Mobil uygulamalara yapılan harcamalar ilk çeyrekte yüzde 40 oranında arttı. İnsanları koronavirüsten kaçınmak adına evde daha fazla zaman geçirmeye zorlayan kısıtlamalar, uygulama ve mobil oyun satın alınmasını teşvik etti.
Koronavirüs salgınının etkileri, evden çalışan insan sayısının artmasında, çevrimiçi etkinliklerin sayısında, internet kullanımında ve ayrıca yazılım harcamalarında hissedilmeye devam ediyor.
App Annie tarafından yayınlanan en son veriler, uygulama içi satın alımlardaki ciddi yükselişi gözler önüne serdi.
Uygulama pazarını yakından takip eden şirket, hiç bu kadar yoğun bir harcama dönemi görülmediğini belirtti. App Annie, 2021’in ilk çeyreğinde, mobil uygulamalara yönelik küresel harcamaların, 2020’nin aynı çeyreğine kıyasla yüzde 40 arttığını ortaya koydu.
Akıllı telefon sahipleri yaklaşık 9 milyar dolar daha harcadı. Böylelikle bu çeyrekte uygulama içi satın alma 32 milyar dolara ulaştı.
Bu harcamaya, video akış platformları ve sosyal ağlar gibi hem oyun hem de eğlence uygulamaları dahil.