Online yayınların abonelik kazanma hızı düşüşe geçmeye başladı. Koronavirüs ile birlikte online olarak da yayın yapan The New York Times, The Wall Street Journal ve Bloomberg Media gibi kuruluşların abone sayılarında büyük bir patlama yaşanmıştı. Son veriler, iki ayın ardından abonelik kazanma hızında yeniden bir düşüş dönemine girildiğini gösteriyor.
Mart ayındaki yükseliş eğrisi aşağı döndü
Dünyanın önde gelen abonelik platformu Piano’nun verilerine göre pek çok şirketin uzaktan çalışma prensibini benimsemesiyle birlikte online yayınların abonelik sayılarında büyük bir artış yaşanmıştı. Özellikle Mart ayında zirveyi gören abonelik kazanma hızı, iki ayın ardından yönünü aşağıya çevirdi.
Bir diğer abonelik platformu Zoura’ya göre ise, dijital haberlere abone olanların sayısı Mart ayında bir önceki yılın aylık ortalamasından üç kat fazla iken, Nisan ayında 2.4 katına düştü.
Online yayınların abonelik kazanma hızında yaşanan düşüşler medya kuruluşları arasında farklılık gösterebiliyor. Örneğin Bloomberg Media’nın verilerine göre kullanıcı trafiğinde yaşanan dalgalanmalar aşağı doğru seyretmesine rağmen, abonelik sayılarında tarihsel ortalamanın 4 katı bir büyüme görülüyor. Bloomberg’teki, son üç aylık büyüme hızının koronavirüs öncesi seviyelerine göre çok daha yüksek olduğu ifade ediliyor.
Abonelik artışının en büyük sebebi koronavirüs
ABD merkezli bir diğer yayın kuruluşu olan New York Times ise, dijital abone sayısını ilk çeyrekte 587 bin artırdı. Verilere göre yeni gelen abonelerin yüzde 80’i koronavirüs haberlerinden elde edildi.
Koronavirüs döneminde abone sayısında büyük artış yaşayan yayın organlarından bir tanesi de The Guardian. Paylaşılan verilere göre The Guardian’ın abone sayısında önceki aylara göre iki ila üç kat büyüklüğünde bir artış yaşandı. The Guardian’ın toplam abone sayısı ise Mart ayında 821 bine ulaştı.
Online yayınlarda yaşanan bu abonelik artışındaki ana etmenin koronavirüs olduğu ifade ediliyor. Veriler önceki haftalara göre ilgi azalsa da hala en çok okunan haberlerin koronavirüs haberleri olduğunu gösteriyor. Nitekim The Guardian, her gün en çok okunan 10 koronavirüs haberinin bir listesini takipçileriyle paylaşıyor.
Pandemi sırasında abone sayısını yükselten medya organlarının şimdiki öncelik listesinde ise ilk sırada yeni abonelerin elde tutulması maddesi bulunuyor. Online yayın yapan medya kuruluşları aboneliğin kullanıcılar tarafından benimsenerek bir alışkanlık haline gelmesini umuyorlar.