Neden güçlü bir LinkedIn profiline sahip olmanız gerekiyor? Bu içeriğimizde bu sorununun yanıtını açıklayacağız. LinkedIn‘in potansiyelini profesyonel düzeyde küçümseyen ve onu sıradan bir sosyal ağ platformu olarak kullanan hala birçok insan var. Evet, bu mecrayı insanlarla sosyalleşmek ve bağlantılar kurmak için kullanabilirsiniz, ancak LinkedIn bundan çok daha fazlası. Bu platform, kariyerinizi bir sonraki seviyeye taşımanıza yardımcı olabilir.
Neden güçlü bir LinkedIn profiline ihtiyacınız var?
Kişisel bir marka yaratın
Şimdiye kadar şirketlerin, kendilerini rakiplerinden ayırmak adına güçlü bir marka oluşturma dönüşümünün ne kadar önemli ve değerli olduğunu fark etmiş olmalısınız. Güçlü bir kişisel marka oluşturabilirseniz aynı dönüşüm sizin için de olabilir.
Bu, kendinizi en iyi olarak sunmanız gerektiği anlamına gelmiyor. Bunun yerine, kim olduğunuza ve ne yaptığınızla ilgili olarak kendinizi rakiplerinizden ayırmanın bir yolu olarak kişisel markalamayı kullanabilirsiniz. Bunu yapmak, başkalarının sizinle bağlantı kurmanın değerini belirlemesine yardımcı olabilir. LinkedIn bunun gerçekleşmesinde büyük bir rol oynayabilir. Tek yapmanız gereken biraz yaratıcı olmak ve kişiliğinizi vurgulamak için platformu etkili bir şekilde kullanmak.
Örneğin, hedef kitlenize değerli bir şey sunun. Bunu yapmanın en iyi yolu, hedef kitlenizin ilgisini çekebilecek ve yeni bir şeyler öğrenmelerine yardımcı olabilecek tutarlı bir şekilde orijinal içerik oluşturmak ve yayınlamak diyebiliriz.
Tabii bu, tüm bağlantılarınızın gönderilerinizi göreceğini garanti etmez. Bu yüzden fark edilmeye çalışın. İlk başta biraz yüzeysel gelebilir, ancak beğeniler, yorumlar ve paylaşımlar yoluyla başkalarıyla etkileşime girerek kendinizi kolayca daha görünür hale getirebilirsiniz.
Yaptığınız her şeyde özgün olduğunuzdan emin olun. Bu kişiliğinizi yansıtır ve size bir tarz katar. İnsanlar bu profillerle etkileşime girmeyi seviyor. Bununla birlikte profesyonelliğinizi korurken, insanlarla kişisel düzeyde de bağlantı kurduğunuzdan emin olun.
Network fırsatları
LinkedIn tamamen bağlantı kurma odaklı bir platform. İşletmeler arası (B2B) potansiyel müşteriler, yatırımcılar veya iş ortakları da dahil olmak üzere LinkedIn, ağ kurabileceğiniz en iyi kişileri bulmanıza yardımcı olabilecek bir platform.
Bunu yapmak için önce ne tür insanlarla bağlantı kurmak istediğinizi düşünmeniz gerekiyor. Bunu öğrendikten sonra, tercih ettiğiniz hedef kiyleyi çekmek için profilinizdeki anahtar kelimelerden yararlanın.
Örneğin, bir web geliştiricisi olduğunuzu varsayalım. Profilinizde “yazılım geliştirme”, “uygulama geliştirme” gibi alakalı anahtar kelimeler kullanmak, daha doğru bir aramada görünmenize yardımcı olabilir. Bu, kişilerin web geliştirici profilleri veya belirli becerilere sahip profilleri araması durumunda profilinizin anında görüneceği anlamına gelir. Bu, bağlantılarınızın mesleğinizle alakalı olmasını sağlamanın önemli bir yolu.
Ağ kurmanın başka bir yolu da, bağlantı isteklerinizi özelleştirmek. LinkedIn’in “Tanıyor Olabileceğiniz Kişiler” listesinde gezinirken sadece “Bağlan” düğmesine basmak yerine, bir bağlantı isteği göndermek için tek tek profillere gidin. Kişinin profilindeki Bağlan düğmesine tıkladığınızda bir mesaj kutusu belirir. Bağlantınız için daha kişiselleştirilmiş bir mesaj yazmak için bu kutuyu kullanabilirsiniz.
Hayallerinizdeki işi alın
Bir iş arıyorsanız, LinkedIn aradığınız işi sizin için daha hızlı ve daha kolay hale getirebilir.
Peki nasıl? Çoğu işveren ve işe alma yöneticisi yetenekli kişileri işe almak için LinkedIn kullanıyor. Etkin ve iyi yapılandırılmış bir profili oluşturduğunuzda, belirli becerilere, deneyime veya niteliklere sahip kişileri arayan İK yöneticileri sizi kolayca keşfedebilir. Doğru aday olduğunuzu düşünürlerse, sizinle doğrudan iletişime geçmekten çekinmezler. Bu, iyi bir LinkedIn profiliyle artık iş aramanıza gerek kalmayacağı anlamına geliyor…
Ancak bunun olması için profilinize güçlü bir görünüm vermeniz gerekir. Bunu yapmak için profilinizi güncel tuttuğunuzdan, tüm becerilerinizi ve deneyimlerinizi eklediğinizden ve son deneyimleri vurguladığınızdan emin olun. Bu, işe alım yöneticilerinin kim olduğunuz ve ne yaptığınız hakkında hızlı bir genel bakış elde etmelerine yardımcı olabilir.
İnsanlar LinkedIn’i network oluşturmak, işe alınmak, sektör haberlerinden haberdar olmak gibi farklı amaçlar için kullanıyor. Amacınız ne olursa olsun; stratejik olarak kullanılırsa, LinkedIn bunu başarmanıza ve profesyonel gelişiminizi artırmanıza yardımcı olabilir.