Digital Report
  • DERGİ
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FİNTEK
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
No Result
View All Result
Digital Report
No Result
View All Result
Home Teknoloji

Oppo’dan yapay zekalı müşteri hizmetleri atağı

by Kerem Gülen
29/07/2025
in Teknoloji, Yapay Zeka
Oppo'dan yapay zekalı müşteri hizmetleri atağı
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

Oppo, satış sonrası hizmetler sistemini yapay zeka (AI) ile güçlendiriyor. Şirket, kendi geliştirdiği geniş dil modeli (LLM) AndesGPT’yi müşteri destek sistemine entegre etti. Bu yükseltilmiş sistem şu anda 20 ülke ve bölgede aktif olarak çalışıyor ve 13 farklı dilde istekleri karşılayabiliyor.

Bu sistemin en önemli özelliklerinden biri, 7 gün 24 saat çalışması ve mesai saatleri dışında veya tatillerde bile hızlı yanıt verebilmesi. Oppo, sektörde bir ilk olarak 13 pazarda WhatsApp üzerinden AI destekli bir hizmet de sunuyor. Dünya genelindeki Oppo kullanıcılarının %60’ı bu sisteme erişebiliyor. Oppo, yıl sonuna kadar bu sistemi 21 pazara ve Facebook, Line ve Zalo gibi diğer çevrimiçi platformlara genişletmeyi hedefliyor.

Sistem üç aşamalı bir yaklaşımla çalışıyor. İlk olarak, AI anlamsal tanıma kullanarak kullanıcının niyetini belirliyor. Ardından, akıllı yönlendirme, isteğin AI tarafından mı yoksa bir insan operatör tarafından mı ele alınması gerektiğine karar veriyor. Son olarak, kullanıcıya ya bir yanıt veriyor ya da insan desteği için beklemesini istiyor.

Yapay zeka kullanımı, insan operatörlerin iş yükünü %40 oranında azalttı. Bu sayede operatörler, AI’ın yanıtlayamadığı daha karmaşık sorunlara odaklanabiliyor. Oppo, önemli pazarlarda bölgesel bilgi tabanları oluşturmak, AndesGPT modelini optimize etmek ve gelecek iyileştirmeler için kullanıcı geri bildirimleri toplamakla görevli ekipler kurdu.

Şirket, yeni nesil AI hizmetlerini çevrimdışı kullanım senaryolarına da genişletmeyi planlıyor. Gelecekteki uygulamalar arasında, sadece modelin eğitim verilerine güvenmek yerine ilgili veri kaynaklarını kontrol ederek AI yanıtlarının doğruluğunu artıran bir yöntem olan Geri Çekmeli Artırılmış Üretim (RAG), e-posta yanıt asistanları ve akıllı kuyruk sistemleri de yer alıyor.

Oppo Global Satış Sonrası Hizmetler Direktörü Samuel Fang, “AR-GE, müşteri deneyimleri ve iş operasyonları dahil olmak üzere kuruluş genelinde müşteri hizmetleri yeteneklerimizi güçlendirmek için zaten yapay zekayı kullandık. Şimdi, AI ajan teknolojilerinin evrimi sayesinde, müşteri hizmetlerimizi reaktif bir yaklaşımdan proaktif bir yaklaşıma dönüştürüyor ve Oppo kullanıcıları için daha verimli, düşünceli ve akıllı bir hizmet deneyimi yaratıyoruz” dedi.

Tags: Oppoyapay zeka

İLGİLİ YAZILAR

Google 2025i Yapay Zeka Fayda Yılı ilan etti, OpenAI Kırmızı Kod ile karşılık verdi
Yapay Zeka

Google 2025’i yapay zeka fayda yılı ilan etti, OpenAI kırmızı kod ile karşılık verdi

by Emre Çıtak

Google, 23 Aralık'ta yayınladığı kapsamlı yıl sonu araştırma özetiyle 2025 yılını, yapay zekanın deneysel bir teknolojiden pratik bir fayda aracına...

Read moreDetails
xte artık herkes paylaştığınız fotoğrafları yapay zeka ile değiştirebiliyor
Yapay Zeka

X’te Artık herkes paylaştığınız fotoğrafları yapay zeka ile değiştirebiliyor

by Emre Çıtak

X (eski adıyla Twitter), 24 Aralık 2025'te sessiz sedasız devreye aldığı yeni bir özellikle platformu bir kez daha karıştırdı. Şirket,...

Read moreDetails
AI bilincini tespit etmek imkansız
Yapay Zeka

Cambridge filozofu: AI bilincini tespit etmek imkansız

by Emre Çıtak

Cambridge Üniversitesi filozofu Dr. Tom McClelland, Mind & Language dergisinde yayımlanan yeni bir çalışmada, yapay zekanın bilinçli hale gelip gelmediğini...

Read moreDetails
Nvidia'nın yeni yapay zekası NitroGen, oyunları sizin yerinize oynayacak
Yapay Zeka

Nvidia’nın yeni yapay zekası NitroGen, oyunları sizin yerinize oynayacak

by Emre Çıtak

Metin2'de dolunay kılıcı düşürmek için uykusuz kalanlar veya MMORPG'lerde saatlerce aynı yaratığı kesip farm yapmaktan parmaklarına kramp girenler... Gözünüz aydın...

Read moreDetails

SON YAZILAR

Xiaomi Buds 6 tanıtıldı

VEPARA’nın faaliyetleri yasa dışı bahis soruşturması kapsamında durduruldu

Windows’ta JPG dosyalarını etkileyen kritik güvenlik açığı keşfedildi

iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu

Tesla’nın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti

Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız

ChatGPT’ye reklamlar 2026’da geliyor

Google 2025’i yapay zeka fayda yılı ilan etti, OpenAI kırmızı kod ile karşılık verdi

Nvidia’nın 20 milyar dolarlık Groq satın alması yalan çıktı

X’te Artık herkes paylaştığınız fotoğrafları yapay zeka ile değiştirebiliyor

SON REHBERLER

Android telefon hafıza kartını görmüyor sorunu nasıl çözülür

Instagram’da fotoğraf paylaşma sorununu gidermenin pratik yolları

OLED ekranlarda oluşabilecek yanma sorununu önlemenin pratik yolları

Windows 10’da unmountable boot volume hatası nasıl düzeltilir

Nvidia DLAA ile oyun grafiklerinde kenar yumuşatma nasıl sağlanır

ChatGPT’yi 1 saatten kısa sürede ustaca kullanmayı öğrenin

Windows’un farklı sürümlerinde ve Mac’te şifre kaldırma

iPhone’da kilit ekranına istediğiniz metni yazma nasıl yapılır

Telegram’da engellendiğinizi pratik yöntemlerle nasıl anlarsınız

Windows’ta işletim sisteminin bit mimarisini nasıl öğrenirsiniz

BASIN BÜLTENLERİ

RTB House, Derin Öğrenme ile dijital reklamcılığın yeni işletim sistemini kuruyor

ESET, Çin bağlantılı LongNosedGoblin APT grubunu tespit etti

Simya VC’den Rudiq’e 1 milyon dolar yatırım

Huawei Cloud, İstanbul’da dijital perakende buluşması düzenledi

SteelSeries, tek kulaklıkla birden fazla platformda oyun oynama özgürlügü sunuyor

Aktif Tech, Deloitte Teknoloji Fast 50’de üçüncü oldu

Dolap, 2024 yılında 307 bin 340 ton karbon salımını önledi

Canon, Istanbul’da EOS R6 Mark III ve EOS C50 tanıttı

LG, yeni yıl için soundbar kampanyasını duyurdu

Citrix, Hibrit çoklu bulut lisans modeli sunuyor

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Dergi
  • Yazarlar
  • Basın bültenleri
  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
  • BASIN BÜLTENLERİ
  • YAZARLAR
  • DERGİ
  • KÜNYE
  • İLETİŞİM