NVIDIA, DLSS teknolojisini Unity Engine’e entegre etti. İster Unity’den ister Unreal Engine’den bahsediyor olalım, iki teknoloji bir süredir oyun dünyasında devrim yaratıyor. Bunlar DLSS ve ışın izleme. İkincisi, oyunlarda aydınlatmayı tamamen yeniden keşfederken, ilki, AI araçları sayesinde kaynak talebini azaltıyor. Bu şekilde, birçok oyuncu, DLSS olmadan sistemlerinin erişemeyeceği grafik modlarına erişebilir.
NVIDIA, Unity Engine’e DLSS ekleyecek
DLSS’nin ilk sürümünün sonucunun istenen etkiyi yaratmadığı doğru ancak DLSS 2.0 ile atılan büyük adım, şüpheleri gidermeye hizmet etti ve bugün, giderek daha fazla geliştirici bu teknolojiyi oyunlarına dahil etmek istiyor. Bu, NVIDIA’nın geliştiricilerin akıllı ölçeklendirme sayesinde oyunlarının deneyimini geliştirmelerini kolaylaştırmakla ilgilenmesinin nedeni.
Bu anlamda ve 12-16 Nisan tarihleri arasında düzenlenecek olan NVIDIA GTC 2021 kapsamında DLSS, Unity motoru tarafından doğal olarak desteklenen bir teknoloji olacak. Bu nedenle, oyunlarını geliştirmek için bu platformu seçen tüm geliştiriciler ve stüdyolar, Unity geliştirme ortamının HDRP’sinde DLSS’yi yapılandırmak için yalnızca birkaç fare tıklaması yapmak zorunda kalacak.
DLSS, şu anda yaygın olarak kullanılan başka bir geliştirme ortamı olan Unreal Engine’de bu teknolojinin gelişini görmüş olan ve ikisi arasında epeyce fark olmasına rağmen Unity’ye rakip olan geliştiricilere daha da yakın. Bu nedenle, çok çeşitli başka ortamlar ve araçlar (RPG Maker’dan Cry Engine ve Godot’a kadar) var ve günümüzde en yaygın kullanılan iki araç, kullanıcılarının NVIDIA‘nın süper ölçeklendirmesini kullanmalarına izin vermekte.
Unity, tek bir kod satırı yazmadan oyunlar oluşturmanıza olanak tanıyan modüller ve araçlar sayesinde, çok az veya hiç programlama bilgisine sahip olmayanlar da dahil olmak üzere birçok yeni kullanıcıyı çekebildi. Bu, elbette, iyi bir fikri olan birçok kullanıcının onu bir oyuna dönüştürmesine izin veriyor, ancak aynı zamanda ortak bir sorunu da ortaya çıkarıyor, bu da oyun optimizasyonunun olmaması.
Anlaşılmaz grafik çözünürlüklerinden kare hızı sınırlaması olmayan oyunlara kadar seçenekler sunuldu. Bu nedenle, iyi bir grafiksel sonuç sunmak için sistemlerin iş yükünü hafifletmeye izin veren teknolojiler, hem Unity’de hem de diğer ortamlarda kesinlikle memnuniyetle karşılanıyor.
DLSS, yapay zekaya dayanıyor ve GPU’nun iş yükünü azaltıyor, görüntülerin daha küçük bir boyutta oluşturulmasına ve ardından her çerçevenin herhangi bir kalite kaybı olmadan daha büyük bir boyuta yeniden örneklenmesine izin veriyor. Akıllı çerçeve yeniden ölçeklendirme, ekran kartının AI çekirdeklerinin görevi olarak sunulyor.