NFT (Non-Fungible Token) spor dünyası için yeni bir yatırım trendi haline geliyor. Pek çok futbol ve e-spor kulübünün de dahil olduğu bu trend, her geçen gün daha da popüler hale geliyor.
- Evde Bitcoin ve kripto para madenciliği yapmak için en iyi GPU’lar
- Tesla, Bitcoin ile ödeme alacak ve Bitcoin’e 1,5 milyar dolar yatırım yapacak
- Elon Musk, Twitter biyografisine ‘bitcoin’ yazdı, fiyatlar uçtu
Sadece birkaç gün önce, sanatçı Beeple’ın dijital bir sanat eserini 69,3 milyon dolara satılması ve onu dünyanın en değerli yaşayan sanatçılarından biri haline getirmesi haberi, kripto para dünyasının dışındaki insanların da dikkatini çekti.
Bir gün sonra NBA Top Shot platformu üzerinden Lebron James’in bir dijital kartının 200 bin doların üzerinde rekor bir fiyatla satıldığı açıklandı. Fiziksel dünyada iken bir albümü tamamlamaya hizmet edecek bir kart, NBA sezonunun farklı oyunlarının sanal vurguları haline gelerek değer kazandı.
Spor dünyası için oldukça büyük bir yatırım trendi haline gelen NFT’nin yani Non-Fungible Token’ın ne olduğunu açıklamak gerekiyor. Öncelikle bu varlıkların onları “benzersiz” kılan kodlarla blok zincirine dayalı kriptografik varlıklar olduğunu söyleyebiliriz. Sanatçı ve ya NTF’yi oluşturan kişi, herhangi bir çalışmayı sahtecilik olasılığı olmadan kripto para sistemini destekleyenle aynı teknoloji ile farklı bir kişiye aktarabiliyor. Burada sanat ticaretinin demokratikleşmesinden, koleksiyonculuktan veya yatırımdan, herhangi bir varlığı anında satabilmekten bahsediyoruz.
NTF hala pek çoğumuz için net bir kavram değil, ancak NBA Top Shot şu ana kadar 230 milyon dolardan fazla NFT satmış durumda. Aynı şekilde Real Madrid, diğer büyük Avrupa ve uluslararası takımlarla (bugüne kadar 125 takım) birlikte, Fransız Sorare şirketi ile güçlerini birleştirerek takımların veya oyuncuların performansına göre puanların biriktirilmesine izin veren dijital çıkartmalar sattı.
Sadece bir hafta önce FC Barcelona, Twitter’da “Socios” platformuyla birlikte belirli jetonlarla satın alınabilen NFT’ler oluşturacaklarını duyurdu.
NTF, kısa zamanda öyle popüler bir hale geldi ki, Lebron James’in bu rekorunun aşılması uzun sürmedi. Geçtiğimiz pazar günü Cristiano Ronaldo’nun (sanal) bir etiketi 242 bin Euro’ya satıldı ve böylece yeni bir NFT rekoru daha kırılmış oldu. Bu yatırım trendin daha yeni başladığını gösteriyor (sınırlı sayıdaki Real Madrid-Barcelona maçı gollerinin ulaşabileceği değeri tahmin etmek için uzman bir koleksiyoncu olmaya gerek yok) ve LaLiga gibi kuruluşlar kesinlikle zaten bu sektörde büyümek için çeşitli olanaklar üzerinde çalışıyor. Bunun sürdürülebilir bir yatırım mı yoksa bir balon mu olduğunu sadece zaman gösterecek, ancak sporcular, kulüpler ve ligler için özellikle dikkat edilmesi gereken çok ilginç bir fırsat gibi görünüyor.