CNN’in dün Twitter’da yaptığı “breaking news” tweet’i tek kelimelik paylaşımların yapıldığı “One Word Challenge” veya diğer adıyla “One Word Tweet” akımına dönüştü. Kısa sürede yayılan tweet sonrasında bu akıma Windows, Starbucks, Logitech gibi uluslararası şirketler ile beraber Hepsiburada’da katıldı.
breaking news
— CNN (@CNN) September 1, 2022
Akıma Türkiye’den ilk katılan markalardan biri Hepsiburada oldu. Hepsiburada Temmuz ayında hayata geçirdiği, Türkiye’de geliştirilen ilk üyelik bazlı sadakat programı olma özelliği taşıyan “Hepsiburada Premium” için “premium” tweeti attı.
premium
— Hepsiburada (@hepsiburada) September 2, 2022
Hepsiburada Premium nedir?
Peki nedir bu akım ve global markalar nasıl katılmış gelin yakından inceleyelim.
One Word Challenge (One Word Tweet) nedir?
One Word Challenge (One Word Tweet) akımına katılmak için şirketlerin yaptıkları işi en iyi şekilde vurgulayan kelimeyi bulup tweet atmaları gerekiyor. CNN’in “breaking news” tweet’ini kasıtlı olarak atıp atmadığı bilinmese de dünya trend listelerinde bir numaraya çıkan bu akımın başlangıcı olarak görülüyor.
Peki dünyaca ünlü şirketler en iyi yaptıkları şeyin ne olduklarını düşünüyorlar ve bu akıma nasıl katıldılar? Gelin örnekleri inceleyelim.
coffee
— Starbucks (@Starbucks) September 1, 2022
windows
— Windows (@Windows) September 1, 2022
basketball
— NBA (@NBA) September 1, 2022
Siyasetçilerde bu akıma katılmaktan geri kalmadılar.
democracy
— President Biden (@POTUS) September 2, 2022
Türkiye
— Recep Tayyip Erdoğan (@RTErdogan) September 2, 2022
Ankara
— Mansur Yavaş (@mansuryavas06) September 2, 2022
Siz bu akımı nasıl buldunuz? Kendinizi tek kelimeyle açıklamanız gerekse bu ne olurdu?