in

Microsoft Search nedir: Bilmeniz gereken her şey

Microsoft Search nedir: Bilmeniz gereken her şey

Microsoft Search nedir sorusu gitgide yanıtı daha çok merak edilen bir merak. Şirket uzun yıllardır doğrudan ya da dolaylı olarak, bir arama motoru geliştirmek için çalışıyor. Microsoft Search, 2020 sonu itibariyle temel birtakım özellikleri ile karşımızda.

Microsoft, 2018’de Windows, Edge ve Office uygulamalarında birleşik arama deneyimi planlarını tanıtmıştı. O zamandan beri şirket, Microsoft Search olarak adlandırdığı bu deneyimin parçalarını tasarlıyor. Aralık ayında şirket, arama motoru projesinin özünü oluşturan bazı bileşenleri sunmaya hazır. Bu nedenle artık o soruyu sorabiliriz.

Microsoft Search nedir?

Microsoft Search, intranet ve web sonuçlarını bir dizi Microsoft ürün ve hizmetlerinde bir araya getirmeyi amaçlayan teknolojilerin bir kombinasyonu. Microsoft’un ilk kez 2018’de kamuoyuna duyurduğu bu proje, yeni bir birleşik arama yaklaşımı.

Microsoft Search ismi nereden geliyor?

Microsoft, yıllardır Bing’e ek olarak bir dizi farklı arama motoru platformu geliştiriyor. SharePoint Arama, Outlook Arama, Windows Arama gibi birçok farklı platform vardı.

2008 yılında şirket, Norveç merkezli Fast Search & Transfer’i satın aldı. Fast teknolojisi, şimdi Microsoft Graph olarak bilinen ürünün çekirdeği haline geldi. Fast Team, Microsoft’un SharePoint Arama’ya yerleştirdiği indeksleme ve özelleştirme ile, kullanıcıların yapabileceği arama türlerini uyarlama özelliğine öncülük etti. Şirket, 2014 yılında dahili arama ve sunum uygulaması Delve’yi tanıttı. Delve, merkezi uygulama programlama arayüzü (API) olan Microsoft Graph’in ilk genel örneğiydi. Şirket perde arkasında çeşitli arama mekanizmalarını bir araya getiriyor ve bunları, Graph ve insanların etrafındaki etkinlikler çevresinde odaklıyordu.

Microsoft Search ile Bing arasındaki ilişki ne?

Birleşik Arama üzerinde çalışan Microsoft ekipleri, bir sorguda belli bir konu kelimesi olmadan konu hakkında nasıl konuşulacağı gibi Bing tarafından geliştirilen temel özellikleri benimsiyor. 2017’de Microsoft, tamamen Microsoft Search stratejisinin öncüsü olan Bing for Business’ı duyurdu. Microsoft’un bu konudaki mantığı, “Arama yapmak için belli bir site ya da uygulamaya gitmek yerine, aramayı kullanıcıların bulunduğu yerde sağlamak”.

Bugün, Microsoft 365 / Office 365 iş hesaplarında oturum açan Microsoft müşterileri, Bing’e girdiklerinde hem web hem de iş arama sonuçlarını görüyor. İş takvimi öğeleri, kişiler, meslektaşlar, dosyalar, gruplar, organizasyon bilgileri için listeler, iş sonuçlarında görünebiliyor. Yöneticiler, şirketler için bu özelliği açma/kapama yetkisine sahip.

2020 başlarında Microsoft, Office 365 ProPlus kullanıcıları için Chrome’da Bing arama uzantılarını zorla yükleme planlarını duyurdu. Şirket yetkilileri görünüşe göre bu hareketin Microsoft Search’ü daha geniş bir kullanıcı kitlesine ulaştıracağına inanıyordu. Bazı müşteri geri bildirimlerinin ardından Microsoft bu plandan vazgeçti.

Microsoft Search Bing’in yerini mi alacak?

Hayır. Bing, Microsoft’un web arama motoru olarak kalacak. Microsoft Search ise birleşik intranet arama modeli olacak kalacak. İki arama projesi geliştirdikleri teknikleri ve teknolojileri paylaşmaya devam edecek. Microsoft Search ve Microsoft Graph, kullanıcıların çalışma hayatını anlamlandırmaya yardımcı olmayı amaçlıyor. Yetkililer, Bing’in ana odağının kısaltma ve varlık çıkarma, makine okumayı anlama, bilgisayar görüşü ve diğer araçlar ve teknolojilerle birlikte, şirket dışındaki dünyasının anlaşılmasını sağlama olarak açıklıyor.

Microsoft Search hangi Microsoft hizmetleri için mevcut?

Microsoft Search kutuları ve çalışma sonuçlarında SharePoint, Outlook, OneDrive ve Office uygulamaları dahil olmak üzere bir dizi Microsoft ürünü üzerinden erişilebilir. Microsoft Search, Windows masaüstü PC’lerde ve aynı zamanda Office uygulamalarının mobil sürümlerinde çalışacak şekilde tasarlandı.

Microsoft bu yıl Ignite’da, kullanıcıların uygulamalarına ve veri platformlarına bağlanabilen bir Microsoft Search hizmeti geliştirdiğini de duyurdu. Bağımsız çözüm, tümü bulutta olmayan ve Microsoft 365 kullanıcıları olmayan, ancak yine de Microsoft Search’ten yararlanabilecek müşteriler için bir seçenek. Yetkililer konuyla ilgili, “Microsoft 365 aboneleri, bu verileri yerel uygulamalarımızda (SharePoint, Office vb.) kullanmak için Microsoft ve iş ortaklarımızdan sağlanan grafik bağlayıcılarımızı kullanarak harici içeriği dizine ekleyebilir. Bağımsız çözüm, dış verileri endekslemek için aynı bağlayıcıları kullanır” dedi.

Üçüncü taraf içeriğinden bahsetmişken Microsoft Search, Microsoft dışı ürün ve hizmetlerde arama sonucu sağlayabilir mi sorusunun yanıtını da merak ediyor olabilirsiniz. Microsoft Search, kullanıcıların Microsoft 365 verilerini dizine ekler. Microsoft Graph bağlayıcıları ile şirketler, Microsoft Search sonuçlarında görünmesi için üçüncü taraf verilerini de dizine ekleyebilir. Üçüncü taraf verileri şirket içinde ya da genel, özel bulutlarda barındırılabilir.

Yol haritasında ne var?

Microsoft Search nedir sorusunun epey kapsamlı bir yanıtı olduğunu gördünüz. Peki projenin yol haritasında ne var? Microsoft 365, bir mühendislik yol haritasından çok pazarlama aracı gibi. Rota çok eksiksiz ve kısmen doğru olsa bile, 2020’nin Aralık ayı Microsoft Search için çok önemli olacak.

Aralık’ta gelmesi beklenen Microsoft Search özellikleri arasında, Teams’e gelen Microsoft Search sayfası, Dynamics 365 ve Microsoft Search entegrasyonu, Office Mobile’da bulunan Microsoft Search sonuçları ve Windows Search entegrasyonu yer alıyor.

Windows’ta Microsoft Search nasıl görünecek?

Windows’ta kullanıcıların uygulamaları, belgeleri ve dosyaları, e-postaları ve web sonuçlarını bulmak için kullanmaya devam edecekleri bir arama motoru zaten var. Microsoft Search Windows Search ile entegre olarak bu Aralık’tan itibaren kişiler, e-postalar, belgeler ve daha fazlasını kullanırken alakalı sonuçları gösterecek.

Microsoft Search ile Project Cortex ilişkisi

Microsoft’un bilgi yönetimi teknolojileri olan Project Cortex ile Microsoft Search arasında bir ilişki olup olmadığı da merak ediliyor. Cortez, merkezi bir bilgi yönetimi hizmeti olacak şekilde ayarlandı. Microsoft yetkilileri Cortex’in yapay zeka içeriği ve Cortex’in parçası olan SharePoint Syntex’ten başlayarak, müşteri geri bildirimleri nedeniyle bir dizi eklenti hizmet olarak sunulacağını açıkladı.

Microsoft Search, yetkililerin de ifade ettiği gibi insan merkezli. Bu da, arama sonuçlarının çoğunun etkileşimde bulunulan kişilere dayandığı anlamına geliyor. Microsoft Search, kullanıcılara belli konularda uzmanlar bulmayı kolaylaştıracak. Cortex projesinin önemli bir parçası olan konu cevapları ve kartları, Aralık’tan itibaren Microsoft Search aracılığı ile ortaya çıkacak.

Microsoft Search nedir sorusunun yanıtı hakkında bildiklerimiz şimdilik bunlar. Bakalım kullanıcıların, Microsoft ekosisteminde ürüne yaklaşımı ve geri bildirimleri nasıl olacak.