Netflix abone sayısı, şirketin 2. çeyrek kazanç raporuna göre düşmeye devam ediyor. Şirket, Mart ve Haziran ayları arasında ABD ve Kanada’da 1.28 milyonluk bir düşüşle toplamda 1 milyon küresel abone kaybı yaşadı.
Netflix abone sayısı: ABD ve Kanada’da düşüş
Netflix’in ABD ve Kanada’daki toplam abone kaybının 600.000 olduğu söyleniyor. Bunun iki katı olduğunu düşünsek bile, 2 milyonluk kayıp tahmininden daha iyi. Şu an Netflix, ABD ve Kanada’da 73.28 milyona ek olarak dünyada toplam 220.67 milyon aboneye sahip olduğunu açıkladı.
Şirketin abone sayısındaki düşüşten sonra, Netflix ve Microsoft arasında yapılan yeni bir iş birliği ortaya çıktı. Netflix, daha önce 2019’da piyasaya sürmeyi planladığı daha ucuz ve reklam destekli hizmetini Microsoft ile iş birliği yaparak piyasaya süreceği söyleniyor. Netflix ayrıca mevcut sunmuş olduğu aboneliklerin hizmetlerinin reklamsız olarak devam edeceğini vurguluyor. Şirketin yöneticileri, uzun vadede reklamcılığın, önemli ölçüde artan üyelik (daha düşük fiyatlarla) ve kâr artışının reklam gelirleriyle sağlayabileceğini düşünüyor. Ayrıca yöneticiler, reklam destekli bir hizmeti hayata geçirme konusuna iyimser bakıyor.
Netflix yöneticileri yaptığı açıklamada: “Umudumuz, tüketiciler için daha sorunsuz, alakalı ve reklam partnerlerimiz için daha etkili olan, lineer TV’den daha iyi bir reklam modeli oluşturmak” ifadelerini kullandı.
Şirket tarafından yayımlanan 2. çeyrek raporunun videosuna buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.
Ancak içerik lisans anlaşmaları nedeniyle, içeriğin tamamına reklam destekli planlarda erişilemeyecek. Netflix’in ortak CEO’su ve İçerik Başkanı Ted Sarandos yaptığı bir açıklamada, yeni hizmet başladığında firmanın “bazı içerikleri sileceğini” belirtti.
Bunların haricinde Netflix’e göre, platformdaki izleme süresinde artış gerçekleşiyor. Nielsen araştırma şirketi tarafından hazırlanan bir rapora göre, Netflix abone sayısı ve ABD TV izleyicisi, bir önceki yılın Haziran ayındaki yüzde 6.6 oranından, Haziran 2022’de en yüksek seviyesi olan yüzde 7.7’ye yükseldi.
2021’de 7.3 milyar dolar olan gelir bu çeyrekte 7.97 milyar dolara yükselerek yüzde 9 artış gösterdi. Şirket son zamanlarda, yüzlerce çalışanı etkileyen iki ayrı işten çıkarma süreci ve bir kaç aksilik yaşamasına rağmen, bazı cesaret verici haberler de paylaşıyor. Netflix Haziran ayında paylaştığı haberle, Squid Game’in ikinci bir sezonla geri döneceğini onayladı. Bunun yanı sıra Stranger Things’in 4. sezonu, platformda en çok izlenen ikinci dizi oldu. Stranger Things 4. sezonda Vecna şarkınızı bulmak istiyorsanız bu makalemize göz atabilirsiniz. Netflix’in The Lego Movie’nin yapımını üstlenen animasyon stüdyosu Animal Logic’i satın alma planları da şirketin kazanç raporunda açıklandı.
Netflix’in üye sayısındaki düşüşle mücadele etmek amacıyla reklam destekli hizmeti piyasaya süreceği düşünülüyor. Şirket ayrıca mevcut abonelerini korumak için çalışmalarına devam ediyor.Ancak Netflix, ücretsiz kullanıcılarını da elinde tutmak istiyor ve geçen çeyrek abone sayısındaki ilk düşüşü kısmen kullanıcılar arası şifre paylaşımına bağlıyor.
Netflix yöneticilerine göre şirket, 2023’te piyasaya sürmeyi planladığı “kullanımı kolay ücretli bir hizmet opsiyonu” üzerinde çalışmalara devam ediyor. Netflix, Mart ayında Şili, Kosta Rika ve Peru’da birincil hesap sahibinin evinde yaşamayan kişiler için alt hesap ekleme özelliğini test etmeye başladı. Bu hafta Netflix, parola paylaşımının önüne geçebilmek için çalışmalarının kapsamını artırdı ve Arjantin, El Salvador, Guatemala, Honduras ve Dominik Cumhuriyeti’ndeki abonelerin, ana ikametgahlarının dışında erişebilecekleri fazladan bir ev lokasyonu satın almalarını istiyor.
Netflix, Microsoft ile yeni reklam destekli yayın hizmeti için anlaştı
Disney Plus, Paramount Plus ve HBO Max gibi şirketlerin de piyasaya girmesi, Netflix’in karşı karşıya olduğu en büyük tehlikelerden biri olarak görülüyor. Son zamanlarda, Paramount Plus’a 40 milyon kişi, HBO Max’a 13 milyon kişi ve Disney Plus’a 8 milyon kişi daha abone oldu. Disney Plus’ın reklam destekli içerik seçeneği, bu yıl içerisinde piyasaya sürülecek.
Netflix’in kaç abonesi var?
Statista.com‘a göre Netflix’in, 2022 yılının ilk çeyreğinde dünya çapında 220.67 milyon aboneye sahipti.
Netflix abone büyüme tablosu
2013’ün 1. çeyreğinden 2022’nin 2. çeyreğine kadar olan Netflix abone sayısı aşağıda görülebilir. Aşağıda paylaştığımız Netflix abone büyüme grafiği Statista tarafından hazırlanmıştır: