Bu yazıda NVIDIA SIGGRAPH 2022 etkinliği hakkında merak edilen her şeyi açıkladık. Bu hafta, NVIDIA‘nın bilgisayar grafikleri, bilgisayar grafiklerinin kesişimi, metaverse ve yapay zeka için en son yazılım buluşlarını SIGGRAPH 2022 konferansında duyurdu.
Şirket, NVIDIA SIGGRAPH 2022’de AI ve metaverse’ü daha da entegre edecek bir dizi teknolojik duyuru yaptı. AI tarafından yönlendirilen sanal asistanlar oluşturmaya yönelik bir dizi araç ve hizmet olan NVIDIA Omniverse Avatar Cloud Engine, duyurulardan sadece biri.
NVIDIA SIGGRAPH metaverse etkinliğinde neler tanıtıldı?
Nvidia, metaverse tabanındaki uygulamalar için bilgisayar grafikleri oluşturma özelliklerini geliştirmek için bir dizi teknolojik girişimden de bahsetti. Seyrek hacimli veriler için OpenVBD açık kaynak kitaplığının bir gelişimi olan yeni NeuralVBD kitaplığı, girişimlerden biri. NVIDIA, metaverse uygulamalarını daha fazla etkinleştirmeye yardımcı olmak için açık kaynaklı Evrensel Sahne Tanımı (USD) biçimini geliştirmeye de çalışıyor.
Metaverse için 3D içerik
NVIDIA Yapay Zeka araştırmalarından sorumlu Başkan Yardımcısı Sanja Fidler bir basın brifinginde, “3D içerik, sanal dünyaya bir şeyler koymamız gerektiğinden Metaverse için özellikle kritik öneme sahip” açıklamasında bulundu. Fidler, “AI’nın, özellikle metaverse için, 3D içerik oluşturma konusunda varoluşsal olduğuna inanıyoruz” ifadelerini kullandı.
Nöral grafikler fikri ile bilgisayar grafikleri, üretilen görsellerden çok daha fazlasını meydana getirebilir. Fidler’e göre nöral grafiklerin amacı, AI özelliklerini grafik veri hattının çeşitli aşamalarına entegre etmek. AI, video oyunları, dijital ikizler ve metaverse dahil olmak üzere çeşitli uygulamalarda grafikleri hızlandırabilir.
Kaolin WISP ve NeuralVDB
Şirket, NVIDIA SIGGRAPH 2022’de, animasyon ve 3D nesneler oluşturmak için nöral grafiklerinin özelliklerini kullanan Kaolin WISP ve NeuralVDB ile iki yeni yazılım geliştirme kitini (SDK) tanıttı. Kaolin WISP adlı PyTorch makine öğrenimi araç setine ek olarak, hızlı 3D derin öğrenme sağlanır. Fidler’e göre, Kaolin WISP’nin odak noktası sinirsel alanlar, nöral grafiklerin bir dalı olan 3B resim gösterimi ve sinirsel yaklaşımları kullanarak içerik üretimidir.
Kaolin WISP hıza odaklanırken, NeuralVDB, 3D resim sıkıştırmaya yardımcı olmak için oluşturulmuş bir projedir.
Fidler, “Makine öğrenimini kullanan NeuralVDB, bellek ayak izini önemli ölçüde azaltan gerçekten kompakt sinirsel temsiller sunar, bu da temelde artık çok daha yüksek 3D veri çözünürlüğünü temsil edebileceğimiz anlamına gelir” diye konuştu.
Metaverse çekirdek teknolojisi
Omniverse Başkan Yardımcısı Rev Lebaredian’a ve NVIDIA’daki simülasyon teknolojisine göre, metaverse içindeki her şeyi temsil etmek için gereken temel teknoloji, metaverse’ü oluşturmanın en önemli ancak muhtemelen en az bilinen bileşenlerinden biridir.
İlk olarak animasyon firması Pixar tarafından oluşturulan açık kaynaklı Evrensel Sahne Tanımı (USD) teknolojisi, NVIDIA için gerekli olan teknolojiyi sağlar. NVIDIA’nın Omniverse platformu USD bazındadır.
Lebaredian, “Evrensel Sahne Tanımını ilerletmek, genişletmek ve metaverse’ün temel direği ve temeli olarak uygulanabilir kılmak için çok çalıştık, böylece HTML’nin web’de olduğu gibi metaverse’e benzeyecek” açıklamalarında bulundu.
Nvidia, USD’yi genişletme niyetlerini SIGGRAPH 2022’de sundu. Bu hedefler, ek grafik aracı uyumluluk takımları ve kullanıcıların USD’yi nasıl kullanacaklarını öğrenmelerine yardımcı olacak araçları içeriyor.
NVIDIA Avatar Bulut Motoru
Sohbet robotları ve sanal avatarlar yeni olmasa da henüz çok gerçekçi değil. Ancak, yeni Nvidia Avatar Motoru sayesinde bu yakında değişebilir.
Lebaredian’a göre, Avatar Bulut Motoru, avatar oluşturmak için gereken temel teknolojileri içeren bir çerçevedir. Avatarlar, sanal ortamlarda ve metaverse’de iletişim kurabilen, algılayabilen ve hareket edebilen yapay olarak akıllı robotlardır.
Lebaredian, “İçinde insan benzeri temsiller veya yapay zeka olmayan metaverse çok sıkıcı ve üzücü bir yer olacak” dedi ve şöyle devam etti:
“Başkalarının bu teknolojileri alıp, avatarların bu dünyalarda nasıl görünmesi, hissetmesi ve davranması gerektiği konusunda kendi özel fikirlerini oluşturması için farklı biçimlerde avatarlar oluşturmak için gerekli teknolojilerin araç setini sağlıyoruz.”
Intel’in iş istasyonları için Arc Pro GPU’larını piyasaya sürdüğünü biliyor muydunuz?