Digital Report
  • DERGİ
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FİNTEK
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
No Result
View All Result
Digital Report
No Result
View All Result
Home Yazarlar Erdem Aksakal

Mücadele

Sürdürülebilirlik kelimesi tesadüfen seçilmiş bir tanım değil, doğayla ve bu dünyayla birlikte yaşamını sürdürmek isteyen her birey ve kurum kendisini dönüştürmeli, değişimlere adapte etmeli.

by Erdem Aksakal
01/10/2021
in Erdem Aksakal
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

Erdem Aksakal

Dünya uzun süredir alarm veriyor. Neredeyse 2 yıla yakın süredir dünyadaki en büyük otorite haline gelmiş COVID-19 salgınından bahsetmiyorum sadece. Salgından kısa süre önce insanlığı çaresiz durumda bırakan felaketler seller, orman yangınları, savaş, açlık ve ekonomik krizlerdi. Ve aşılamayla birlikte kısmen kontrol altına alınan COVID-19’un yanından tekrar kendini göstermeye başladı bu krizler. Bilim insanları ve tarihçilerin COVID-19’u isimlendirirken insanlığa sorunun adının yanı sıra ortaya çıkış yılını da ekleyerek hafızamıza önemli bir iz bıraktığını düşünüyorum. Belki de Küresel Finans Krizi-08, Suriye Savaşı-12, İklim Tehdidi-13, Terörizm-15, Orman Yangınları-18, Mülteci Sorunu-18 gibi problemleri ortaya çıktıkları yıllarla etiketlemeli ve bu problemleri çözmede ne kadar süredir başarısız olduğumuzu kendimize hatırlatmalıymışız.

İş dünyası son 50 yılda sosyal ve ekonomik gücünü asimetrik biçimde artırırken, bu sorunlarla mücadeleyi devletlere, siyaset kurumuna ve sivil toplum örgütlerine havale etmişti. Sorunlara karşı nötr kalmayı tercih ediyor en fazla kimi gönüllü kurumsal sosyal sorumluluk aktiviteleriyle küresel sorunların bazı acı sonuçlarını azaltmaya katkı sunuyordu. Aktif, temelden bir mücadele içine girmeden dezavantajlı kesimlere karşı kimi adımlar attığını yadsımak mümkün değilse de sorumlu davranmıyor, aktivitesinin başarısını da genelde sorunun çözümünden ziyade markasına sağladığı olumlu etki ile ölçüyordu.

Mücadele
Mücadele

2000’lerle birlikte şekillenen dijitalleşmiş toplumun bilgi ve duyarlılık seviyesi bize yeni bir şeyler söyledi. Bu yeni dünyanın kurumsal hayattan beklentisinin sadece iyi ürün ve hizmetler, istihdam ve finansal başarı olmadığı apaçık ortada. Bunların ötesinde bazı kavramları, gerçek toplumsal faydayı da markaların başarısı altında değerlendirdiğimiz bir döneme girdik. 2015’te Bileşmiş Milletler’in ilan ettiği Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerini ilan etmesiyle de küresel faydanın çerçevesi çizilmiş oldu. Hiçbirimiz dünyanın sorunlarından azade değildik. Hele ki dünya kaynaklardan en çok güç ve gelir elde eden iş dünyası bu sorunlarla mücadele etme konusunda daha fazla sessiz kalamazdı.

2000’lerle birlikte şekillenen dijitalleşmiş toplumun bilgi ve duyarlılık seviyesi bize yeni bir şeyler söyledi. Bu yeni dünyanın kurumsal hayattan beklentisinin sadece iyi ürün ve hizmetler, istihdam ve finansal başarı olmadığı apaçık ortada.

Kimi markalar devletlerden daha cesur

Kimi markaların COVID-19 mücadelesinde devletlerden daha atik ve cesur atmasını, Airbnb’nin Afganistan’da yaşanan krizden etkilenen 20 bin kişiye barınma desteği vaat etmesi, dünyanın her yerinde orman yangınlarıyla, ekonomik güçlüklerle, sellerle mücadele eden milyonların sorunlarına karşı şirketlerin de aktif bir çözüm üretme, eyleme geçme halinde olması geçmişe göre çok farklı ve etkin bir tutum.

Yazıya tanımlamalarla başladım, tanımlamalarla bitireceğim. Sürdürülebilirlik kelimesi tesadüfen seçilmiş bir tanım değil, doğayla ve bu dünyayla birlikte yaşamını sürdürmek isteyen her birey ve kurum kendisini dönüştürmeli, değişimlere adapte etmeli. Varlığımızı bireysel, toplumsal ya da kurumsal olarak sürdürmenin tek koşulu dünyaya, doğal yaşama, doğal kaynaklara geri dönüşsüz bir hasar vermemek, sıfır atık, sıfır emisyon, sıfır eşitsizliğin peşinde bir gelecek için aktif çaba göstermek, cesur bir mücadeleye girişmek olmalı. Gerçek başarının yolu tam olarak buradan geçiyor.

Bu yazı Digital Report Dergisi 10. sayısında yayınlanmıştır.

Tags: covid-19İş Dünyasıköşe yazısı

SON YAZILAR

ChatGPT’ye reklamlar 2026’da geliyor

Google 2025’i “Yapay Zeka Fayda Yılı” ilan etti, OpenAI “Kırmızı Kod” ile karşılık verdi

Nvidia’nın 20 milyar dolarlık Groq satın alması yalan çıktı

X’te Artık herkes paylaştığınız fotoğrafları yapay zeka ile değiştirebiliyor

Çin’de yabancı telefon markaları şahlandı

Yapay zekasız Porsche 2025 noel filmi büyük övgü topladı

MAS taklitçisi Cosmali Loader yüklüyor

Cambridge filozofu: AI bilincini tespit etmek imkansız

Epstein sansürleri Photoshop’la kolayca aşıldı

Stable Diffusion XL ve LLaVA 12 motife sıkıştı

SON REHBERLER

Windows’un farklı sürümlerinde ve Mac’te şifre kaldırma

iPhone’da kilit ekranına istediğiniz metni yazma nasıl yapılır

Telegram’da engellendiğinizi pratik yöntemlerle nasıl anlarsınız

Windows’ta işletim sisteminin bit mimarisini nasıl öğrenirsiniz

Firmware güncellemesi üreticinin resmi sitesinden nasıl yapılır

Monitör alırken IPS VA TN paneller arasındaki farklar nelerdir

Kutusuz ekran kartı alırken bulk olup olmadığını nasıl teyit edersiniz

VPN kullanmadan internet sitelerindeki IP banını kaldırmanın yolları

Windows 10’da DirectX sürümünü Windows Update ile güncelleme

Windows 11 sistem gereksinimi karşılamayan PC’ye nasıl kurulur

BASIN BÜLTENLERİ

RTB House, Derin Öğrenme ile dijital reklamcılığın yeni işletim sistemini kuruyor

ESET, Çin bağlantılı LongNosedGoblin APT grubunu tespit etti

Simya VC’den Rudiq’e 1 milyon dolar yatırım

Huawei Cloud, İstanbul’da dijital perakende buluşması düzenledi

SteelSeries, tek kulaklıkla birden fazla platformda oyun oynama özgürlügü sunuyor

Aktif Tech, Deloitte Teknoloji Fast 50’de üçüncü oldu

Dolap, 2024 yılında 307 bin 340 ton karbon salımını önledi

Canon, Istanbul’da EOS R6 Mark III ve EOS C50 tanıttı

LG, yeni yıl için soundbar kampanyasını duyurdu

Citrix, Hibrit çoklu bulut lisans modeli sunuyor

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Dergi
  • Yazarlar
  • Basın bültenleri
  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
  • BASIN BÜLTENLERİ
  • YAZARLAR
  • DERGİ
  • KÜNYE
  • İLETİŞİM