NVIDIA DLSS 2.0 teknolojisi, şüphesiz son yıllarda oyun endüstrisine damga vuran en önemli ve en heyecan verici yeniliklerden bir tanesi. NVIDIA, GeForce RTX 20 serisini piyasaya sürdüğü zaman, ışın izleme büyük bir heyecan yarattı fakat ondan pek de geri kalmayan DLSS teknolojisi (haksız bir şekilde) arka planda kaldı.
- NVIDIA, RTX 3060’larda yanlışlıkla Ethereum madenciliğinin kilidini açtı
- Kripto madencileri GeForce RTX 3060 ile NVIDIA’nın hashrate kısıtlamalarını aştı
- NVIDIA DLSS 2.0 teknolojisi, bir eklenti olarak Unreal Engine 4 geliştiricilerine sunuldu
NVIDIA DLSS 2.0, üç kat performans artışı sağlıyor
Kabul edelim DLSS’nin ilk uygulaması yeteri kadar iyi değildi, ancak bu, çok ilginç bir fikir olduğu ve iyi uygulanırsa sektörü tamamen “ele geçirebileceği” gerçeğini değiştirmedi. DLSS 2.0 teknolojisinin gelişi ve Death Stranding gibi oyunlarda mükemmel uygulamasıyla birlikte, nihayet DLSS 2.0’ın neler yapabileceğini gördük ve sonraki entegrasyonlar çıtayı çok yükseğe çıkardı..
Teknoloji severlerin de bildiği gibi, DLSS 2.0 basit bir yeniden ölçeklendirme değildir. Doğal çözünürlükten daha düşük bir çözünürlükte işleyen ve bir görüntüyü doğal çözünürlükte oluşturulmuş haliyle aynı veya hatta daha yüksek kalitede yeniden oluşturmak için birkaç görüntüyü birleştiren bir teknolojidir. Bu işlemi gerçekleştirmek için, RTX 20 serisi ve RTX 30 serisinde bulunan tensör çekirdeklerinde yararlanarak yalnızca en iyi görüntüleri seçmek ve birleştirmek için yapay zeka algoritmaları kullanılır.
DLSS 2.0, performansı önemli ölçüde etkileyen farklı yapılandırmaları benimseyebilir:
- Kalite modu: Temel alınan çözünürlük, yerel çözünürlüğün % 66’sıdır. Mümkün olan en iyi sonucu elde eder ve çoğu durumda yerel çözünürlüğü aşar.
- Dengeli mod: Doğal çözünürlüğün toplam pikselinin % 57’sinden başlayan bir moddur. Yerel çözünürlükle çalıştığımızla neredeyse aynı kalite seviyesini korur.
- Performans modu: Bu mod, temel çözünürlüğün % 50’sinde başlar. İyi bir kalite seviyesini korumayı başardığı ve performansı büyük ölçüde artırdığı için 4K çözünürlükte hareket ettiğimizde iyi bir seçenektir.
DLSS 2.0, üç yeni oyunla geliyor ve inanılmaz bir performans artışı sağlıyor
NVIDIA, bu teknolojinin üç yeni oyuna girdiğini ve bu akıllı görüntü yeniden yapılandırma tekniği saniyede kare hızını üç katına çıkarabileceğini gösteren farklı grafik kartlarıyla bir dizi performans testi gerçekleştirdiğini açıkladı.
Işın izleme, maksimum kalite ve 4K çözünürlük ile yapılandırılan The Fabled Woods’ta yalnızca RTX 3080 ve 3090, 30 FPS’nin üzerinde bir hız sağlayabilir. Ancak performans modunda DLSS 2.0 etkinleştirildiğinde, kıyaslamadaki tüm grafik kartları oynanabilir seviyelere ulaşır ve RTX 3060 ortalama FPS değerini üç katına çıkarır.
Performanstaki bu artış, DLSS 2.0 etkinleştirildiğinde, oyun maksimuma ve 4K çözünürlüğe ayarlandığında, karşılaştırmadaki tüm grafik kartlarının tamamen optimum ortalama FPS seviyelerinde hareket ettiğini görebildiğimiz System Shock demosunda da çok büyük. Mütevazı RTX 2060 bile 33,8 FPS’den etkileyici bir 78,7 FPS’ye çıkıyor.
DLSS 2.0, şu anda tek başına bir RTX 20 serisi veya RTX 30 serisi grafik kartının “gözleri kapalı” satın alınmasını haklı çıkaran çok değerli bir teknolojidir. Nitekim, bu teknolojinin entegrasyonu hala biraz sınırlıdır, ancak biz bu makaleyi yazarken, NVIDIA ve geliştiricilerin DLSS 2.0 konusunda çok ciddi olduklarını doğrulayan bazı haberler gelmete devam ediyor. Halihazırda 40 oyun bu teknoloji ile oynanabiliyor.
Bu teknoloji Crysis Remastered’e de eklendi. Ve gözle görülür bir fark tarattı, ancak belirli alanlarda ve belirli geçişler yapılırken sebepsiz yere meydana gelen bazı büyük düşüşleri tamamen ortadan kaldırmaz. Bunun bir açıklaması var ve bu, bu tür çökmelerin oyunun kendi iç sorunlarından, yani zayıf optimizasyondan kaynaklanıyor olabileceği anlamına geliyor.