Küresel koronavirüs salgını, çeşitli internet servislerine olan ilgiyi artırdı. Koronavirüs nedeniyle kullanımı artan servislerden biri de Azure. Microsoft, salgın sürecinde Teams kullanımında büyük bir artış olduğunu paylaştı.
Evden çalışma modelinin ve sosyal izolasyon düzenlemelerinin yoğun olduğu bölgelerde, Microsoft bulut servisinin kullanımında yüzde 775’lik bir artış olduğunu söyledi. Hizmete yönelik yoğun talep artışına karşın, servislerde bir kesinti ya da aksaklık yaşanmadı.
Microsoft, evden çalışma modelinin çok yaygınlaştığı bugünlerde Windows Sanal Masaüstü kullanımında üç kat artış olduğunu ifade etti. Şirket, hükümetin kovid-19 salgını panellerini vatandaşlarla paylaşmak için kamuya açık Power BI kullanımının ise bir hafta içinde yüzde 42 oranında arttığını belirtti.
Azure blogunda, şu ifadelere yer verildi:
Geçen haftaki güncellemeden bu yana, küresel sağlık salgını büyük ya da küçük her kuruluşu, çalışanlarını ve hizmet ettikleri müşterileri etkilemeye devam ediyor. Herkes, benzeri görülmemiş bu zamanda operasyonlarını sürdürmek için gereken bulut hizmetleriyle, başta dünya genelinde kritik sağlık ve güvenlik organizasyonları olmak üzere yorulmadan çalışıyor. Microsoft’a güvenen ve bağlantıda kalmaya, uzaktan çalışıp hizmetlerini devam ettirmeye çalışan yüz milyonlarca insanı desteklemek için çalışıyoruz.
Microsoft, “en önemli önceliğimiz kritik sağlık ve güvenlik kurumları için destek olmaya devam etmek ve uzaktan çalışan ekiplerin temel işlevselliğini sürdürmek” diyerek, belli alanlarda sunduğu hizmetlerin takibini artırdı.
Bu düzenleme, kilit hizmetlere ulaşması gereken kullanıcılar için, tüm kullanıcılar ölçeğinde geçici kısıtlamaların getirilmesi, ücretsiz planların sınırlandırılması ve yeni aboneler için bazı kaynakların sınırlandırılmasını içeriyor.
Microsoft artan kapasite talebiyle nasıl başa çıkacak?
Artan taleple başa çıkmak adına, Microsoft’un kapasiteyi artırma planları da mevcut. Blogda, konuyla ilgili şu ifadeler kullanıldı:
Microsoft, önümüzdeki haftalarda satışa sunulacak önemli yeni kapasitelerin eklenmesini hızlandırıyor. Aynı zamanda destek taleplerini izliyor gerekirse, zaman çizelgelerine ve gereksinimlerine bağlı olarak müşterileri alternatif bölgeleri veya kaynak türlerini değerlendirmeye teşvik ediyoruz. Talebi hafifletmek için bu çabaların uygulanması yeterli olmadığı takdirde, müşteriler sorunlar yaşayabilir. Etkilenen müşteriler, Azure Service Health ile bilgilendirilmektedir.
Microsoft, geliştiricilerin oyun güncellemelerini yoğun olmayan zamanlarda gerçekleştirmelerini talep ederek, XBox Live’ın Azure kapasitesi üzerindeki etkisini takip ettiğini belirtiyor.