Meta’nın perakende mağazaları geliyor. Fiziksel ürün envanterini zaman içinde kademeli olarak genişleten Meta (Facebook)’nın vizyonu artık “arkadaşlar ve aile ile bağlantı kurmanın diğer yolları” olarak ortaya çıkıyor. Sonraki seviye ise donanım tasarımlarını daha iyi tanıtmak.
New York Times‘a göre:
The New York Times tarafından incelenen proje ve şirket belgeleri hakkında bilgi sahibi kişiler, “Meta, sonunda dünyaya yayılacak perakende mağazaları açmayı düşünüyor. Mağazalar, insanları şirketin Reality Labs bölümü tarafından üretilen, sanal gerçeklik kulaklıkları ve nihayetinde artırılmış gerçeklik gözlükleri gibi cihazlarla tanıştırmak için kullanılacak” ifadelerini kullandı.
Perakende mağazalar ve Meta
İnsanlara Meta’nın metaverse görüşünü anlatmak ve sınırsız olanaklara sahip sürükleyici bir dijital dünyaya yönlendirmek için Meta’nın bu araçları daha fazla eve ve fiziksel mağazaya dağıtması gerekiyor.
Artırılmış gerçeklik ve yapay zeka alanlarında, Meta’nın VR kulaklıkları öne çıkıyor. Yalnızca sanal gerçeklik dünyasında gerçekten mümkün olabilecek tamamen etkileşimli VR dünyalarına odaklanan tamamen etkin metaverse vizyonuyla Meta çalışmalarına hız kesmeden devam ediyor.
Her şeyin giderek daha fazla bağlantılı hale geldiği dijital bir dünyada Meta, bu tür bir bağlantıya izin verecek çekirdek platformu kurabilir. Dijital bağlantının bir sonraki aşamasında Meta, çok önemli bir rol oynamak için iyi bir konumda olacak. Çünkü bu tür bir bağlantıyı kolaylaştıracak merkezi platformu oluşturma şansına sahip. Ancak gerçekte, birisinin diğer geliştiricilerin bağlanabileceği platformu inşa etmesi gerekecek ve Meta muhtemelen bu parametreleri tanımlamada önemli bir rol oynamak için en iyi konumda bulunuyor.
Nihayetinde, sektör içinde birlikte çalışabilirlik için dünya çapında şemaların ve veri paylaşım prosedürlerinin geliştirilmesine ve daha geniş yaratıcı ve işbirlikçi yollara izin vermek için bağımsız bir konsorsiyum veya endüstri çapında bir anlaşmanın oluşturulmasını gerektirecek. Öte yandan Meta, güçlü VR arka planıyla (Oculus olarak biliniyor), bu değişimden yararlanmak için iyi bir konumda görünüyor.
Meta’nın araçları
Meta zaten tüketicilerden çok fazla ilgi görüyor ve bağımsız VR birimleri şimdiden güçlü bir talep gösterdi. Meta, pandemi yayıldıkça satışlarında artışa tanık olunan Portal ve Ray-Ban Stories iş birliklerini de sunuyor.
Meta’nın ayrıca yeni bir akıllı saat üzerinde çalıştığı da söyleniyor ve şirket, Apple’ın ATT yükseltmesine yanıt olarak doğrudan satış bilgilerini iyileştirmenin bir yöntemi olarak perakende mağazaları için yeni ürünler geliştirmeyi düşünüyor olabilir.