Opera, kenar çubuğuna web sayfalarının ve makalelerin kısa özetlerini oluşturan ChatGPT destekli bir araç ekliyor. “Kısalt (Shorten)” adı verilen özellik, şirketin Microsoft’un Edge ile yaptığına benzer şekilde yapay zeka araçlarını tarayıcısına entegre etme planlarının bir parçası.
Opera ChatGPT eklentisi nedir, ne işe yarar?
Opera’nın blog yazısında yer alan bir demoda gösterildiği gibi, adres çubuğunun sağındaki “kısalt” düğmesini seçerek özelliği etkinleştirebilirsiniz. Buradan, ChatGPT içeren bir kenar çubuğu soldan açılacak ve ardından baktığınız makale veya web sayfasının düzgün bir özetini oluşturacak.
Opera’nın duyurusu, Microsoft’un yapay zeka destekli Bing ve Edge’i tanıtmasından birkaç gün sonra geldi. Şirketin arama motoru, sorgulara açıklamalı yanıtlar sağlayan bir yapay zeka chat robotuna erişim sunarken, Edge de benzer şekilde web sayfalarını veya makaleleri özetleyebilen, sosyal medya gönderileri ve daha fazlası için metin oluşturabilen bir yapay zeka “yardımcı pilotu” ile birlikte gelecek. Google da bu hafta başında yapay zekalı chat robotu Bard‘ı tanıttı, ancak henüz genel kullanıma açık değil.
Opera’nın stratejik ortaklıklar ve yapay zeka ekosistemi başkanı Per Wetterdal yaptığı açıklamada;
“Örneğin Google Bard gibi çözümler için geliştirici programlarının hızla yaygınlaştığını görmekten heyecan duyuyoruz ve web taramasında çok uzun zaman önce elde edilmesi imkansız görünen yeni deneyimler oluşturmaya ve sunmaya başlıyoruz” ifadelerini kullandı.
Ancak “kısaltma (Shorten)” özelliği henüz herkes tarafından kullanılamıyor. Opera’nın pazarlama ve iletişimden sorumlu başkan yardımcısı Jan Standel yaptığı açıklamada, bu özelliğin “çok yakında tarayıcılarda kullanıma sunulacağını” söyledi. Opera ayrıca tarama deneyimini “artıran” diğer yapay zeka destekli özellikler üzerinde çalışıyor ve “kenar çubuğuna yapay zeka tarafından oluşturulan popüler içerik hizmetleri” eklemeyi planlıyor, ancak bunun neleri içerebileceği henüz belli değil.
Opera, ChatGPT ve ChatSonic’i kenar çubuğuna ekledi
Bugün yapılan duyuruya göre, Opera şirketi ChatGPT ve ChatSonic yapay zekalarını bünyesine dahil etti. Bu özellikler, kenar çubuğuna entegre edilerek kullanıcıların pek çok işlemlerini yapmalarına olanak sağlıyor. Ayrıca şirket, geniş bir entegrasyon sunarken, özelliğin henüz erken erişim sürümünde olduğunu belirtiyor.
Bu sohbet robotları, makaleleri veya web sayfalarını özetleyebiliyor, sosyal medya gönderileri yazabiliyor veya farklı fikirler sunabiliyor. Ayrıca ChatSonic, görüntü girişlerini de kullanabilme özelliğine sahip, bu da ChatGPT’den farklı olduğunu gösteriyor. Ancak bu özellikleri kullanabilmek için, “AI Prompts” butonunu etkinleştirmeniz gerekiyor.
Opera ürün direktörü Joanna Czajka, yaptığı açıklamada:
“Yapay zeka tarafından oluşturulan içerik, web’de gezinme için ezber bozan bir şey. Amacımız, bu teknolojileri kullanarak kullanıcılarımıza yeni gezinme süper güçleri vermek, nasıl öğrendiklerini, yarattıklarını ve araştırdıklarını yeniden hayal etmek” ifadelerini kullandı.
Ayrıca şirket, kendi GPT tabanlı modeliyle çalışacak daha fazla yapay zeka destekli özelliği duyurmayı planladığını da belirtti. Son günlerde yapay zekaların popülerleşmesinin ardından, farklı arama motorlarından da benzer hamleler görmemiz olası. Microsoft, bu alanda öncü olarak kabul ediliyor ve Edge Browser ve Bing aracılığıyla yapay zeka kullanımını ilerletiyor.