OpenAI, reklamcılık sektörüne giriş yapmayı planlayarak gelir kaynaklarını çeşitlendirmeyi düşünüyor. Financial Times’ın haberine göre şirketin finans müdürü Sarah Friar, bu yeni stratejinin, artan rekabet ve piyasa talepleri ışığında geliştirildiğini belirtti. OpenAI, daha önce geliştirdiği yapay zeka teknolojilerinin uygulamasıyla tanınırken, bu adımla finansal sürdürülebilirliğini sağlamayı umuyor.
Son dönemde amiral gemisi ürünleri ChatGPT’nin günlük 250 milyon aktif kullanıcıya ulaşması ve yıllık 4 milyar dolara varan gelir elde etmesi dikkat çeken OpenAI, geçtiğimiz Ekim ayında 6,6 milyar dolarlık bir finansman sağladı ve şu anda Meta ve Google gibi büyük teknoloji şirketlerinde reklamcılık alanında çalışanları işe alıyor. Bu adımlar, OpenAI’nin yeni gelir kaynakları arayışında olduğunu gösteriyor.
Sarah Friar, Financial Times’a yaptığı açıklamada, “Mevcut işimiz hızlı bir büyüme yaşıyor ve mevcut iş modelimiz içinde büyük fırsatlar görüyoruz. Gelecekte diğer gelir kaynaklarını keşfetmeye açığız ancak şu anda reklam işine yönelik aktif bir planımız yok” dedi. OpenAI, mevcut iş modelini geliştirirken, reklam uygulamalarının hangi zaman ve koşullarda gerçekleştirileceği konusunda temkinli davranmayı planlıyor. Friar, “Reklamları ne zaman ve nerede uygulayacağımız konusunda düşünceli olmayı planlıyoruz” şeklinde konuştu.
OpenAI’nin reklam destekli bir iş modeline geçiş yapması, kullanıcı memnuniyetini yitirme riski taşıdığı için bazı zorluklar barındırıyor. Şirket, hâlâ, ChatGPT’nin uygulama programlama arayüzü (API) ve kurumsal lisanslama yoluyla önemli gelir elde etmeye devam ediyor. Ancak, Perplexity gibi rakiplerin zaten reklam destekli yapay zeka arama motorları pilot uygulamalarını yürütmesi, OpenAI için benzer yolları keşfetme baskısını artırıyor.
OpenAI’nin başkanlığını yürüten Sam Altman, reklamcılık fikrine sıcak baksa da, bu tür bir sistemin kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyebileceğini belirtiyor. Reklam faaliyetlerine yönelik daha önce yapılmış yorumlar, şirketin büyüme stratejisinin değişebileceğine yönelik sinyaller veriyor.
Ekim ayındaki fonlamayla dünyanın en yüksek değerlemeye sahip startup’larından biri haline gelen OpenAI’ın değeri 157 milyar dolara ulaştı. Geçmişte Nextdoor, Square ve Salesforce gibi şirketlerde görev yapmış olan Friar, mevcut ekiplerinin reklamcılık alanında büyük bir deneyime sahip olduğunun altını çiziyor. OpenAI’deki önemli işe alımlar arasında, Google’ın arama reklamcılığı ekibinin eski üyelerinden Shivakumar Venkataraman ve Instagram gibi reklam destekli platformlarla geniş deneyim sahibi Kevin Weil bulunuyor.
Bununla birlikte, geçtiğimiz günlerde Elon Musk’ın OpenAI’ye karşı bir talep dilekçesi vererek, şirketin anti rekabetçi davranışlarda bulunduğunu iddia ettiğini belirtmekte fayda var. Şirket ayrıca, Google Chrome ile rekabet etmek amacıyla kendi web tarayıcısını başlatmanın da planlarını yapıyor. Son günlerde, Kanada merkezli bazı haber kuruluşları da OpenAI’yi yasal sorunlar ile karşı karşıya bıraktı; bu şirketler, yapay zeka modellerini eğitmek için içeriklerinin yasadışı bir şekilde kullanıldığını öne sürdüler.