Digital Report
  • DERGİ
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FİNTEK
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
No Result
View All Result
Digital Report
No Result
View All Result
Home Teknoloji

Mobil oyuncular kazanmak için bot satın alıyor

by Eylül Tunç
27/04/2020
in Teknoloji
mobil oyuncular bot
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

Mobil oyuncular kazanmak için bot satın alıyor. Mobil oyunlar hızla büyümeye devam ediyor. Mobil uygulamalar, dünya çapındaki dijital oyunculuğun %81’ini oluşturuyor. 2021’e kadar her dört kişiden birinin aktif bir mobil oyuncu olması ve mobil oyunlara 180 milyar dolar harcanması bekleniyor. Ancak bu büyüme beraberinde uygulama içi bot sahteciliğinde de bir büyüme getiriyor.

Uygulamalarda ya da web sitelerinde tekrarlayan işleri yapmakta kullanılan araçlar olan Bot’ları, hile yapmak isteyen oyuncular kullanıyor. Oyunların otomatikte oynanmasını sağlayan bu durumda da gerçek kullanıcılara karşı haksız bir avantaj sağlanmış oluyor. Google’da “mobil oyunlar için botlar” aratıldığında neredeyse 79.5 milyon sonuç çıkıyor. Adjust, yeni yayımladığı anket sonuçlarında kullanıcıların %41’inin, kazanmak için bot satın aldığını ve ortalama 65 dolar harcadığını gösterdi. Araştırma, ABD’deki oyuncuların profilini çiziyor ve oyun topluluklarının ve ekonomilerinin botlardan nasıl etkilendiklerinin anlatıyor:

  • Katılımcıların %31’i her zaman botlara karşı oynadığını söylüyor.
  • %63’ü botların oyunu, topluluğunu ve oyunun ekonomisini olumsuz etkilediğini söylüyor. Bu şekilde hissedenlerin yaklaşık dörtte üçü (%74) Y kuşağından ve %61’i her gün oyun oynuyorlar.
  • Z kuşağının %12’si ayda 201 dolardan fazla ödüyor, bu da kuşaklar arasındaki en yüksek miktar.
  • e-Marketer raporuna göre ABD’deki mobil oyuncuların büyük bir kısmı kadınlardan oluşuyor ancak ankete katılan ve bot kullandığını söyleyenlerin neredeyse dörtte üçü (%72) erkek ve sadece %28’i kadın.
  • Adjust’ın anketine katılan ve bot kullananların neredeyse yarısı (%48) erkek olduğunu ve %30’u kadın olduğunu belirtti. Oyunlarda bot kullananların yarısı Y ve X kuşağından.
  • Bot satın alan katılımcıların %72’si erkek.
  • Katılımcıların %39’u botların oyunu herkes için bozduğunu düşünüyor.
  • Katılımcıların %37’si diğerlerinin botları kullanmanın adil olmadığını düşünüyor.
  • %27’si insanların istedikleri zaman bot kullanabilmesi gerektiğini düşünüyor ve %28’i, diğer insanlar bot kullandıkça kendilerinin de kullanabileceklerini söylüyor.

Oyun modeline de zarar veriyorlar

“Botlar, sadece rekabeti yok etmekle ve oyun deneyimini etkilemekle kalmıyorlar, ayrıca oyunun iş modeline de zarar veriyor,” diyen Unbotify CEO’su ve Kurucu Ortağı Yaron Oliker, sözlerine şu şekilde devam ediyor: “Öncelikle en değerli kullanıcılarınızı kaybedersiniz ve cironuz azalabilir, hatta itibarınızı kaybedebilirsiniz. İkincisi, botlara para harcayan insanlar, uygulama içi alışveriş yapmıyorlar, bu da uygulama cironuzun azalmasına yol açıyor.” Ödüllü startup Unbotify, 2019’da Adjust bünyesine katıldı.

Unbotify, bu alanda bir çözüm. Gerçek kullanıcıların davranışlarına dayalı makine öğrenmesi modelleri oluşturmak için sensör verilerini doğrudan akıllı telefonlardan alıyor. Bir oyunun gerçek insanlar tarafından nasıl oynandığını öğrenerek, gerçek insanlar ve botlar arasında ayrım yapabiliyor. Ve dolayısıyla da bir oyunun hileciler tarafından hedeflenip hedeflenmediğini gösterebiliyor.

Rollicks Games Kurucu Ortağı ve Direktörü Burak Vardal; “Oyunlarımızda eğlenceli ve güvenilir bir deneyim yaşatmak, başarımızda rol oynayan en önemli kriterlerimiz oldu.

Bunu, botları oyundan uzak tutarak ve bu şekilde tüm oyuncularımızın, sürekli gelişen bir rekabet ortamında aynı kurallar çerçevesinde oyun oynamasını sağlayarak başarıyoruz. Diğer tüm dolandırıcılıklar gibi, fraud’u da tamamen ortadan kaldırabilmek için, itina ile oluşturulmuş üstün sibergüvenlik önlemleri gerekli. Bu da Unbotify’ın uzmanlık alanıdır.”

Tags: adjustbotfeat3mobil oyun

İLGİLİ YAZILAR

Çocukların yapay zeka botlarına ilgisi iki kat arttı
Güvenlik

Çocukların yapay zeka botlarına ilgisi iki kat arttı

by DIGITAL REPORT

Kaspersky, Mayıs 2024 ile Nisan 2025 arasını kapsayan yıllık raporunu yayınladı. Şirketin analizleri, çocukların dijital ilgi alanlarında yapay zeka destekli...

Read moreDetails
Mobil Oyun Uygulamaları 2025 Raporu yayınlandı
Oyun

Mobil Oyun Uygulamaları 2025 Raporu yayınlandı

by DIGITAL REPORT

ölçümleme ve analitik şirketi Adjust, 2025 yılı için mobil oyun içgörüleri raporunu yayınladı. Bu rapor, 2023'ün zorlu bir şekilde geçmesinin ardından...

Read moreDetails
Musk'tan yeni X kullanıcılara ücret zorunluluğu
Teknoloji

Musk’tan yeni X kullanıcılara ücret zorunluluğu

by Bünyamin Furkan Demirkaya

Elon Musk’ın sosyal ağ platformu X’te (Twitter), bot sorununu çözmek amacıyla yeni kullanıcıların gönderi yapabilmesini etkinleştirmek için küçük bir ücret...

Read moreDetails
Elon Musk, Twitter CEO'sunu tartışmaya çağırdı: Konu, Twitter botları
Teknoloji

Elon Musk’tan Twitter CEO’suna çağrı: Bot olmadığını kanıtla

by Edanur Tekin Şimşek

Tesla CEO'su Elon Musk Twitter'ı satın almaktan vazgeçtikten sonra, yasal başvurularla işler kızıştı. Elon Musk şimdide Twitter CEO'sunu botlar hakkında...

Read moreDetails

SON YAZILAR

Xiaomi Buds 6 tanıtıldı

VEPARA’nın faaliyetleri yasa dışı bahis soruşturması kapsamında durduruldu

Windows’ta JPG dosyalarını etkileyen kritik güvenlik açığı keşfedildi

iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu

Tesla’nın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti

Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız

ChatGPT’ye reklamlar 2026’da geliyor

Google 2025’i yapay zeka fayda yılı ilan etti, OpenAI kırmızı kod ile karşılık verdi

Nvidia’nın 20 milyar dolarlık Groq satın alması yalan çıktı

X’te Artık herkes paylaştığınız fotoğrafları yapay zeka ile değiştirebiliyor

SON REHBERLER

OLED ekranlarda oluşabilecek yanma sorununu önlemenin pratik yolları

Windows 10’da unmountable boot volume hatası nasıl düzeltilir

Nvidia DLAA ile oyun grafiklerinde kenar yumuşatma nasıl sağlanır

Android telefon hafıza kartını görmüyor sorunu nasıl çözülür

Instagram’da fotoğraf paylaşma sorununu gidermenin pratik yolları

ChatGPT’yi 1 saatten kısa sürede ustaca kullanmayı öğrenin

Windows’un farklı sürümlerinde ve Mac’te şifre kaldırma

iPhone’da kilit ekranına istediğiniz metni yazma nasıl yapılır

Telegram’da engellendiğinizi pratik yöntemlerle nasıl anlarsınız

Windows’ta işletim sisteminin bit mimarisini nasıl öğrenirsiniz

BASIN BÜLTENLERİ

RTB House, Derin Öğrenme ile dijital reklamcılığın yeni işletim sistemini kuruyor

ESET, Çin bağlantılı LongNosedGoblin APT grubunu tespit etti

Simya VC’den Rudiq’e 1 milyon dolar yatırım

Huawei Cloud, İstanbul’da dijital perakende buluşması düzenledi

SteelSeries, tek kulaklıkla birden fazla platformda oyun oynama özgürlügü sunuyor

Aktif Tech, Deloitte Teknoloji Fast 50’de üçüncü oldu

Dolap, 2024 yılında 307 bin 340 ton karbon salımını önledi

Canon, Istanbul’da EOS R6 Mark III ve EOS C50 tanıttı

LG, yeni yıl için soundbar kampanyasını duyurdu

Citrix, Hibrit çoklu bulut lisans modeli sunuyor

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Dergi
  • Yazarlar
  • Basın bültenleri
  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
  • BASIN BÜLTENLERİ
  • YAZARLAR
  • DERGİ
  • KÜNYE
  • İLETİŞİM