Bu yazıda, on yılda ilk kez gelirlerinde düşüş yaşayan Meta yarıyıl mali raporunu gözden geçireceğiz.
Facebook’un on yıllık kesintisiz gelir artışı dönemi sona erdi. Meta mali raporu, bu yıl ikinci çeyrekte yüzde 1 düşüşle 28.8 milyar dolara gerilediğini ortaya koydu ve üçüncü çeyrekteki büyümenin önemli ölçüde daha düşük olacağını öngördü. Ana şirket Meta, tüm kazançlarının yüzde 36 düşüşle 6.7 milyar dolara düştüğünü bildirdi.
Mark Zuckerberg’in metaverse fantezilerini gerçekleştirmekten sorumlu Reality Labs bölümünün kaybı ise 2.8 milyar dolar.
Meta yarıyıl mali raporu yayımlandı
Meta, TikTok ile rekabet edebilmek için, sisteminin kullanıcılara önerdiği kısa videoları ve gönderileri öne çıkarmak için Facebook ve Instagram’ı yeniden tasarlıyor. Zuckerberg, analistlerle yaptığı bir konferans görüşmesinde, kullanıcıların Facebook ve Instagram’da takip etmedikleri hesapların içeriklerini görüntüleyenlerin yüzdesinin gelecek yıl iki kat daha fazla olacağını iddia etti. Bunu gerçekleştirmek için gereken yapay zekayı inşa etmenin de pahalı bir yatırım olduğunu belirtti.
Meta, gelir kaybına rağmen Facebook’un günlük aktif kullanıcı sayısını yüzde 3 artırarak 1,97 milyara çıkarmayı başardı ve düşüşü tersine çevirdi. Meta, 2,88 milyar insanın sosyal programlarını (Facebook, Messenger, Instagram ve WhatsApp) her gün kullandığını ve bir önceki yıla göre yüzde 4 artış olduğunu söyledi.
Zuckerberg, video görüntülemedeki artış nedeniyle şirketin Facebook’ta “beklenilenden daha güçlü katılım eğilimleri” fark ettiğini belirtti. Şirketin TikTok’a benzer kısa biçimli video formatı olan Reels’in, birkaç yıl önce Snapchat’ten çaldığı Hikaye’den daha çok kazandığını iddia ediyor. Şirket, Reels’in uzun vadede bir gelir getirici olmasını bekliyor ancak henüz hedeflenen miktarı kazanmıyor.
Zuckerberg, yatırımcılarla yapılan konferansta, “Bu, daha fazla yoğunluk gerektiren bir dönem ve daha az kaynakla daha fazlasını yapmayı ön görüyorum” diye konuştu. Zuckerberg, son zamanlarda personele maliyet düşürme konusunda yaptığı açıklamaları yineleyerek, “Bu dönemi daha güçlü ve disiplinli bir organizasyon olarak atlatacağımızı düşünüyorum.” ifadesini kullandı.
Q2 2022 için Meta mali raporunun öne çıkan maddeleri
- Günlük aktif aileler (DAP) – DAP, Haziran 2022 için bir önceki yıla göre yüzde 4 artışla ortalama 2,88 milyar oldu.
- Aylık aktif aileler (MAP) – MAP, 30 Haziran 2022 itibariyle, bir önceki yıla göre yüzde 4 artışla 3.65 milyar oldu.
- Facebook günlük aktif kullanıcıları (DAUs) – DAUs Haziran 2022 için yıllık yüzde 3 artışla ortalama 1,97 milyar oldu.
- Facebook aylık aktif kullanıcıları (MAUs) – MAUs, 30 Haziran 2022 itibariyle, bir önceki yıla göre yüzde 1 artışla 2,93 milyar oldu.
- Reklam gösterimleri ve reklam başına fiyat – 2022’nin ikinci çeyreğinde, tüm uygulamalarda yayımlanan reklam gösterimleri yıldan yıla yüzde 15 arttı ve reklam başına ortalama fiyat yıldan yıla yüzde 14 azaldı.
- Sermaye harcamaları – Finansal kiralamalara ilişkin anapara ödemeleri de dahil olmak üzere sermaye harcamaları, 2022’nin ikinci çeyreği için 7,75 milyar dolardı.
- Geri alımları – 2022’nin ikinci çeyreğinde 5,08 milyar dolarlık A Sınıfı hisse senedi geri alındı. 30 Haziran 2022 itibariyle 24,32 milyar dolarlık kullanılabilir ve geri alım yetkisi vardı.
- Nakit, nakit benzerleri ve menkul kıymetler – Nakit, nakit benzerleri ve menkul kıymetler 30 Haziran 2022 itibariyle 40,49 milyar dolardı.
- Çalışan sayıları – Çalışan sayısı 30 Haziran 2022 itibariyle 83.553 olup, bir önceki yıla göre yüzde 32 artış gösterdi.
Meta yarıyıl mali raporu ile ilgili bu içeriğimizi beğeneceğinizi umuyoruz. Bunun yanı sıra, Facebook içerik oluşturucuları lisanslı müzik içeren videolardan para kazanabilir veya Instagram Canlı Yapımcı aracı nedir ve nasıl kullanılır başlıklı içeriklerimize de göz atabilirsiniz.