ve Meta gibi dijital tüketici ürünlerini paraya dönüştürmede tarihteki en iyilerden biri olan şirketler tarafından muhtemelen paraya dönüştürülebilir.
Ancak, bir Twitter alternatifi geliştirmek, Meta’nın içerik moderasyonunun sıkıntılı manzarasına daha fazla maruz kalmasını bereberinde getirebilir.