Banka olarak stratejik önceliklerimiz arasına aldığımız finansal sağlık yaklaşımı yaklaşık 25 yıl önce başladığımız dijitalleşme yolculuğumuzun bir sonucu olarak ortaya çıktı. Biz finansal sağlığı bütçeyi sağlıklı şekilde yönetebilmek, gelir ve gider dengesini sağlayabilmek, borcu yönetebilmek ve birikim kapasitesi yaratabilmek olarak tanımlıyoruz.
Finansal sağlık ayrıca beklenmedik masraflara karşı hazırlıklı olabilmeyi sağlıyor. Bu durum geleceğe dönük birikim hedefleri oluşturabilmek ve bununla alakalı davranış ve aksiyonlar alabilmek açısından önemli. Uzun vadede herkesin kendi finansal durumunu takip ve analiz etmeyi öğrenmesini ve bunu bir yaşam biçimi haline getirmesini amaçlıyoruz. Özetle “Nereden başlarım, nasıl yaparım” diye düşünmeye gerek kalmadan, müşterimiz için düşünen, farkındalık sağlayan, motive eden, geleceğe hazırlayan önerilerle müşterimizin finansal sağlığı için yol arkadaşı olmayı istiyoruz. Ürün başvurusu yapılan bir kanal olmanın çok ötesinde bir yerde konumlandırdığımız mobil uygulamamızdaki Durumum alanını aylık ortalama 3,5 milyon müşteri takip ediyor. Yani girip orada gelir giderlerinin detaylarına bakıyorlar, nakit akışlarını takip ediyorlar.
Onlar için sunduğumuz ipuçlarını yine bu alanda görüntüleyebiliyorlar. Finansal sağlık kapsamında sunduğumuz çözümlerle mobili aktif kullanan müşterilerimizin %40’ı etkileşime geçiyor. Dolayısıyla buradaki ihtiyaç çok net…
Biz de büyük veri ve ileri analitik modellerin sunduğu imkânla müşterilerimizin ihtiyaçlarını önceden tahmin etmek ve tüm bunları mümkün olan en az çabayla gerçekleştirebilmelerini sağlamaya odaklanıyoruz.
Bu yazı Digital Report Dergisinin 14. sayısında yayınlanmıştır.