Mobil uygulama trendleri 2022 Mobil uygulama geliştirmeden önce dikkate almamız gereken noktaları ortaya koyuyor.
Adjust tarafından paylaşılan Mobil Uygulama Trendleri 2022 raporu, tüketici alışkanlıklarına ilişkin ilginç bilgiler veriyor. 2021 yılı, mobil uygulama sektörü için bir dönüm noktası olarak hatırlanacak. Tüketici alışkanlıklarını ve kullanıcı davranış kalıplarını etkileyen sayısız karantinalar ve toptan gizlilik düzenlemeleri ışığında, tüketici davranış kalıpları ve kullanıcı alışkanlığı eğilimleri önemli ölçüde değişti. Peki bu durum uygulama pazarlama ekosistemini nasıl etkiledi?
Mobil Uygulama Trendleri 2022: Fintech, e-ticaret ve oyun uygulamaları pandeminin kazananları oldu
Mobil Uygulama Trendleri 2022 raporu, mobil pazarlama endüstrisinde geçen yılki trendleri analiz ederek dünya çapında ve bölgesel gelişmeler hakkında profesyonel bilgiler sağlıyor. Rapor, fintech, e-ticaret ve oyun sektörlerindeki ana trendlere ve performans standartlarına ışık tutuyor ve 2022’de uygulama büyümesini hızlandırmak için pazarlamacılara faydalı bilgiler sağlıyor.
En çok indirilen uygulamalar: TikTok zirveyi 2022’de de kaptırmadı
Mobil uygulama geliştirmeden önce bu listeye göz atın: Mobil Uygulama Trendleri 2022
Mobil Uygulama Trendleri 2022 raporu ayrıca, kitlenizi ve uygulama ekonomisinin mevcut durumunu anlamanıza yardımcı olmak için yükleme oranları, oturumlar, ATT katılım oranları, elde tutma, yeniden ilişkilendirme ve daha fazlası gibi metrikleri inceler. Adjust’ın çalışması, yüksek düzeyde etkileşime sahip kullanıcıların akın ettiğini gösteriyor. Önemli iyileştirmelerin yanı sıra, analiz ayrıca UA kadar elde tutma ve LTV’ye de dikkat edilmesi gerektiğini vurguluyor.
Adjust raporundaki önemli bulgular şunları içerir:
- 2021’de küreselde oyun indirmeleri yıllık bazda yüzde 32 artarak 2020’den itibaren pandemi kaynaklı büyümeyi sürdürdü ve H2, H1’i yüzde 12 daha geride bıraktı.
- Hisse senedi ticareti ve kripto uygulamaları, tüm fintech uygulama yüklemelerinin sırasıyla yüzde 7 ve yüzde 2’sini oluştururken, oturumların yüzde 17’sini ve yüzde 6’sını oluşturdu.
- Hiper gündelik oyunlar, oyun yüklemelerinin en yüksek payını (yüzde 27), aksiyon oyunları ise oturumların en büyük oranını (yüzde 30) oluşturuyor.
- Marketplace uygulamaları, 2020’deki yüzde 19 ve yüzde 7’ye kıyasla 1. Gün yüzde 27 ve 30. Gün yüzde 10 ile e-ticaret sektörünün geri kalanından önemli ölçüde daha iyi tutma oranları gördü.
- Fintech uygulama yüklemeleri ve oturumları küresel olarak sırasıyla yüzde 34 ve yüzde 53 oranında artıyor.
Bu arada, Instagram’ın küçük işletmeler için pazarlama fırsatlarıyla ilgili hazırladığımız yeni kılavuzu kaçırmayın.