Bize 20 yıl önce standart televizyonları hatırlatan Netflix reklam destekli abonelik planı, 1 Kasım’da yürülüğe giriyor.
Yayın akışının altın çağı sona eriyor. Açık konuşmak gerekirse bu, yayın hizmetlerinde bulunan bölüm ve filmlere yönelik bir eleştiri değil. Aksine, Netflix’in uzun süredir konuşulan reklam destekli hizmetini 1 Kasım’da başlatacağının ve Disney+’ın kendi reklam destekli hizmetini yaklaşık bir ay geride bırakacağının bugün ortaya çıkmasına tepki olarak toplu bir rahatlama. Özetlemek gerekirse, yayın akışı standart televizyonlara her zamankinden daha çok benziyor gibi görünüyor.
Netflix reklam destekli abonelik planı geliyor
Yayın şirketleri üstünlük için savaşmaya devam ediyor, ancak temel gerçek hala geçerli: kullanıcıların çoğunluğu materyallerini bazı yayıncılardan elde ediyor. Buna bir de eski kanalların artık Peacock ve Paramount+ gibi kendi hizmetlerine sahip olduğu gerçeğini eklersek, eski yeniden yeni oluyor.
Bu bize vaat edilen gelecek değil. Netflix sahneye ilk çıktığında, şöhret iddiaları, kullanıcılara istedikleri şeyi istedikleri zaman sunarak Hollywood’u sarsmaya gelen “yıkıcılar” olmalarıydı. Kullanıcılar “kabloyu kesmek” ve internet üzerinden premium televizyon izlemek için kablo paketlerini sonsuza dek terk etmek üzere bir araya geldi. Bu başarılı oldu. Ardından, rekabet arttığında ve müşteriler internet ve yayın aboneliklerine neredeyse kabloya harcadıkları kadar para harcadıklarını fark ettiklerinde, yeni ve daha ucuz seçeneklere yöneldiler. Bunu yapmanın tek yolu “eski bir hikaye”ye geriş dönüştü.
Netflix’in hisse senedi fiyatı ve abone sayısı son bir yılda düşerken, şirket kullanıcıları ve parayı kazanmak için reklam destekli bir strateji oluşturmak için elini çabuk tutuyor. Netflix CEO’su Greg Peters, aylık 6,99 dolarlık yeni paketi duyurmak için bugün düzenlediği basın toplantısında, “Basic with Ads’i altı ay içinde kurduk” şeklinde konuştu. İlk olarak Kanada ve Meksika’da, ardından Amerika Birleşik Devletleri, Birleşik Krallık ve diğer bölgelerde ayın ilerleyen günlerinde piyasaya sürülecek. Ayrıca Disney+’ın da 8 Aralık’ta aylık 7.99 dolara reklam destekli planını piyasaya sürmesi bekleniyor.
RTÜK’ten bir darbe de Netflix’e
Görüşme sırasında Peters, hizmetin çıkış tarihini ya da fiyatlandırmasını rekabete “sabitlemediğini” belirtti, ancak zamanlama önemli bir değişime, bildiğimiz yayın akışının sonuna işaret ediyor.
Netflix reklam destekli abonelik planıyla ilgili hazırladığımız bu yazımızı beğeneceğinizi umuyoruz. Eğer beğendiyseniz, Netflix zamlandı: İşte yeni Netflix fiyatı isimli yazımıza da göz atmak isteyebilirsiniz.